Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 17301 til 17320 af 23877
-
Hjælp til at skrive en problemformulering?
Forumindlæghvordan skriver man en problemformulering? skal men stille nogle spørgsmål, og så svarer på dem? eller skal man bare stille nogle spørgsmål til lærerne? -
Kan overvågningssamfundet betragtes som en magtudøvelse fra samfundets side?
ForumindlægJeg skal snart i gang med at skrive srp. Jeg skriver om overvågningssamfundet med udgangspunkt i George Orwells bog 1984. Det sidste spørgsmål i min probelmformulering lyder således: Diskuter i hvor høj grad man kan sige at overvågningssamfundet kan betragtes som magtudøvelse fra samfundets sid... -
Dansk skriftlig fremstilling - åh nej!!!!!!
ForumindlægJeg fandt ud i dag, at jeg havde misforstået det billede der var ved opgave nummer 3 - novellen om hænder. Jeg valgte overskriften "Med livet i hænderne" Jeg så billedet som to hænder der sådan giver hånd som en aftale, og det mener jeg, at man kan se i min novelle, fordi der er en ... -
Ludvig Holberg - Hjælp
ForumindlægHej derude! Håber der er nogle der kan komme med nogle inputs til min DHO opgave - er gået lidt i stå i historiedelen! Hvordan fremstiller Ludvig Holberg samfundet i oplysningstiden? Altså hvordan er hans syn på det? også hvad hans syn på klasseforskellene i den tid? På forhånd tak! -
Molins model
ForumindlægHvilke faktorer gør Venstre brug af i deres politik? (Molins adfærdsmodel) Mvh -
2 års opgave
Forumindlægvi har her på 2 år fået en opgave hvor vi mindst skal skrive 8 sider om et emne. men har det problem at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive om da jeg ikke gider at skrive om en bog. har haft noget i tankerne med nyeste tid og det moderne menneske. men ved ikke hvordan jeg kan få det til at passe in... -
Nogle som har haft fjernundervisning?
ForumindlægHej folkens.. Er her nogle som har haft fjernundervisning/flexfag før, i så fald hvilke fag og niveauer? -
Eksamen på mandag
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal til eksamen på Tirsdag, Så håber i kan hjælpe mig her, kender i nogle gode måder at forberede sig til Dansk mundtlig Eksamen, fx. nogle opgaver på nettet? :) Håber i kan hjælpe -
hvor meget skal man kunne af videnskabsteori?
ForumindlægHej! I AT skal man jo også bruge videnskabsteori, men jeg er i tvivl om hvor meget af faget man forventes at have kendskab til. Er det kun de teorier og metoder man bruger eller skal man også være bekendt med teorier og metoder som ville være åbenlyse at bruge, men som man ikke har haft om, m... -
Brudt akkord?
ForumindlægHej Jeg skal aflæse en brudt akkord. De tidligere takter har været i : D A D D I næste takt er der et : e, a, g, a - hvilken akkord er dette? -
Dansk A pensum
ForumindlægHej, skal til mundltig dansk eksamen om nogle uger, men vil lige høre hvorfor vi har fået pensumlisten? Vi skal jo kun trække en tekst og så snakke ud fra den? Tak -
Metode i biologi? AT - fedme
ForumindlægJeg skal op i AT midt i næste uge. Jeg skriver om fedme i engelsk A og biologi B og overemnet er "Kampen for det gode liv". I biologi har jeg blot redegjort for fedme ud fra bøger, artikler osv. Er kommet ind på fx BMI, fedtprocent, genetik, følgesygdomme osv. Har altså ikke udført ... -
Fosterdiagnostik??
ForumindlægHej derude :) Jeg sidder og laver AT i fagene biologi/ religion, og har om fosterdiagnostik og etik. I biologidelen skal jeg redegøre for fosterdiagnostik, former for fosterdiagnostik, hvad det kan og dets metoder. Her er mit problem: Jeg skal finde hvilke former for fosterdiagnostik der findes... -
Psykologi eller filosofi?
ForumindlægJeg vil til sommer søge ind på en af disse uddannelser; filosofi eller psykologi. Længe har jeg overvejet og spekuleret i fordele og ulemper ved hvert studie, og jeg er kun blevet mere forvirret. Egentligt er det mest den filosofiske del ved psykologien, som interesserer mig. Her tænkes på de st... -
Hvad vil Du gøre hvis....
Forumindlæghej Hvad vil du gøre hvis du ikke fik udbetalt din løn den dag du burde få den??? + hvad vil du gøre hvis din chef ikke udbetalte din løn fordi hun skulle ud at rejse eller spille et eller andet kortspil hvor hun/han skulle bruge pengene? -
Desperat brug for hjælp! Konkurrenceevne
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive en opgave om Danmarks konkurrenceevne i forhold til andre lande Herunder skal jeg beskrive hvordan produktivitetsudviklingen ser ud i Danmark i forhold til andre lande. Men nu hvor der er så mange forskellige måder/metoder at beskrve produktiviteten på, er jeg i tvi... -
hvordan bliver man bedere?
Forumindlægjeg har prøvet virkelig hårdt at få bedre karakter i dansk, men jeg er helt lost. mine karaktere ligge lige nu på 4-7, og vil gerne have dem op. jeg lytter i timerne, laver mine lektier og laver friviligt selv mere hjemme, i håb om at blive bedre. hvis nogle havde nogle tips til alt mundligt, skr... -
Pengepolitik og EU
ForumindlægJeg har et spørgsmål vedrørende pengepoltik og EU Jeg har styr på at lande der er med i euro-samarbejdet ikke har mulighed for at føre deres egen pengepolitik fordi dette kræver en selvstændig valuta. Som jeg har forstået det skyldes det at alle vil investere deres penge i det land med højeste re... -
Eksponentiel notation
ForumindlægEr der nogen som kan fortælle om Eksponentiel notation? -
Dansk stil
ForumindlægEr der nogle faglige dansk lærer som kunne være interesseret i at rette min stil. Jeg går på HHX, og jeg er er meget forunderet over at jeg har fået en karakter på 00 for denne opgave. Min lære kan ikke forklare mig konkret hvad min fejl er derfor søger jeg hjælp? :)
