Søgning på: srp historie fysik. Resultater: 17301 til 17320 af 36784
-
Definition af "bestået"
ForumindlægJeg står i den situation at jeg ønsker at komme ind på en uddannelse der har matematik b som et af kravene. Nu forholder det sig imidlertidigt sådan, at jeg til den mundtlige eksamen i matematik b fik 5 og til den skriftlige fik 9.Når der så står at "Specifikke adgangskrav er matematik og en... -
isoler
ForumindlægHvordan kan jeg isolere x:(q+((w*e^2)/x^2))*(x-t*y)=t*a*s!!!Det skulle gerne være muligt :9 -
Tvangsægteskaber
ForumindlægHvad synes I om tvangs- og arragerede ægteskaber? -
Gymnasiet
ForumindlægSkal man være god til Matematik for, at komme ind på gymnasiet. For jeg er nemlig ikke særligt god til netop dette fag. Og skal man oppe i matematik på gymnasiet, hvis man har det på C. -
Destruktiv interferens
ForumindlægHmmm, siden mit andet indlæg gik kold, og jeg virkelig ikk har en ide til hvordan denne opgave skal løses, ville det være rart med en hjælpende hånd.Det er opgave B5 i følgende link:http://peecee.dk/?id=34082 -
3 A-niveauer
ForumindlægJeg overvejer at vælge 3 A-niveauer, men jeg vil gerne høre om jeres erfaringer. Er der nogen af jer med 3 A-niveauer, som har fortrudt, at I valgte dette? -
Nogle gåde råd?
ForumindlægHej Alle. Jeg ved endnu ikke om vi skal op til fys. eksamnen, men for god ordens skyld ville jeg høre om der er nogen herinde, som har været op i fys. C eksamen (24 timers) som kan fortælle mig hvorledes det forløber? Trækker man et spørgsmål om et af de emner man har været oppe i iløbet af året?... -
den nye gymnasiereform
ForumindlægDe skrev den anden dag i information at den nye reform kun giver omkring 5 % af en årgang mulighed for at læse de naturvidenskabelige fag, mod 17 %. Forstår stadig ikke at man reformerede gymnasiet, når det er i folkeskolen at problemet ligger. Man kunne dog godt gøre musik og billedkundst i gymn... -
Spoler
ForumindlægAng. faseforskydningen mellem spændningen og strømmen i en spole i et LC-led, hvorfor kommer spændingen så før strømmen?? -
Energi
ForumindlægHeeey allesammener det en flink person der kunne se på denne opgave og vejlede mig...Tak på forhåndEn bold kastes lodret op i luften.Bolden vejer 120 g, og dens hastighed er 14 m/sHvor højt når bolden op.Tror at ligningen er Epot=m*g*h -
Forsøg?
ForumindlægJeg skal til mudtlig FSA i biologi i morgen. Vi har ikke rigtigt lavet nogen forsøg og vores lærer er ikke ligefrem den bedste. Hun har ofte været syg og har ikke været der i de sidste seks uger pga. noget smittefarligt..Vores vikar siger at det er ikke sikkert at vi skal lave forsøg, men det er ... -
MENNESKET I RUMMET - Produkt hjælp
ForumindlægHej allesammen. I uge 5 har jeg projektuge på min skole og vil allerede begynde at forberede mine ting i god tid, altså ligge en god plan for hvordan jeg vil udnytte den uge. Jeg er dog rendt ind i et problem. Jeg har en ide til et mugligt produkt, men ville godt høre om der skulle være en herin... -
Brøk om til potens
ForumindlægHey, sidder lige og laver en matematik afl. som skal aflveres i morgen juhu... Jeg har fået til opgave at lave den bedst optimerede cylinder (+ bund - top) altså mest plads med mindst materiale til en cylinder der skal indeholde 2 m^3. jeg har opstillet ligningen for cylinderens areal: ... -
Noter til eksamination
ForumindlægJeg har besluttet mig for jeg slet ikke vil benytte de noter jeg skriver i forberedelsen til min eksamination i resten af mine studentereksamner. Jeg har faktisk gode erfaringer med bare at gå ind og fortælle helt frit og fyre den af.Hvordan gør I? -
Induktion
ForumindlægHvad skal man vide om induktion? Jeg forstår ikke helt forklaringen om induktion i min bog. -
Gymnasium
ForumindlægHejsa, jeg er en pige som starter på vestreborgerdyd som 1'ger. Er der nogen der kender noget til det gymnasium, er meget nervøs men glæder mig også på samme tid . :) Glæder mig til at høre fra jer. -
At bestå skr. eksamen..?
ForumindlægHej Jeg skal til skriftlig eksamen i fysikA i morgen, og vil gerne vide hvor mange procent (sådan ca., jeg ved det varierer) jeg skal have fået at bestå, få 4 og få 7? Nogen der ved det? -
formel
Forumindlæghej er der nogel som vil skive formlen for isens smeltepunkt gerne det hele -
Snorkræft
ForumindlægHvilken snor bruger mest kraft er det F1 eller F2 og hvorfor? -
dybde på ubåde
ForumindlægEr der nogen der ved noget om hvor dybt ubåde kan dykke nutildags?
