Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 17321 til 17340 af 28854
-
korstogene
ForumindlægHej ... kort spørgsmål. Hvorfor opstod korstogene og hvordan er de blevet opfattet Tak på forhånd -
kortfilmsanalyse - "outrosekvens"
ForumindlægHej? Hvad er outrosekvens i en kortfilmsanalyse egentligt, og hvad skal man komme ind på, når man skal skrive noget omkring dette punkt? På forhånd tak -
stil
Forumindlæghej vil nogle ikke hjælpe mig med at rette min stil -
Kan ikke finde på et trigonometri spørgsmål om benzin eller biller til mit matematik projekt
ForumindlægJeg er i gang med at lave et matematik projekt med fokus på benzin og biller. Jeg skal i projektet gå over emnerne: Funktioner, Geometri, og Trigonometri. Jeg har fundet ud hvor jeg kan bruge Funktioner og Geometri, men jeg kan ikke finde ud hvor jeg kan bruge Trigonometri. Hvis nogen har en i... -
Kulturmøde - Nationalstater
ForumindlægHjælp! Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal besvare de her to spørgsmål 1. Er det relevant at tale om nationalstater i en globaliseret verden? (se realisme og idealisme tilgangen i skemaet "Argumenter for og imod nationalstaten".) 2. Er nogle nationalstater mere overlevelsesdygtige end ... -
Klaveret?
ForumindlægEr der nogen der har analyseret Klaveret af Louis Jensen og kan sende det, eller give råd? Tak på forhånd -
Hjælp til et begreb i engelsk
ForumindlægHej, Jeg sidder lige nu her, og prøver at finde ud af, hvad begrebet "tomme pladser" ift. noveller hedder på engelsk. Håber der er nogle der vil hjælpe. :) -
Eksamen - Da da Daaaaa
ForumindlægHalløjJa jeg er kommet i den "heldige" situation at jeg skal op i Fysik om 3-4 dage... Jeg kan lige så godt erkende at jeg ikke er nogen eksamens-hest.. Jeg ser ikke mig selv som desideret dum, men jeg fejler stort set altid til eksamen...Derfor ville jeg gerne spørge om der er nogen de... -
Nogle gode råd til at analysere?
ForumindlægHey, har I nogle gode råd til hvordan man kan blive bedre til at analysere (primært engelske tekster..)Jeg er ikke så god til det, og ville gerne blive bedre, men ved ikke hvordan.. -
Oversættelse fra dansk til tysk... Hjælp bedes!
ForumindlægDa faderen dør, rejser sønnen hjem til begravelsen. Det er hans første besøg derhjemme, siden han flyttede. Faderen er død af druk. Efter at gæsterne er gået, går moderen og sønnen ind i faderens arbejdsværelse. Moderen vil forære sønnen faderens bøger, men han er kun interesseret i billedet af p... -
Klage over årskarakter og begrundelse
ForumindlægJeg er utrolig utilfreds med min årskarakter i billedkunst, fordi jeg selv mener jeg gjorde det bedre end sidste gang, men har fået den samme karakter. Begrundelsen var, at de ting jeg havde lavet kun var ok. Ja, min lærer brugte ordet ''ok'', som jeg slet ikke kan bruge til noge... -
SSO i b-niveau fag?
Forumindlæghey alle derude!Jeg går selv i 2.g og skal have musik på b-niveau i 3.g. Sad her for et par timer siden og kiggede i min guitarbog, hvor det så slog mig at det kunne være utrolig interessant at skrive SSO i musik. Men er det overhovedet muligt at skrive SSO i et fag man kun har på b-niveau?godt n... -
drageløberen
Forumindlæghej med jer! jeg skal skrive en synopse om drageløberen, jeg vil lige soørge hvad er budskabet med denne roman? på forhånd tak -
Kildekritik
ForumindlægModtageren i denne artikel, er det ikke bare borgerne i samfundet? http://nyheder.ku.dk/alle_nyheder/2011/2011.12/danskerne_elsker_stadig_de_gammeldags_medier/ -
Rel eksamnen?
Forumindlæghey.. ville høre om der er nogen der har eksempler på tekster man kan komme op i i religion.. og give nogle råd omkring hvordan eksamen foregår?? er det vigtigt at have læst alle de tekster som der er opgivet?? eller er det baggrundstoffet der er vigtigst? det er jo ukendete tekster man kommer op... -
AT 2012 - katastrofen Samfundsfag/religion om 9/11
ForumindlægHej! Jeg skal som mange andre vælge emne til årets AT-eksamen inden for det overordnede emne, "Katastrofen - årsager og konsekvenser". Opgaven lyder: Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle. Du skal udarbejde en problemformulering samt en syn... -
Sisyfosmyten
ForumindlægEr der en der ka fortælle mig om hvordan man kan rede gør Sisyfosmyten..?? Er der noen eksperter til stede..? -
bedre karakter?
ForumindlægNu får vi der går i 3.g snart årskarakterer Mit spørgsmål er så: Tror i godt, man kan nå og få bedre karakterer? Eller vil man stort set altid få de samme karakterer (dvs. 1. – og 1.standpunkt). Tror i ,at man kan stige med hele to karakterer i hver enkelt fag, eller bare et par af dem? -
Helle Helle - Venlige Fremmede
ForumindlægHejsa..Jeg sidder med en novelle af Helle Helle, og kan ikke finde ud af hvilken slags litteratur den ville høre til, da vi ikke har haft noget om det. Men alligevel skal skrive om det. Nogen der har læst nogle af hendes noveller, der var med i novellesamlingen "biler og dyr", hvor Venl... -
Skr eng eks 2.g
ForumindlægHva så, hvordan gik det?Jeg sys min analyse var lidt tør, så ville høre hvad i andre har skrevet. Jeg sagde selv, at teksten handler om at tillægge livet en mission eller en mening, altså at afrikaneren(hva hun nu end hed)opnår mening med livet da hun vælger at smutte tilbage afrika og efterlade ...
