Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 17261 til 17280 af 23683
-
LA vælgere
ForumindlægHej, Jeg er ved at lave en opgave om Liberal Alliance, hvor jeg skal skrive hvilke typer som kan finde på at stemme på dem. Jeg har ledt lidt på nettet men jeg har ikke fundet niget information om det. På forhånd tak -
Srp - Samf og NG, global opvarmning?
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart til at skrive SRP og har både valgt mine fag (Samf A, Naturgeografi B) og mit område (global opvarmning). Til weekenden skal jeg have skrevet et mere specifikt oplæg til mine vejledere, men jeg er lidt på bar bund. Har ikke rigtig tænkt i nogle bestemte baner, men kunne... -
Hjælp til at skrive en problemformulering?
Forumindlæghvordan skriver man en problemformulering? skal men stille nogle spørgsmål, og så svarer på dem? eller skal man bare stille nogle spørgsmål til lærerne? -
Kan overvågningssamfundet betragtes som en magtudøvelse fra samfundets side?
ForumindlægJeg skal snart i gang med at skrive srp. Jeg skriver om overvågningssamfundet med udgangspunkt i George Orwells bog 1984. Det sidste spørgsmål i min probelmformulering lyder således: Diskuter i hvor høj grad man kan sige at overvågningssamfundet kan betragtes som magtudøvelse fra samfundets sid... -
Er det en artikel?
ForumindlægHej jeg skal spøger om det her er en nyhedsartikel eller en baggrundsartikel? -
Molins model
ForumindlægHvilke faktorer gør Venstre brug af i deres politik? (Molins adfærdsmodel) Mvh -
HJÆLP! HASTER! :(
ForumindlægDavsen. Er der nogen der ville være sød at fortælle mig hvornår man bruger de akkusative kendeord og hvornår man bruger de dative kendeord i en sætning, når man oversætter? Jeg skal til tysk skriftlig termins prøve for første gang i morgen. Er der også nogen der kan fortælle mig hvad man normalt ... -
Dansk A pensum
ForumindlægHej, skal til mundltig dansk eksamen om nogle uger, men vil lige høre hvorfor vi har fået pensumlisten? Vi skal jo kun trække en tekst og så snakke ud fra den? Tak -
er engelsk svært på gym.?
Forumindlægja er det ? -
Fosterdiagnostik??
ForumindlægHej derude :) Jeg sidder og laver AT i fagene biologi/ religion, og har om fosterdiagnostik og etik. I biologidelen skal jeg redegøre for fosterdiagnostik, former for fosterdiagnostik, hvad det kan og dets metoder. Her er mit problem: Jeg skal finde hvilke former for fosterdiagnostik der findes... -
Acceptabel problemformulering?
ForumindlægHej. Jeg har endnu ikke fået godkendt min problemformulering, og jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre. Jeg har nu prøvet i forbindelse med opgaveformuleringen om, at man skal undersøge og diskutere en sag hvor iscenesættelse og/eller overvågning indgår. + diskussion af dens muligheder og begrænsninge... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHej Jeg er ikke den skarpest kniv i skuffen til tysk, derfor håber jeg en venlig sjæl ville hjælpe mig Jeg skal oversætte følgende: Det er dejligt at være ung. Man tilbringer megen tid med kammeraterne. De unge går på diskotek, hører musik, taler helt åbent med hinanden - og forelsker sig. Naturl... -
hvordan bliver man bedere?
Forumindlægjeg har prøvet virkelig hårdt at få bedre karakter i dansk, men jeg er helt lost. mine karaktere ligge lige nu på 4-7, og vil gerne have dem op. jeg lytter i timerne, laver mine lektier og laver friviligt selv mere hjemme, i håb om at blive bedre. hvis nogle havde nogle tips til alt mundligt, skr... -
Psykologi eller filosofi?
ForumindlægJeg vil til sommer søge ind på en af disse uddannelser; filosofi eller psykologi. Længe har jeg overvejet og spekuleret i fordele og ulemper ved hvert studie, og jeg er kun blevet mere forvirret. Egentligt er det mest den filosofiske del ved psykologien, som interesserer mig. Her tænkes på de st... -
Hvad vil Du gøre hvis....
Forumindlæghej Hvad vil du gøre hvis du ikke fik udbetalt din løn den dag du burde få den??? + hvad vil du gøre hvis din chef ikke udbetalte din løn fordi hun skulle ud at rejse eller spille et eller andet kortspil hvor hun/han skulle bruge pengene? -
Desperat brug for hjælp! Konkurrenceevne
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive en opgave om Danmarks konkurrenceevne i forhold til andre lande Herunder skal jeg beskrive hvordan produktivitetsudviklingen ser ud i Danmark i forhold til andre lande. Men nu hvor der er så mange forskellige måder/metoder at beskrve produktiviteten på, er jeg i tvi... -
Engelsk C: mundtlig eksamen
ForumindlægJeg skal til engelsk eksamen på mandag. Jeg ved godt, at jeg kommer op i en ukendt tekst, men er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe teksten an, da vores lære ikke rigtig har fortalt hvordan vi skal gøre til eksamen. Er der nogen, som har været til eksamen på niv. c, der kan fortælle hvordan ... -
Eksponentiel notation
ForumindlægEr der nogen som kan fortælle om Eksponentiel notation? -
Plez hjælp!!!
ForumindlægEr der nogen, der kender til den novelle? Jeg kan ikke forstå det:_( Håber virkelig nogen kan hjælp mig med det:( The fully licensed whore or the wife by Patricia Highsmith -
Anne Billson: 'Sunshine' (1993)
ForumindlægHejsa Jeg er ved at kigge alle mine engelske tekster igennem, skal til engelsk eksamen i denne uge, mangler et resume af teksten "sunshine" er der nogle der ligger inde med et de har skrevet som notater? Det må gerne være et kort og præcist resume. Hvis jeg selv finder teksten og læse...
