Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 17341 til 17360 af 24857
-
11-tal i dansk stil, hvordan?
ForumindlægHejsa. Er der nogen der har et par tips til hvordan man opnår 11-tallet i en dansk stil? Jeg får altid 10, og har kun fået 11 de gange jeg har haft meget baggrundsviden. Min lærer kan aldrig rigtig sætte fingeren på hvad der mangler :-( -
reklamer!!!
Forumindlæghvorfor i alverden er der reklamer på sp.dk ???? det er ekstremt irriterende !! de er ikke engang skolerelaterede.... fjern dem, please...? -
Analysemodel - kildekritik
ForumindlægNogen der har en god model til historiske tekster, hvor man kan se, hvad det er vigtigt at fokusere på? -
Ny reform - Årskarakter --> Eksamenskarakter
ForumindlægMit gymnasium har (fejlagtigt?) skrevet på hjemmesiden, at årskarakterer overføres til eksamenskarakter på den ny gymnasiereform, såfremt man ikke er indstillet til eksamen i det respektive fag. Er dette rigtigt? Såvidt jeg ved, skal årskarakteren ikke overføres til kolonnen med eksamenskarakter. -
...Er det ikke et problem at...?
ForumindlægJeg har en gang lavet nummeret med at aflevere en dansk stil som en af mine venner havde lavet.. Jeg gjorde det helt bevidst, da jeg længe ikke har kunnet forstå at jeg kun fik 6 og 7 i danske stile... Min ven havde skrevet den til studentereksamen sidste år, og nu havde vi samme stilehæfte, så j... -
Skr. eks B
ForumindlægKortfattede resultater for dagens eksamen i B-niveau, ny ordning. Der tages forbehold for regnefejl, trykfejl og søvnige perioder... Opg. 1 (y+x)/y Opg. 2 f'(1)=5 y=5x+6 Opg. 3 a=2 og b=5 Opg. 4 |BC|=8 og |B'C'|=12 Opg. 5 I=e-0,5 Opg. 6 a) 69550 er antallet af biler der var blev... -
Facit til mat B eksamen?
ForumindlægEr der nogen der ved, hvor man kan finde facit til mat B eksamen, reformen (den der blev afholdt i ons.), evt. også opgavesættet? På forhånd tak! -
HJÆLP!!!
ForumindlægBrøk regninger... skriv en brøk der ligger et sted imellem: A: 1/4 og 3/4 B: 1/3 og 2/3 C: 1/2 og 1/4 D: 1/8 og 1/2 E: 3/8 og 1/4 F: 1/7 og 1/9 G: 1/2 og 1/3 H: 6/7 og 5/9 Vil gerne bede om forklaring og på forhånd takker:) Find en brøk der ligger præsis imellem: A: 1/4 og 3/4 B: 2/5 og 4/5 C: 1... -
La Vie devant soi
ForumindlægHej. Jeg sidder med min eksamens tekst, og prøver at forstå den, så tænkte på om der var nogen der har læst "la vie devant soi" jeg har fået det stykke som handler om en hund, og noget med en dame han møder, men kan ikke helt forstå, hvad der er med hende damen om han sælger hunden ell... -
Karakter Skr. Bio A 2007
ForumindlægHej. Jeg fik idag min karakter i bio, og må nok sige jeg var meget overrasket.. jeg fik 6.. havde den opfattelse at prøven gik godt, og havde forventet omkring 8.. Hva har i andre fået?, og hvad havde i evt af forventninger? -
Københavns åbne gymnasium!
ForumindlægLidt ironisk måske - På Københavns "Åbne" Gymnasium er frafaldsprocenten på 54%. Godt og vel hver anden fuldfører altså ikke. Det studser jeg lidt over, så ville høre om nogle har gode forklaringer på det? Er det et dårligt gymnasium, eller er de elever der går der bare ikke-egnede? -
Debat - about love
Forumindlæg1) Do you belive in “Love at first sight" - why/why not? 2) Does love conqueral all? - Why/why not? - Der irritere nogen, at jeg laver sådan nogle indlæg, men kunne være meget intressandt at høre folks mening. -
Please hjælp! )= rettelse af stil 200ord (:
ForumindlægDer Film handelt von einem Mädchen, Joe, sie rennt weg von Hause weil sie ihren Stiefvater hasst. Sie trifft einen Jungen, er ist Punker und lebt auf der Strasse. Sein Name ist Engel. Sie verliebt sich, aber Engel hat Drogenmissbrauch, und er landet wieder Drogen zu nehmen, weil Joe nicht angeze... -
Konjunktiv
ForumindlægNogen der har noget information om konjunktiv på spansk, et eller andet kan man ligeså godt lave her i ferien :P På forhånd tak. -
udregning af snit
ForumindlægEhm altså hvis man har to valgfag efter den nye reform på b-niveau og ellers de obligatoriske niveauer, hvad bliver gennemsnittet så hvis man har fået 7 i alle fag til alle eksamener på hf? -
Statisk Ligevægt (Understøtningskræfter)
ForumindlægHej. Jeg sidder her og skal have hjælp til en opgave. Der står at jeg skal udregne understøtnigskræfterne.. Hvordan gør jeg det? Jeg har vedhæftet en fil til hjælp. -
Har aflevet opgaven sidste fredag. Og fik fejl. Så jeg vil gerne vide hvad der var rigtige og forkerte?
ForumindlægJeg skulle finde udsagnsord i denne teskt.: Es ist ein sconer warmer Herbsttag. Ich gucke aus dem Fenster. Ich warte auf meine tante. Da kommt ein hellblauer Volkswagen direkt vor der deutschen bank angefahren. in dem auto sitzen vier leute. ich kann nicht sagen ob sie manner oder frauen sind. si... -
ax^2 + bx + c - hjælp :)
ForumindlægHej Jeg har funktionen: f(x) = ax2 + bx + c f'(x) = 2ax +b f'(x) = o o = 2ax +b ⇔ x = -b/2a dette kaldes xt = -b/2a Herefter skal jeg bestemme f(xt) Hvordan gør jeg? Er gået helt i stå :( På forhånd mange tak! :) -
Ligning
ForumindlægJeg skal udregne ligningen: 9x-6=23x-14 Når jeg så har isoleret x på den ene side og tal på den anden side og udregnet, så står der: 8/14=x altså 8 fjortende-dele. Er det svaret?? Det er det samme med en del af mine andre opgaver fx. 6y+18=y+12-3y det giver y= 3/4 altså 3 fjerdedele. Er de... -
Densitet og vægt
ForumindlægHåber at i kan hjælpe med denne opgave. jeg er ikke så god til alt det der densitet. Opgave 1 Nielsen henter byggematerialer med sin trailer, der højst må laste 300 kg. ladet på traileren måler 1,80 m x 1,20 m. a) Hvor tykt et lag sand med densiteten 1,8g/cm3 må han læsse i traileren' b)...
