Søgning på: fysik projekt. Resultater: 17361 til 17380 af 20689
-
HJÆLP SRP Q-VÆRDI
ForumindlægStår og skal aflevere SRP i fysik og engelsk imorgen og det sidste jeg mangler ud over abstract er at beregne q-værdien for en hefnalds proces, hendfalds processen er for Ba-137*-> Ba-137+y, altså et gamma henfald, jeg har fået oplyst at fotonet forlader kernen med energien 632 KeV ,,,, men ... -
HTX 3 g - Antal eksamener? hjælp!
ForumindlægHej alle! Jeg er virkelig forvirret angående mine eksamener her på tredje år. Jeg har følgene fag: Dansk A Mat A Teknik A Fysik A Engelsk A Tysk C Og tidligere har jeg været til mundtlig prøve i: Samfundsfag (1 år) Teknologi Biologi Teknologihistorie Når jeg tæller sammen giver det 4 mundlige, ... -
Optagelse
ForumindlægHej Jeg søger ind på farmaci i år på KU, men mit snit ligger på 5,0 uden bonus. Der står inde på ug.dk at der er et fast karakterkrav på 6,0. Er der en chance for at jeg kan komme ind? Det skal lige siges, at jeg supplere matematik i sommerferien så jeg kan opnå snittet 6,0 i fagkombinationen m... -
Exciteret elektron
ForumindlægHej, Jeg sidder og arbejder på min SRO opgave om (levnedsmiddel)farver i fysik/kemi. Mit spørgsmål er omkring hvad der sker "efter" et molekyle absorberer og de yderste elektroner bliver exciteret. Men vil elektronen efterfølgende ikke udsende denne energi igen? Umiddelbart ville jeg ... -
problemer med badekar og opdrift
ForumindlægHar følgende opgave i et fysik eksamenssæt men har ingen ide om hvordan jeg skal lave opgaven udover jeg skal bruge noget opdrift. Opgave 6: Badekar Nogle gymnasieelever morer sig med at sejle i et badekar på en sø. De vil undersøge, hvor mange elever der på én gang kan være i badekarret, uden at... -
Rapport - Afbrænding af svovl.
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive en fysik rapport, der går ind under et forsøg vi har lavet. Afbrænding af svovl, forsøg 6.8 I rapporten står der: Forklaring til forsøget: Hvad observerede I og hvorfor skete det? - Jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal forklare hvad vi observerede, og jeg ved da... -
Syrer og baser
ForumindlægHej. Jeg er igang med at læse op til fysik/kemi FSA eksamen.Og så vil jeg være meget glad hvis nogen kan hjælpe mig med følgende:syren HCl, altså saltsyre, ´bruger man mest når det er fortyndet med vand, men som ren form er det jo en gas.Er det ens for alle syrer?Og kan man på samme måde generali... -
Saltsyre = Klorbrinte??
ForumindlægHej Allesammen!...Skal op i Fysik/kemi (FSA) her på torsdag, men blev lidt forvirret, da jeg læste syre/base!Jeg mener, at HCl er den kemiske formel for saltsyre, men ifølge min opslagsbog om kemiske og fysiske tabeller, bliver HCl betegnet som "klorbrinte".Ja, jeg ved at saltsyre er en... -
Faglig supplering
ForumindlægHej Jeg sidder og er ved at udfylde min ansøgning til en vidergående uddannelse, og er i den forbindelse kommet i tvuvl om noget. Jeg vil studere molekylærbiologi og skal derfor have fysik B og kemi B. Jeg har begge fag på C-niveau. Kan jeg supplere begge fag vha. GSK i juli/august, og stadig sta... -
hvordan skal ens karakter forståes?
Forumindlæghey er der nogen der kan forklare mig, hvordan gymnasiet regner ens gennemsnit ud? har lige været oppe i fysik og fik 5, plejer at få 7 på karakterarket... ens årskarakter har de ikke også en stor betydning (næsten mere end eksamen eller...) trækker mit årskarakter ikke min eksamenskarakter op? f... -
vægtløshed
Forumindlæghej jeg sider og laver fysik udefra en stor opgavesæt. har lavet spørgsmål a og b men sider fast i c: Eksperimenterne i NASA’s faldrør udføres i et minilaboratorium, der foretager et frit fald på 132 m. Efter det frie fald bremses minilaboratoriet af små plastkugler i bunden af faldrøret. O... -
Beregning af elektrons massetilvækst
ForumindlægHej, Jeg sidder med en fysik opgave hvor jeg lige har nedskrevet henfaldsprocessen for Rb-89. Den henfalder med beta - henfald til Sr-89. Men, så er der en af de udsendte elektroner der accelereres af en spændingsforskel og forøger herved sin energi med 2 MeV. Hvor stor er elektronens massetilvæ... -
Callendar-Barnes kalorimeter
ForumindlægHejJeg har et problem med opgave 2. Callendar-Barnes kalorimeter, fra Fysik Højt Niveau eksamen 2005.Opgaven kan findes på side 3 i dokumentet herunder: (Det er hele sættet fra UVM's website)http://wuhtzu.net/random/fysikhn-2005-7-1.pdfDelspørgsmål (a) og (b) er ekstremt nemme og det giver ig... -
Hjælp søges...
ForumindlægJeg læser Mat A på VUC med henblik på at søge ind på Mat på KU. Desuden starter jeg på Fysik på DTU 18 januar. Jeg har brug for hjælp til at blive bedre til grundlæggende algebra. Derudover har jeg brug for hjælp til at arbejde yderligere med de emner vi har i Mat A, for at komme mere i dybde... -
Mekanisk energi, benævnelser
ForumindlægHey har en forholdsvis nem opgave i fysik, men kan ikke få benævnelserne til at passe! >_Ekin = Epot ↔ 1/2mv^2 = mgh ↔ 1/2m · 8,32^2m/s = m · 9,82m/s^2 · h ↔ 34,72m/s = 9,82m/s^2 · h ↔ h = 3,54mJeg kan ikke få (m/s)/(m/s^2) til at give m. -
Matematik, benævnelser
ForumindlægHey har en forholdsvis nem opgave i fysik, men kan ikke få benævnelserne til at passe! >_Ekin = Epot <=> 1/2mv^2 = mgh <=> 1/2m · 8,32^2m/s = m · 9,82m/s^2 · h <=> 34,72m/s = 9,82m/s^2 · h <=> h = 3,54m Jeg kan ikke få (m/s)/(m/s^2) til at give m. -
Fusion links/bøger??
ForumindlægHej er igang med at skrive mit SRP, har fået et lidt uventet spørgsmål i min opgaveformulering. Keg skal nemlig skrive om soludbrud. Dog har jeg så også fået et spørgsmål om fusion. Det var jeg ikke lige forberedt på, så vil høre om der er nogen af jer der kender nogle gode links eler bøger om ... -
Trykket i en væskesøjle
ForumindlægHej Jeg har en fysik-opgave, som lyder: "Prøv, om du kan forudsige, hvad densiteten af luft er ud fra formlen for tryk i en væskesøjle og dit forsøg." I mit forsøg kom jeg frem til to ligninger: 101.5*(0,09999)^h og -0,01317*h+101,5 (det er meningen at der skal være 2 formler i dett... -
Linjespektrum
ForumindlægHej. Jeg sidder lige og laver fysik rapport. Rapporten går ud på at undersøge linjespektre ved hjælp af gitterafbøjning. Ved at benytte gitterligningen kan man ved hjælp af et goniometer bestemme bølgelængden for forskellige linjer. Spektrallampen der anvendes er Brint (H). Men når jeg har bere... -
Bølger - orgel
ForumindlægHej..Har en kæmpe problem i fysik.. Vi har fået en aflevering, og der i skal vi svare på følgende spørgsmål:Hvorfor har orgler så store piber når fx fløjter er små?? Har det noget med tonen at gøre, eller skyldes det lydstyrken??Problemet er at vi kun kort har haft om bølger, så ved det har noget...
