Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 17361 til 17380 af 23784
-
Budskab i dokumentar
ForumindlægHej Vi har netop set dokumentaren "Japan - stemmer fra katastrofen" og skal nu fremlægge om denne. Jeg har dog svært ved at finde ud af hvad det præcise budskab/påstand er i dokumentaren. Jeg forventer ikke at særlig mange har set den, men den handler kort sagt om tsunamien i Japan. ... -
Hjælp til valg om datalogi studie
ForumindlægHej, Jeg er ved at overveje hvad jeg skal læse efter min HF. Jeg har meget kig på datalogistudiet og interesser mig også for emnet. Jeg er bare blevet nervøs for, om der vil være nogen slags af de job tilbage når jeg har læst studiet. Jeg ved godt der kan ske meget på 5 år, men som man læser run... -
Opgave 967 AB1
ForumindlægHej alle! Til på mandag, har jeg en matematik opgave for, som er opgave 967 i AB1 Mat. Opgaven hedder: P1, P2, P3, P4 og P5 er grafer for forskellige andengradspolyno- mier, der kan skrives på formen: P (x) = ax2 + bx + c med diskriminanten d Bestem i hvert af tilfældene fortegnene for a, b,... -
SRP - Samfundsfag metoder og teorier?
ForumindlægHej allesammen :)! Er, som alle andre heldige 3g elever, igang med min SRP opgave. Personligt har jeg selv valgt at kombinere fagene Samfundsfag og Engelsk, dog er jeg lidt i tvivl når det kommer til Samfundsfags delen. Mit overordnede emne omhandler den Amerikanske Våbenlovgivning, og er derfor... -
SRP (Samf) - Redegørelse?
ForumindlægHalløj :)! Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal besvare mit første spørgsmål i opgaveformuleringen af min SRP. Jeg arbejder med den Amerikanske Gun Control lov, hvor jeg har kombineret fagene Samf og Eng. Mit problem går ud på, at jeg ikke rigtig kan "gennemskue" det første spørgs... -
kinetisk energi i et relativistisk stød
Forumindlæghej! i et stød er impulsen bevaret i et stød uanset om det er relativistisk eller klassisk. Men hvad med den kinetiske energi? i den klasssike forstand er den kinetiske energi jo kun bevaret i et elastisk stød, hvad med i relativistisk forstand? har søgt og søgt på svar, så er der nogle herinde ... -
Diskussion HVOR MEGET?
ForumindlægHej jeg i min srp ved at diskutere, men kan kun få det til at fylde lidt over 3 sider, er det tilstrækkeligt eller skal jeg bare gå i detaljer? -
Deskriptiv statestik
ForumindlægHej SP Jeg har i lang tid haft problemer med at forstå, hvad definitionen på varians, spredning og outlier er. Så mine spørgsmål er: 1. Hvad er en varians? 2. Hvad er en spredning? 3. Hvad er en outlier? 4. Hvad fortæller disse tre størrelser? Tak på forhånd -
Hvad skal jeg lave i fremtiden?
ForumindlægHej Sp. Jeg er i meget i tvivl omkring min fremtid, egentlig var mit ønske at arbejde inden for bank eller forsikring. Har fået at vide fra mange folk, at høje karaktererer bliver vægtet højt, hvis man skal formå at få sig et job, og jeg ligger kun på middelkarakterer og går i 2.g på HHX. Skal... -
Engelsk adverbier og adjektiver
ForumindlægHej Jeg har fået vide at ordet skal ende på ly når det er et adverbium. Jeg har også fået vide at adverbier lægger sig til ajektiver, verber, adbverbier. Og at adjektiver lægger sig til substantiver. Men hvad menes der med lægger sig til.? Eller hvordan kan jeg vide hvad ordet lægger sig til?... -
Rettelser
ForumindlægHej. Jeg skal afl. en tyks afslutning af en film den hedder ''Engel und Joe'' i morgen i tyks. det betyder rigtig meget for mig hvis der nogen der lige gider ret min opg. her.... Engel träumen ist Erfolg. Sie sind in den Zug. zwanzig Minuten Joe und Engel Ankunft in Berg, aber ... -
Hvad er bilag?
ForumindlægJeg har tænkt lidt over bilag, og har ikke kunne finde noget om dette.. Jeg ved godt at bilag, kan være regnskaber, grafer, billeder osv. men kan det også være teorier hvor der er forklarende tekst til? Eller skal disse teorier, eksempelvis hofstede's kulturelle dimensioner, være i selve syn... -
Forventede adgangskvotienter 2021 - Tråd
ForumindlægHej alle brugere på studieportalen Deadlinen nærmer sig, og corona samt fjernundervisningen har gjort det til nogle specielle år på gymnasiet. Tror I så, at det har en speciel effekt på adgangskvotientererne. Hvis I kan svare ja eller nej, så vil jeg meget gerne høre jeres tanker. Personligt tr... -
Logistisk differentialregning
ForumindlægHvorfor aftag er den relative vækstrate, når en befolkning vokser. Hvis man laver en graf over y'/y som funktion af y, vil man se, at grafen aftager lineært. Men hvorfor? -
Historie Eksamen.
ForumindlægHar et spørgsmål til eksamensforløbet (24 timers) i Historie. Efter emnet/perioden er trukket skal man så lave et talepapir som fundament for fremlæggelsen - eller skal man en "synopsis" med metodeafsnit, og lignende. Kan ikke rigtigt finde ud af det, idet jeg finder det ret underligt, ... -
Det HASTERR, I Danmark Er Jeg Født
ForumindlægHej har dansk mundtlig eksamen imorgen, og kan ikke forstå digtet ´´i danmark er jeg født´´ af HC Andersen. Er der nogen der kan oversætte digtet, vers for vers, eller symboler eller lignende, plzzzzz. -
studie hjælp
ForumindlægJeg ville altid gerne studere Jura, men mit gennemsnit er desværre for lavt. Nu har jeg fundet ud af at jeg eventuel kunne tage min bachelor i HA Jura, og derefter skifte over til det almindelige jura studie. Nogle der har forstand på om det kan lade sig gøre? For at kunne komme ind på HA jura... -
Hej
ForumindlægHej. Jeg har snydt i min skriftligt dansk eksam men har fået 12 i mundligt og er også egnet til gymnasium. Jeg har fortrudt at jeg snyd, jeg er også optaget i gymnasium vil jeg blive smidt ud efter sommer?? P.s det haster... -
FIguranalyse
ForumindlægHej allesammen! Er der nogen som kan hjælpe med denne opgave?? altdså hvad den viser, betyder, Hvad er det typiske ved figuren! har virkelig brug for hjælp! tak på forhåd -
Epidemi
Forumindlæghej :) Jeg skal lave et projekt (AT) om mad og mennesker, hvor mad er omdrejningspunktet. Jeg mangler inspiration og forslag. Jeg tænkte på fedme epidemi, da det er et meget vigtig problem idag, men det ved alle noget en masse om, og hvis jeg skulle vælge det, så skal det være en interresant ...
