Søgning på: fysik projekt. Resultater: 17341 til 17360 af 20689
-
Hjælpp til AT
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive AT, hvor vi har overemnet "Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914". Jeg har tænkt mig, at skrive om opfindelsen af telefonen, men jeg er fuldstændig tom for ideer til en problemformulering og og problemstillinger. Jeg skriver i fa... -
Hvad er, R, U, V ovs. egentlig?
ForumindlægHey, har fysik på første år, og kan sagtens finde ud af at regne med formler og indsætte. Men vores lærer har lidt svært ved at forklare hvad tingene egentlig er, så jeg kom til at tænke på hvad alle "bogstaverne" er?V - Volt - spændingsforskel, altså UR - resistans - gør det sværer for... -
Telefonens indflydelse på 1. verdenskrig
ForumindlægHej, Jeg har valgt at kombinere fagene fysik A og historie A i AT, og har valgt at skrive om telefonens udvikling og indflydelse på 1. verdenskrig. Problemet er bare, at jeg ikke kan finde nogen beretninger om, hvordan telefonen forbedrede muligheder for kommunikationen i militært brug. Det kunn... -
Radioaktive kerner
ForumindlægGoddag..jeg sidder med en fysik opgave som jeg er lidt i tvivl om:Strontiumisotopen 90 Sr har en halveringtid på 28 år.a) omregn halveringstiden til sekunderb) beregn henfaldskonstanten kc) Opskriv henfaldsloven for 90 Srd) hvor lang tid skal der gå, for at der af en portion 90 Sr kun er 10% tilb... -
Opstille og numerisk løse bevægelsesligningen for Merkur
ForumindlægTil min SRP har jeg fået et spørgsmål som lyder: Med udgangspunkt i Newtons gravitationslov skal du i programmet Modellus opstille og numerisk løse bevægelsesligningen der beskriver Merkurs banekurve. Resultatet sammenlignes med kendte data for de pågældende planet. Den anvendte matematis... -
Halveringstykkelse- hjælp
Forumindlæggodaften derude... jeg sidder med den fysik opgave som jeg er lidt i tvivl om... den lyder :2.beta-stråler, der passer et stof, afgiver energi. Vi regner med, at energien afsættes jævnt. beta-stråling med energien 3,0 MeV har i aluminimum en rækkevidde på ca. 5,5 mm Hvor meget af strålingens ener... -
frihedsgrader og kinetisk energi
ForumindlægHej I forbindelse med en eksamen i fysik B, er jeg stødt på begrebet frihedsgrader. Jeg er med på at der til hver frihedsgrad er knyttet en kinetisk energi ½mv^2. hvad der forvirrer mig er: 1. Et énatomig molekyle har tre frihedsgrader, og kan derfor bevæge sig i tre retninger. Derf... -
pris på privat lektiehjælp
ForumindlægJeg blev færdig med gymnasiet i sommers og er lige startet som lektiehjælp for en bekendts lillesøster der har problemer med matematik og fysik i 1. g. Vi skal kigge på opgaver, lektier og prøver et par timer 2-3 gange om ugen. Jeg regner med at bruge ca. 2 timer om ugen på at forberede mig, har ... -
HJÆLP PLEASEEE :(
ForumindlægEr igang med at skrive SRP, i Mat/Fysik om emnet svingninger... Jeg skal løse en opgave som indgår i min problemformulering, men kan slet ikke finde ud af at løse den, har prøvet hele dagen nu, håber der er en som er sød nok og vil hjælpe mig.. opgaven lyder således : løs differentialligningen ... -
Harmoniske svingninger
ForumindlægHej.......................... Jeg er igang med en fysik om Harmoniske og dæmpede svingninger. Under databehandling Bestem et udtryk for den kinetiske og potentielle energi for hver masse og bergen den mekaniske energi. Kan man god bruger disse: E kin = 1/2 * k * A2 * (cos (ω * t))2 E pot ... -
MAGNESIUM I SYRER
ForumindlægJeg skal til folkeskolens afgangsprøve i fysik/kemi i morgen og vil meget gerne vide, hvorfor man putter magnesium i syrer for at finde ud af, hvor stærk en syre er. Min egen påstand går ud på, at metallet magnesium går sammen med syreresten fra syren og danner et salt. Hydrogen (H+ ionen) gå... -
Problemformulering Challenger-ulykken
ForumindlægJeg har valgt fagene historie og fysik, og har valgt at min synopsis skal tage udgangspunkt i challenger ulykken i 1986. Jeg mangler dog stadig at få formuleret en ordentlig problemformulering - håber at der er nogen der evt. kan hjælpe lidt på vej. Problemformulering: .... Hvad forårsagede at ... -
Lyd og stående bølger
ForumindlægJeg skal til eksamen i Fysik C torsdag 18.6. 14.20. Jeg har trukket emnet Lyd med følgende stikord: Stående bølger i et rør. Bølgelængde, frekvens og hastighed for lydbølger. Resonans, stående bølger, svingningsbug, knudepunkt, åbent rør, halvåbent rør. Jeg er ret nervøs for det ukendte bilag. ... -
HJÆLP!!!
ForumindlægHar en studieretningsopgave, som jeg har lidt problemer med. Vi har lavet et batterie og i fysik-delen skulle jeg svare på følgende spørgsmål: Mål polspændingen som funktion af strømstyrken. Er ikke helt med på hvad jeg skal gøre. Ved at lave en graf med U(mV) på y-aksen og I(mA) på x-aksen fik j... -
sin(i) som funktion af sin(b) ?
ForumindlægHeyDet er godt nok et fysik forsøg omkring lysets brydning. Og så skal jeg tegne en graf over nogle værdier af nogle vinkler.Men jeg har glemt hvordan man laver en formel, sådan at man kan tegne grafen !sin(i) skal indtegnes som funktion af sin(b)Er det så nok bare at sætte sin(b) op ad y-aksen o... -
HJÆLP HASTES !!
ForumindlægHej! Jeg skal supplere fysik her d 8 jul - 5 august. Jeg modtog et brev hvor der stod jeg var blevet optaget d 12 juni. Inde på minsu.dk står der at man senest skal søge SU sidste dag i måneden. Vil det sige at jeg senest kan søge her d. 30 juni? Har søgt forkert uddannelsessted ved en fejl. S... -
procentvise tab
ForumindlægJeg sidder og skriver fysik rapport, hvor jeg skal lave grafer over potentiel, kinetisk og mekanisk energi når en bold hopper. Jeg skal så udregne det procentvise tab når bolden rører jorden og en overslag over tab af energi til luftmodstand. Nogen der kan hjælp mig med hvordan jeg skal gøre dett... -
Praktisk anvendelse af det optiske gitter
ForumindlægHej, Jeg skal til eksamen i fysik på C-niveau og har trykket emnet: "Lysbølger og det optiske gitter". Jeg skal herunder bl.a. fortælle om praktisk anvendelse af det optiske gitter, men er her gået i stå. Jeg har fundet ud af, at det bruges i CD- og DVD afspillere (jeg har dog ikke f... -
Forsøg
ForumindlægHej SP Jeg sidder her og skriver en fysik rapport. Jeg har lavet tre forsøg. Nemlig halveringstiden for barium 137, terning forsøget og påfyldning vha beta. Men jeg har svært ved at skrive en konklusion til forsøget, der handler om terninger. Jeg kan desuden heller ikke skrive om formål... -
Underrubrik i det nye word.
ForumindlægHej :)Jeg er igang med at skrive en fysik artikel, og en træls en af slagsen : (( Jeg vil gerne lave en underrubrik så den ser mere artikelagtig ud, men kan ikke helt finde denne funktion i word. Nogen der kan hjælpe, eller måske kender andre smarte ting man kan lave så det virker lidt mere som e...
