Søgning på: matematik noter. Resultater: 17301 til 17320 af 45346
  • MUNDTLIG BILLEDKUNSTEKSAMEN! "HASTER"

    Forumindlæg
    Hej. Skal snart op til mundtlig billedkunst eksamen, og vil så gerne score en fed karakter, da det er en afsluttende eksamen på faget. Nogen der kan komme på nogle gode råd, tips ?? Vil meget gerne have nogle rigtige gode og grundige analysemodeller :) til dem der har været oppe til billedkuns...
  • Hvor bruges "vektorer i planen" i virkelighedens verden?

    Forumindlæg
    Hej...Jeg sidder, stadig, og skriver opgave om "vektorer i planen", men jeg kunne godt tænke mig at drage noget anvendt matematik ind i det - så vil jeg lige høre om der er nogen der ved hvor vektorer bruges i virkelighedens verden, og ikke kun på tegnebrættet.på forhånd tak
  • Definition af af cosinus, sinus og tangens

    Forumindlæg
    Hej! På torsdag skal jeg til årsprøve i matematik b ( afslutter 1år) på¨STX. Jeg skal på et tidspunkt redegøre for definitionen af cosinus, sinus og tangens - hvad i al verden skal jeg sige der? Vi har ikke lært om enhedscirklen og tror dermed ikke at vi skal benytte den.
  • Isolere den specifikke varmekapacitet

    Forumindlæg
    Måske i virkeligheden et matematik spørgsmål, men jeg er løbet ind i lidt vanskeligheder med at isolere clod og cskål. Tænker clod er rigtig nok men hvordan får jeg cskål over på den anden side af lighedstegnet. se vedhæftet fil
  • lodret asymptote

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har fået en "tænke opgave" for af min matematik lærer. Hvilke betingelser er der for at f(x)=T(x)/N(x) har en lodret asymptote ? Forstår ikke helt hvordan man overhovedet kan få en lodret asymptote. Håber på hjælp :)
  • Ved ikke hvad jeg vil !

    Forumindlæg
    Hej folkens :) Jeg er nu 2.g'er , jeg ved helt seriøst ikke hvad jeg vil efter 3.g (min studieretning er: Samfundsfag A, Engelsk A og Matematik B) Har i nogle forslag til hvad jeg kan blive ??
  • Lineær regression - HJÆLP!!!

    Forumindlæg
    Har fået et spørgsmål i matematik som jeg skal svare på, men kan ikke finde det på nettet og ved ikke helt hvad der menes. "Forklar begrebet lineær regression og forklar hvad det kan bruges til" Nogen der kan hjælpe?
  • 2. gradsligning

    Forumindlæg
    Jeg stødte ind i en opgave i min matematik aflevering som jeg overhovdet ikke aner hvordan man regner ud! Hvordan skal jeg beregne værdien af t således at ligningen - x^2 + 3x + t = 0 har præcis én løsning?
  • Den sjove :)

    Forumindlæg
    Har blot en lille gåde, til dem, som har lyst til lidt "ekstra" matematik.. :) Moren er 21 år ældre end barnet. om 6 år vil moren være 5 gange så gammel som barnet, Men HVOR er faren?
  • Få SU i et fag der er taget før

    Forumindlæg
    Hej Jeg har været så uheldig at dumpe matematik A, og nu vil jeg gerne tage det igen og bruge et år på det. Men kan jeg få SU igen, det kan jeg vel ikke da jeg har taget faget før.
  • to cifret karakter!

    Forumindlæg
    Hey, er der nogle som har nogle gode råd og fif (osv.) til hvad jeg skal/kunne osv. til min prøve i mdt. matematik, da mit mål er en to cifret karakter. Det ville ellers være dejligt (: Håber jeg kan få hjælP! På forhånd tak!
  • 12-tal uden at møde op til undervisning?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en fætter, der fik 12 i matematik på universitetet uden at møde op til undervisningen! Hvordan kan det ske..? Enten er han knivskarp ellers er det undervisningen, som er ringe, hvis man spørger mig. Hvad synes i om dette og er det noget man ser sjældent eller hvordan er det..?
  • hjæææælp

    Forumindlæg
    Hej jeg skal vælge om jeg vil opgradere fysik, kemi eller biologi til b og Matematik, engelsk, biologi eller tysk til a er der nogen som kan anbefale og find eulemper og fordele ved at vælge????
  • Hvor mange afleveringer kan jeg se frem til på gymnasiet.

    Forumindlæg
    Hej jeg skal i gymnasiet efter sommerferien, på samfundsvidenskabelig. Hvor mange afleveringer skal jeg se frem til at lave i de forskellige år, er nemlig lidt bange for at jeg ikke kan finde ud af det, især ikke de naturvidenskabelige fag, skal have matematik c. Håber nogen kan svare
  • stx eller htx?

    Forumindlæg
    Hej jeg går i 9.klasse og er særligt god til matematik, biologi og fransk samt dansk.. Jeg er ikke så vild med fysik, historie og samfundsfag.. Er det så bedst at jeg vælger STX eller HTX? Tak
  • Hvornår får man -3 til skriftlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej venner: Til årskarakter har jeg fået 02 skriftligt og 4 mundtligt. Grunden til jeg henvender mig til jer er, kan man få -3 til skriftlig eksamen og hvornår kan man risiker og få det.. Det drejer sig om Matematik A
  • Engelsk stil - en der gider a rette =)

    Forumindlæg
    Hej =) Har skrevet en kort stil på ca. 1 side. Er der ikke en der gider at tjekke den igennem for fejl også er der også nogle danske ord imellem jeg ik ka oversætte - den ska afleveres imorgen ! På forhånd tak ;) My first experienced of stealing “Come on, we have to go now, it is too late” I ...
  • STORE opg. (3g)

    Forumindlæg
    Jeg har tænkt mig at skrive den STORE årsopgave i fysik eller måske matematik og kunne derfor godt tænke mig at vide hvad andre herinde har skrevet om, så jeg måske kan få noget inspiration. (Jeg ved at det er LIDT tidligt at tænke det nu!!!, men hvad kan jeg sige? :jeg vil gerne være i god tid)
  • Antal timer og afleveringer ved højniveaufag

    Forumindlæg
    Søger en side, hvor der er beskevet de enkelte valgfag. Herunder er jeg interesseret i kemi, matematik og fysik A-niveau.Vil specielt gerne vide hvor mange afleveringer der er i de enkelte fag, samt antal timer (mener det er 5?...)Har været inde på www.uvm.dk og lede, uden held.På forhånd tak for...
  • Afgangsprøverne

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Idag fik jeg dårlige nyheder. Min klasse skal op til skriftlig engelsk,og mundtlig matematik. De er ikke lige de fag, som jeg er bedst til. Så kan i give mig nogle gode råd om, hvordan og hvad jeg skal forberede mig til. Håber i kan hj&#23...