Søgning på: erhvervsret c noter. Resultater: 17341 til 17360 af 73261
-
Oversættelse
ForumindlægHey hey!\nhar lige kæmpet mig igennem følgende tekst:\n\n"Mange voksne kritiserer computer spil for at være både voldelige og unødigt blodige. Men en nylig undersøgelse viste, at dette kun gjaldt 20 ud af 338 spil. Der er altså tale om en formdom, som sandsynligvis skyldes, at der i medierne... -
tider
ForumindlægJeg har svært ved at komme ind på den rigtige tid, jeg tror fx det er guldalderen, når novellen er skrevet i naturhistorisk tid, så håber der er nogle der kan hjælpe mig med at sætte de vigtigste tider på plads, for mangler det virkelig, og har svært ved at finde det! Ps: Håber på hjælp, har mu... -
Emissionsspektrer og ioniseringsenergi
ForumindlægIoniseringsenergien for kviksølv i grundtilstanden er 10,4 eV. Emissionsspektret for kviksølv indeholder blandt andet linier med bølgelængder på 140 nm, 185 nm, 254 nm, 313 nm og 579 nm.Beregn de tilsvarende fotoenergier (går ud fra der skal stå fotonenergier).Er det rigtigt, hvis jeg gør følgend... -
Diskursanalyse af avisartikel
ForumindlægHej. Jeg står med et kæmpe problem. Jeg skal have lavet en diskursanalyse af en artikel hvori Mærskkoncernen bliver kritiseret for at undertrykke sine ansatte i Kina. Jeg har allerede lavet en retorisk- og en argumentationsanalyse. Men denne volder mig seriøse problemer. Så jeg har brug for alt d... -
opgave om monotoniforhold
Forumindlægen funktion f er bestemt ved :f(x)= e^x/ 2x-1 ; x tilhører [-3;3]\\{1/2}skal bestemme monotoniforholdene for f, men ved ikke lige helt hvordan jeg skal gøre..jeg går ud fra at jeg skal løse den som en ligning er det rigtigt og hvordan?? -
Engelsk
ForumindlægHej derude :-) Er i gang med at lave en engelsk analyse, og vil dermed spørger om det jeg har skrevet indtil videre lyder korrekt. The Wolfpack is a 2015 American documentary film. The movie focus on one specific theme and it is “media and identity”. Because it has something with t... -
Forberedelse til skriftlig tysk
ForumindlægHey tyskere! Er der nogen der ved, om der er et sted på nettet hvor der ligger nogle gode øvelser, eller hvor alle de tidligere års tysk eksamensstile ligger? Så man kan forberede og øve sig op til den skriftlige eksamen i morgen??? På forhånd tak!! mads -
SSO, kildehenvisning
ForumindlægHvis man nu har opdaget (godt stykke tid efter opgaven er afleveret) at man 3 steder i løbet af sin opgave har lavet fejl i kildehenvisningerne, hvilken betydning har det så? Har jo skrevet over 50 henvisninger i alt, men nu er den altså galt med 3 af dem.. betyder det meget? -
Nogen der har tid til en hjælper ? :)
ForumindlægJeg står og skal til eksamen på onsdag, og har trukket 90'er litteratur... Er der nogen der ved hvad der er specielt ved denne periode, hvad der kendetegner den og hvordan man skrev på den tid, er der nogle specifikke skriveregler? Og hvad går minimalismen helt nøjagtigt ud på? :) hvis du ved... -
Ordsprog
ForumindlægKunne godt tænke mig at høre hvilke ordsprog i kunne? Og hvis i ville skrive hvad det betød? Det ikke til nogen opgave, mest bare for sjov.. -
Halveringstid
ForumindlægHej. jeg skal finde halveringstiden, vi har sat tallene i en tabel, men jeg kan simpelthen ikke huske hvordan jeg skulle finde halveringstiden. på x - aksen står der minutter og på y-aksen står der antal impulser pr. sekund. nogen der ved hvordan man finder halveringstiden? ;) -
HJÆLP engelsk oversættelse
ForumindlægGider i oversætte til engelsk så jeg også kan sende til internationale nødhjælpsorganisationer..my english is very very poor Jeg har læst i de somalisk midier(ikke kun i det somalisk medier men også cnn) at der er voldsomt tørke i det sydvestlig Somalia (Gedo) Det var voldsom følelsesmæssig ople... -
Hej allesammen jeg har virkelig et haste problem .....
ForumindlægHejsa .... på mandag d 8 skal jeg op i mundtlig matematik , men jeg har et stort problem. jeg har lavet en problemstilling , hvor jeg skulle finde ud af nogle ting angående ved indflytning i kollegieværelse. men der er nogle af tingene jeg bare ikke kan finde ud af og det er så her i kommer ... -
Fysik eksamen 9.klasse haster!!!
ForumindlægHej jeg skal til fysik eksamen om 5 dage og ved ikke helt hvordan jeg skal gribe den and.... Vi kan trække Ioner, Syre&Base, Radioaktivitet og Magnetisme Jeg har alle forsøgsvejledninger men jeg ved bare ikke hvordan jeg skal forklare dem til censor. Så er der nogle der har links til en hje... -
Rettelse
ForumindlægHej!Nogen der vil rette de værste fejl i min stil?Caroline Wozniacki er i en alle af bare 11 år en af europas bedste tennisspillere. Hun træner hårdt for at opfylde sin drøm at en dag at blive verdens bedste tennisspiller. Men hendes forældre er bekymret for Carolines helbred. Caroline er kæmpe ... -
Haster - Iongitter
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen og fumler lidt med iongitteret :) jeg skulle gerne kunne fortælle om opbygningen i iongitteret.. men kan ikk, så jeg tænkte at nogle kunne hjælpe? tak -
censor i fysik B- mikkel rønne
ForumindlægHejsa Nogen der kender Mikkel Rønne fra Brøndby gymnasium- han skal nemlig være min fysik censor :)? Hvordan er han :S ?? -
Løs ligning
ForumindlægOpgaven lyder således: En funktion er givet ved: f(x) = 1/4x^4 - 2x^3 + 4x^2 + 3 a) løs ligningen f'(x) = 0 Hvordan er det nu, man gør?? -
Struktur af paracetamol
ForumindlægVedhæftet er et billede af paracetamols struktur. Jeg kan se, at paracetamol består af en phenol (benzenring med OH), men jeg har problemer med at identificere resten af molekylets funktionelle grupper. Så hvilke funktionelle grupper er paracetamol opbygget af? -
Lineær regression
ForumindlægHej :) Jeg har et eksamensspørgsål, som lyder: Redegør for lineær regression Det siger mig ikke noget og jeg har prøvet at læse lidt om det på nettet, men jeg har ikke forstået hvad det går ud på. Håber I kan hjælpe. På forhånd tak. Hilsen mig
