Søgning på: SRP historie. Resultater: 17361 til 17380 af 22627
-
Rette?
ForumindlægEr der en der har mulighed for at se min stil (portræt af en ven) igennem for fejl og ligeledes komme med kommentarer? PÅ forhånd tak! -
Litterær artikel - Andersen og Knud Sørensen
ForumindlægJa. Så sidder jeg her, og skal igang med en litterær artikel - analyse og fortolkning. Overskriften på opgaven er "To heder", og indeholder et digt/sangtekst af H.C Andersen (Jylland mellem tvende have) fra 1859, og et digt af Knud Sørensen (Tilbageblik om en del årtier) fra 1928. Digte... -
Logos, Etos og Patos !
ForumindlægHej alle sammen jeg er ved at skrive min dansk stil, men jeg har lige et problem !! jeg skal skrive en stil om Logos, Etos, Patos, men jeg er helt blank. jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive om !! er der nogen der har en forslag til hvad jeg kan skrive om? tak påforhånd. -
"ISLAM"
ForumindlægEt af det emner som vi nu tildags diskutere meget om? Hvad ved du om Islam? Og hvad med "mohammed tegningerne" synes du det var lidt for overskridene ? Håber der kommer nogen gode indlæg :) -
Må man have OVER 20 sider?!
ForumindlægHej. Jeg er i fuld gang med mit studieretningsprojekt. Det fylder dog 23 sider (uden illustrationer, tabeller o.lign) Må man godt skrive så meget? Der er ikke rigtig noget jeg vil tage fra nemlig -
Meningen med livet
ForumindlægHvad eer meningen med livet`? Saitre siger at man selv skal danne meningen med livet. Dalai Lama siger at den allerede er besmemt; meningen med livet er at leve lykkeligt, og fremme lykke.. -
Inspiration?
ForumindlægJeg sidder med den udleverede CD og tænker "Nøj hvor er der meget kedeligt at skrive om". Jeg er blevet en smule forvirret over hvor man får det sproglige fag ind i vores geniale problemformuleringer? Og hvad er de samfundsvidenskabelige fag? Hvis nogle har nogle geniale ideer jeg må... -
Ét forhold
ForumindlægJeg ville lige spørge jer om et spørgsmål. Det kan godt lyde meget mærkeligt, men whatever. J Hvis man har været sammen med en fyr i et år og har bygget forholdet på en løgn. F.eks. at man bildte fyren ind at man hed noget andet og løget om sig selv osv. og at fyren så finder ud af det igennem en... -
Shelagh Delaney - Abduction
ForumindlægJeg skal prøve at lave en analyse og fortolkning af et uddrag af Shelagh Delaney's novelle Abduction. Jeg er dog lidt forvirret over skiftende sysvinkel og sådan. Derfor, er der nogen der har læst denne novelle, og kan svare mig på, hvem fortælleren er? -
Endelsen af 2.verdenskrig.
ForumindlægHvordan endte 2.Verdenskrig? - Og, hvad/hvordan medførte ''endelsen'' til den kolde krig? -
Hindbærsnitter - Søren Ryge Petersen
ForumindlægEfter at have læst Søren Ryge Petersens esay, "Hindbærsnitter.", er jeg gået en del kold mht. genre. Havde jeg fået den til eksamen, er jeg 100% sikker på, at jeg var mere i stand til at argumentere for, at det er en novelle frem for et essay. Det er korrekt, at den er subjekt, men en n... -
Fast rytme rap uni
ForumindlægHej... Jeg sidder her med to rap sange og vil så gerne finde ud af hvad man kan sige om formen, rytmen og syntaks... Det er vel kndt at rappere ikke bruger fuldstændig fast syntaks?? Jeg sidder med nik og jay: kan du høre hende synge: Jeg kan godt høre at der er en fast rytme, men hvordan besk... -
menneskerettigheder i Palæstina
ForumindlægHvem ved hvordan menneskerettigheder i Palæstina er? og hvordan situationen er i landet i dag?.. -
Bananfluerne
ForumindlægEr der nogen der har læst bananfluerne af Jan Sonnergaard? Jeg sidder og er ved at læse dansk pensum op, og kan ikke rigtig finde ud af hvad temaerne er og budskabet i teksten. Er der nogen der kan hjælpe? På forhånd tak. -
Palæstina og Israel konflikten
ForumindlægHej jeg er igang med at lave en opgave om emnet, men mangler lige prikket over i'et... Jeg skal bare stille jer nogen spørgsmål om konflikten, hvis side i er på, hvorfor og hvordan i er blevet overbevist om hvem der har retten på sin side og så kan vi jo diskuter det.... -
STX ?
ForumindlægHej . Jeg er på brobygning i denne uge. Jeg har besøgt STX og jeg har bestemt mig for at tage derhen efter 9. Men jeg vil gerne have alle de her fag : Spansk, fransk, engelsk, dansk, matematik, fysik og kemi .. Kan det lade sig gøre ? Håber på hjælp :) -
skære sin finger af
ForumindlægHej Er det realistisk at: At få en til at skære ens finger af, og give sin mødom ud er det realistisk. Jeg mener det kan jo ske endag, hvis man er nødvendigt. Men igen hvor ofte vil det ske? -
dotbanner.dk
Forumindlægjeg har flere gange oplevet at det tager omkring 2.5 sekunder at loade denne side.. det sker som regel mest når jeg vil se profiler.. -
Tro og videnskab? Kan de forenes?
Forumindlæg? -
Modsiger Bibelen sig selv?
ForumindlægHej. Man hører til tider, at folk siger Bibelen modsiger sig selv. Jeg mener ikke at vide alt om Bibelen, og jeg opretter heller ikke dette indlæg for at få en voldsom diskussion, men jeg er lidt på jagt efter nogle af de selvmodsigelser folk mener Bibelen har. Jeg mener faktisk, at nogle af dis...
