Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 17321 til 17340 af 102572
-
Årsprøve
ForumindlægJeg skal til årsprøve i matematik. Jeg har matematik på b niveau, og dette er første år. Hvordan bliver færdighedsregningen og problemregningen? Hvad er nyttigt at tage med udover (formelsamling, notater, bog, lommeregner)? Og er der nogen der kender hjemmesider med formler af diverse? -
Dårlig til engelsk
ForumindlægJeg går i niende klasse og skal i gymnasiet efter sommerferien. Jeg klarer mig rimelig godt i dansk lidt over gennemsnittet. I matematik klarer jeg mig rigtig godt(blandt de bedste i klassen, hvis ikke den bedste.) Men engelsk er en anden sag, jeg har svært ved at bygge sætningerne op så de giver... -
faktorisering ???
ForumindlægEr løbet ind i et større problem! Nogen der har en idé til hvordan man regner nedenstående opgave På forhånd tak f(x) = (x-1)*(x+3) Omskriv denne faktorisering til et polynomium på den generelle form: f(x) = x2 + bx + c Du kan illustrere din løsning i et koordinatsystem. -
Døgnet på jorden
ForumindlægHej Jeg sidder helt lost med denne opgave her, den lyder netop sådan Den effekt, der af mennesker omsættes til jorden, er 16 · 10^12 Watt c) Hvor meget vil døgnet på Jorden være blevet længere, efter at al menneskets energiforbrug i 10.000 år er produceret i tidevandskraftværker? Nogen ... -
tandplejer
ForumindlægHey.. nogen der læser til tandplejer ? jeg har en masse bøger som sælges hhv. fra 4. og 5. semester.. derudover har jeg en masse noter og gamle eksamenssæt som er guldværd og kan bruges.. Jeg vil helst ikke smide det ud hvis der var en som kunne bruge det.. noterne er selvfølgelig gratis.. der er... -
Bestemme kordinatsættet til punket q.
ForumindlægHvordan løses opgave c? -
KEMI (brug for stærk hjælp!!!) eddike
ForumindlægJeg har 10 mL husholdningseddike. Vi arbejder med 0,1 M NaOH hvor c(NaOH)= 0,0883 Vi brugte i forsøget 9,05 mL NaOH. Hvor mange mol eddikesyre er der i den 10 mL prøve ved titreringen? n(NaOH) beregnes n = c * v --> 0,1M * 0,00905 = 0,000905 ??? CH3COOH og NaOH reagerer med forholdet 1:1 i CH3... -
Andengradsligning
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med forberedelse til matematik eksamen. Det er en selvvalgt opgave, hvor jeg forsøgsvis har skulle inkludere så mange emner fra mit pensum. Jeg vil derfor gerne spørge om hjælp til andengradsligninger, og få så megen forklaring som muligt. Min opgave lyder; Et individ ... -
Vilkårlige trekant
ForumindlægHej, jeg har denne opgave som jeg er lidt usikker på. Jeg skal finde: - vinkel B og C Og jeg ved at vinkel B er spids og C er stump: vinkel A =20grader, side b=7,5 og side a = 4,3. Kan ikke finde frem til hvilke formler jeg skal bruge? Håber nogen kan hjælpe mig:) -
Opgave 4: højfructosesirup
ForumindlægJeg har siddet med opgaven i flere timer, og håber at nogen kan hjælpe mig :( Jeg har svært ved delopgaverne c,d og e i opgave 4. http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/Laaste%20mapper/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver... -
Engelsk FSA
Forumindlæghej. Nogen der ved hvordan man kan forberede sig til engelsk skriftlig bedst? -
EKSAME
ForumindlægHej. Hvad må man medbringe til skriftig engelsk fs10? det er kun penalhus ikke? -
Engelsk prøve eksamen?!
ForumindlægJeg vil bare gerne vide hvordan en Engelsk skriftlig eksamen foregår? -
Kombinatorik og sandsynlighed med en terning
ForumindlægHar altid haft problemer med sådan noget her her: En terning kastes 250 gange a) Bestem det mest antal sandsynlige seksere b) Bestem de antal seksere som vil betegnes som exceptionelle udfald til eksperimentet c) Bestem sandsynligheden for præcist at tre af gange bliver et ulige antal øjne ... -
Fremskrivningsfaktor
ForumindlægVi vil lægge 21 % til 300 ved hjælp af fremskrivningsfaktoren: a) Find vækstraten (rentefoden) r b) Udregn fremskrivningsfaktoren F c) Læg 21 % til 300 Nogen der kan hjælpe med disse? Har nogen formler for det, men er usikker. [F = (1 + r)] -
12 i årskarakter...
ForumindlægHej alle sammen, Ja, som min overskrift indikerer, så ville jeg vide, om nogle herinde nogensinde har fået 12 i årskarakter? (samfundsfag C!) I givet fald, hvad skal der til? Og hvad gjorde i til hver undervisning? Hvis man trækker samfundsfag til eksamen (stadig på C-niveau) - Hvordan foregår e... -
Hvis man dumper dansk A, kan man så blive optaget på videregående uddannelse
ForumindlægJeg skal til afsluttende eksamen i dansk om nogle få dage. Jeg frygter at jeg dumper, da vores klasse simpelthen er så fattig på noter, og vores lærer er ikke just den bedst. Langt fra! Jeg fik dog 10 i den skriftlige eksamen og 7 i både skriftlig og mundtlig årskarakter. Den uddannelse jeg ønske... -
Anbefaling
ForumindlægHej folks Nogen derude som kan anbefale nogen gode matematik bøger på gymnasie niveau, som også indeholder svarene til opgaverne, da jeg i høj grad er interesseret i matematik og syntes at folkeskolen er for nemt? Mange tak på forhånd. -
Samfundsfag FSA
ForumindlægHvad må man have med til de 40 minutters forberedelse? Må man kun have sine medbragte noter med? Eller må man have pensum med? -
Fysik eksamen
ForumindlægEr der nogle som har nogle noter til jordens salte (ny prisma 9)
