Søgning på: SRP historie. Resultater: 17341 til 17360 af 22627
-
Hvorfor vil ingen hjælpe mig???
ForumindlægTyskland og Polen, hvordan er deres forhold nu og før i tiden???ps. er der nogle der har nogle ukendte tekster så jeg kan øve min oversættelse... -
spørgsmål
ForumindlægHvis i nu skulle sige noget rigtigt klogt/guldkorn, vedrørende det moderne gennembrud. Hvad skulle det så være? Hvilke forfattere lod sig syne her, og hvad var budskaberne? -
Samfundsfag i gymnasiet.
ForumindlægHej folkens! Jeg vil gerne høre om der er nogen af jer derude der ved sådan ca. Hvilket niveau Samfundsfag det ligger på i gymnasiet. Fordi jeg vil gerne forberede mig inden jeg starter næste år. Jeg kender en del til samf selv, men jeg vil gerne lige høre hvilke emner jeg skal forberede mig på i... -
Hvordan har terrorisme udviklet sig gennem tiden?
ForumindlægHej alle jeg vil gerne vide hvordan terrorisme har udviklet sig gennem tiden. (gerne en uddybende forklaring) tak på forhånd -
kronik - problem
ForumindlægHej allesammen;)Jeg har en danskaflevering for til den 11/9. Det er en kronik, og her lyder opgaveformuleringen:Skriv en kronik med emnet ”Romantikken”, hvori du diskuterer, på hvilken måde H.C. Andersens ”I Danmark er jeg født” og Adam Oenlenschlägers ”Der er et yndigt land” egner sig som nation... -
Tysk / Spansk !
ForumindlægHeeej folkens, i skal lige hjælpe mig ! .. Jeg har haft Tysk i folkeskolen, men ved ikke om jeg skal fortsætte med det på Gymnasiet, eller vælge Spansk.. :S ? Jeg synes tysk grammatik er ret svært, alt det med die das, osv... Men nogen som har valgt spansk, efter de har haft tyssk ? hvad er nemm... -
Oversættelse.
ForumindlægHej alle.Er der nogen, der vil se denne oversættelse igennem? Jeg er i tvivl mange steder - oversættelsen er baseret på et kapitel om ejestedord og påpegende stedord.DER OVERSÆTTES FRA DANSK TIL ENGELSK!....Dansk:Dette er, hvad (der) skete i morges.”Det der er min skjorte, ikke din!” Det var min ... -
OXFORD OG HARVARD UNIVERSITY
ForumindlægHej mennesker. Jeg er en 1.g, som er meget ivrig efter at studer på enten Harvard eller Oxford university. Er der nogle som ved hvornår man senest skal sende en ansøgning? I må derudover meget gerne skrive en masse andre krav, som i ved univeriteterne kræver. -
Grammatik i oversættelse
ForumindlægHej, er der nogen, der kunne kigge det her igennem for mig? Det er ikke en del af en aflevering, men noget jeg har oversat frivilligt, da jeg er meget nervøs for min nærtforestående eksamen. -
Odysseen 9. sang
ForumindlægHej :) er det forkert af mig at tænke at den 9. sang handler om identitet? Jeg tænker at Odysseus gerne vil møde kyklopen som repræsenterer det ucivilicerede for at finde sig selv uden for kendte rammer. Derudover håber han at få gæstegaver hvilket tyder på at han har et ego og vil se om han ... -
Karina Pedersen - underklasse
ForumindlægJeg sad lige og læste en artikel om Karina Pedersen som er i mediernes søgelys. Det har vækket mange menneskers opmærksomhed og folk er begyndt at kommentere hendes artikel, men nu ville jeg gerne debattere med jer herinde og høre om, hvad I mener om det. Hvis I har noget på hjertet, så kom ud me... -
Hvad skal jeg sige?Hjælp mig idag!
ForumindlægKære venner! Det er den første gang under min treårige ophold i Danmark,da jeg må søge hjælp hos jer og kan ikke klare problemet selv. Det,der er så pinligt nu er denne ubehagelige situation,hvor jeg kan ikke finde rigtige ord. Altså Jeg har haft en god forhold med en af mine lærere.Hun er en æ... -
oplysningstiden
Forumindlæghvad kan jeg kort fortælle om oplysningstiden og forfatterne i denne periode??? jeg kender kun Holberg -
Gange med 1,08
ForumindlægEr det rigtigt- hvis jeg får et snit på 9,0, og skal ind på universitetet så kan gange med 1,08- hvilket ca vil give 9,78- i snit? Er det rigtigt- Eller ...? I så fald- så er det jo alle tiders-- -
helt nyt spørgsmå i oldl!!!!
Forumindlæghvad er en helt i følge Homer og hvad er det i følge Herodot?? håber nogle kloge hoveder kan svare.. I illiaden betrager Homer Achilleus som helten eller hvem er det?? -
Hit-ord!
ForumindlægHej Jeg tænkte på, at alle os, der skal op til old, kan samle en liste samme med hit-ord, dvs. græske ord, der er gode at bruge :) For at gøre det overskueligt, så skriver man ordet efterfulgt af en forklaring. Fx Ate - forblindelse. Når man ikke kan se, at det man gør er forkert. Ender ofte i... -
MONIKA HELD : 'Sie glotzen mich an wie eine Ausserirdische'
ForumindlægNOGEN SOM KAN HJÆLPE MED NOTATER :S sidder med en 24timers tekst :S -
Spørgsmål om VUC - please hjælp, ekstremt vigtigt.
ForumindlægHej allesammen, jeg vil gerne ind på medicinstudiet, men jeg regner med at mit gennemsnit vil ende med at ligge på ca 9 på den gamle skala.. og det vil så falde på den nye. Jeg har så hørt at man kan forbedre sit snit gennem ½-års VUC, hvis man ikke afslutter sin studentereksamen(Hvilket jeg ne... -
At gange gennemsnittet med 1,08
ForumindlægHvor mange A niveaus fag skal man have før man kan gange gennemsnittet med 1,08? -
Cicero: kortfattet vejledning i valgkamp
Forumindlæghej alle. jeg har fået teksten: Quintus Tullius Cicero: kortfattet vejledning i valgkamp. men jeg har lidt problemer med den. Bl.a. har jeg problemer med at besvare følgende: hvilken politik går Cicero til valg på?
