Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 17261 til 17280 af 52987
-
Funktioner (Lost!)
ForumindlægKvælstofdioxid er en giftig luftart, der selv i små koncentrationer kan give mennesker luftvejsproblemer. dannes i atmosfæren fra kvælstofmonoxid NO og ozon . NO r et typisk produkt fra industri, kraftværker og bilers udstødning. EU har gennemført et direktiv om luftforureningn . Direktivet fast... -
Hvordan skriver jeg en stil `?
ForumindlægHej.. jeg vil gerne lære hvordan man skriver en ordentlig stil til dansk tysk og engelsk. Jeg er godt træt af at få 00 og 02 hver gang jeg skriver en stil. Jeg vil gerne opnå f.eks 7. jeg ved der skal være en Indledning, hoveddel og konklusion. Kan I give eksempler på hvordan det skrives ? -
Konstant acceleration på en luftpudebænk
ForumindlægHej! Jeg sidder med en fysikrapport, og jeg må indrømme, at jeg er gået en smule i stå. Jeg har udført et forsøg med en slæde (monteret med en fane) på en luftpudebænk. Slæden trækkes af et lod gennem to fotoceller, hvorved man kan bestemme slædens hastighed. Jeg har udført følgende to måleseri... -
Hjælp Mega vigtigt!
ForumindlægJeg skulle lige høre om jeres mening. En skoleelev hvis genemsnit er på 4 og som ikke får mere end 4, skal til at vælge gymnasium! Hvad ville i anbefale til sådan en elev? HHx, HG, HTX eller STX eller noget helt andet? Og vedkommende tinker seriøst til alle fag! -
MEDIE-MAGT (A LADY WHO NEEDS HELP!!)
ForumindlægHej, jeg går i niende og skal lave et projektemne om Medie-magt... Jeg skal fremstille et produkt...og er lidt tom for ideer... Im a lady who needs help:P ANYONE?? PLEASE!! -
Rene Descartes - materielt / ikkematerielt
ForumindlægEr der nogen, der kan forklare følgende : Årsagen til sanseindtryk kan være noget materielt eller noget ikkematerielt. Er årsagen materiel, så er der jo ikke noget problem. Så eksisterer omverdenen. Er årsagen derimod ikkemateriel, så kan det tænkes, at det er Gud, der er er årsag til sanseindt... -
find g
ForumindlægHvordan løser jeg denne, når der står at jeg skal angive g'(4) uden brug af cas? g(x) = 5/2 x2 + 7 Normalt er x2 = 2x , men hvad gør jeg her? SKal jeg sige 2 • 5/2 x ? og det 7 ændrer det sig... ? jeg er forvirret På forhånd tak -
Vinter
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal skrive en stil om en realistisk vinter dag.. Men jeg har ikke nogle idéer til hvad den skal handle om. Håber der er nogle der kan hjælpe? På forhånd tak! -
Jura studiet - KU (rustur, studiemiljø mm)
ForumindlægNogle der har et par erfaringer med jurastudiet og det sociale? Jeg skal flytte til Kbh og kender ikke et eneste øje og vil derfor gerne vide hvordan det sociale samvær på mit nye studie er.. Hvordan foregår rustur og er det sjovt? Er man "sikret" et socialt netværk? Hvordan er det soc... -
hjææælpp
ForumindlægAntallet af radioaktive kerner i et præparat er til et bestemt tidspunkt No = 4,3 * 10^18, og henfaldskonstanten er k = 0,038 (enheden er s^-1). a) opstil et udtryk for antallet N(t) af tilbageværende kerner til tidspunktet t (sekunder). b) Beregn halveringstiden. c) Hvor mange kerner henfald... -
funktioner
Forumindlægom en funktion af typen f(x) = bx^a oplyses, at f(2= 12 og f(2x)= 8f(x) alle x > 0 bestem tallene a og b.. hvordan regner jeg den ud? -
Argumentations karakteristik i manifest
ForumindlægHej! jeg skal skrive en kronik over manifestet "Litteraturen skal sprænge spejlet i stykker" af Merete Pryds Helle. Som et led i denne kronik, skal jeg give en karakteristik af argumentationsformen. Mit spørgsmål er da, om man som forfatter overhovedet behøver at have hjemmel og b... -
Help 6 linjers oversættelse
ForumindlægHej, jeg håber I vil læse den nedenstående oversættelse igennem, og hjælpe mig med at rette for fejl. På forhånd mange Tak. Tekst: Først som vagabond, blandt samfundets laveste, senere som beundret debattør og forkæmper for de hjemløse og fattigste. I de mellemliggende 44 år havde han gennem si... -
Narrativ historie?
ForumindlægHej :) Jeg har fået en stil for hvor jeg bl.a.skal analysere et digt. Men i den første opgave skriver min lærer at vi skal omskrive Emil Aastrups digt: Paa Sneen til en narrativ historie. Jeg ved ikke lige helt hvordan jeg skal gribe den an, når han skriver en narrativ historie? Håber at ... -
Bioinformatik
ForumindlægHej alle Jeg har lavet et PCR-forsøg, hvor vi først skulle bestemme om primerne var specifikke ved en bioinformatisk analyse. Er der nogle der kender nogle fejlkilder forbundet med bioinformatik? -
Væksthastighed
ForumindlægHej! Er der nogen der kan forklare mig, hvordan man finder væksthastigheden når man kender differentialligningen. Er det ikke noget med y'= y*(b-a*y)? Tak -
Rettelse af STIL
ForumindlægHej. Er der nogen der ville rette min stil for fejl osv. ? På forhånd tak. -
IT - WORD Hjææælp ! :S
ForumindlægHej!.. Har kigget under mange forskellige indlæg vedr. indholdfortegnelse -> indeks osv. (Har Word 2007) - Har trykket på indekt og markeret et emne som jeg gerne vil have til min indholdsfortegnelse men i stedet det, er der kommet alle muligt * (prikker og pile imellem hver ord) Det skal afl... -
ulighed?
ForumindlægEn funktion g er bestemt ved g(x)=22+f(x) Løs uligheden g(x)≤37 (Jeg fandt også en forskrift for f i forrige opgave til at være f(x)=179·0,96x) En der kan hjælpe? -
hjælp til oversættelse?
ForumindlægHej. Jeg har meget svlrt ved at forstå dette stykke. Tænkte på om der var nogen der gad hjælpe mig. Julien rejoint Joseph dans une petite basse-cour où se trouvent trois cochons derrière un grillage de fortune. Joseph leur jette les épluchures. Les cochons se battent. Joseph : Dans un mois, l...
