Søgning på: matematik fp10 maj 2019. Resultater: 17361 til 17380 af 33718
  • Partial Differentiation

    Forumindlæg
    Lad z er en funktion af x og y, hvor x og y er differentiable funktioner af t. Så er dz/dt = §z/§x * dx/dt + §z/§y * dy/dt Hvordan bevises det? Så skal x og y vel være afhængige af t, ikke uafhængige?
  • lommeregner

    Forumindlæg
    nogen der har en lommergner til salg? den der ti model man bruger i gymnasiet..
  • intervalstørrelse?

    Forumindlæg
    Hej folks. Nu har jeg prøvet og ledt efter det her i nogle timer, men har sgu ej fundet, hvad det vil sige? Jeg har fået en hjemmeregning for. en afgangsprøve. Og den første opgave lyder på, at jeg skal indsætte trekantsområdets byer i en tabel med en intervalstørrelse på 20.000 . HJÆLPE :D tak...
  • verbal kongruens

    Forumindlæg
    hey er der nogen der lige urtigt kan fortælle mig hvad verbal kongruens er??+
  • privatlærer

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg søger en privatlærer der kan hjælpe mig med mine lektier... Jeg går på gymnasiet 2.g.. Send mig en besked til min indbakke hvis du er interesseret..
  • Hvornår lukkes en tråd?

    Forumindlæg
    Hvilke kriterier benytter SP, når det besluttes at lukke en tråd? https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=359314 Spørgeren i dette link forbereder sig til sin eksamen og jeg kan ikke se at det er snyd.
  • sinus,cosinus,tan.. hjælp !

    Forumindlæg
    hey.. er der nogen der gider forklare mig hvad sinus,cosinus og tangens er.. trin for trin... tusind tak.. håber i ville hjælpe
  • mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Jeg skal til eksamen her på tirsdag. Men jeg er lidt usikker på hvordan det forløber. Det emne jeg trækker, skal jeg selv finde på eksempler, eller bruge dem fra bogen?
  • Mht. Gennemsnit

    Forumindlæg
    Ja så er jeg lige bestået. Jeg har fået nogle usædvanligt flotte karakterer, fik 10,9,11 og 9 til sidst, udover det fik jeg desværre to 7 taller i skriftlige prøver, men skal have en sygeeksamen i engelsk hvor jeg håber at kunne gøre godt for de to. De gode karakterer jeg fik i år, bliver trukke...
  • Sidste gennemsnit

    Forumindlæg
    Hey Indtil videre har jeg ikke fået nogen flotte karakterer og mine årsprøver er lige så dårlige. Så jeg vil høre om det har nogen betydning for mit endelige gennemsnit? Er det sådan at alle ens karakterer bliver lagt sammen til et sidste snit eller er det kun karaktererne fra 3.g?
  • Procentregning

    Forumindlæg
    Er procentregning ikke uhyggeligt svært? For slet ikke at tale om forholdsregning (uha!) Når jeg spørger, så er det, fordi jeg nærmest førte læserbrevskrig med mange læsere, der ikke kunne (eller ville) forstå, at 100 % ikke nødvendigvis er det samme som det hele.
  • Ligning

    Forumindlæg
    Hvordan regner man ligningen ud: 6x-2y-2= 0 ? ://
  • afstand mellem to parallelle linjer

    Forumindlæg
    hej ..jeg har brug for lidt hjælp : Du har givet to parallelle linjer: 4x+12y−60=0 og 3x+9y+18=0 Du skal bestemme afstanden mellem de to linjer. Nogle idea
  • fagsprog højsprog?

    Forumindlæg
    Hej alle. Hvad er fagsprog og højsprog? Skal bruge det til en fremlæggelse, og kan slet ikke huske noget. Håber i kan hjælpe ://
  • Grafer

    Forumindlæg
    Hej. Er der ikke nogle der kan forklare, hvad grafer er? Jeg forstår det ikke, og skal forstå det inden efterårsferien er slut, hvor jeg skal have lavet en opgave om det, og fremlægge det for min klasse. Syntes ikke, at nogle af de ting der kommer når jeg søger på Google, hjælper særlig meget.. ...
  • Lineær vækst Y=ax+b?

    Forumindlæg
    har fået denne opgave : Gør rede for lineære funktion Y= ax+b Du skal bladt andet komme ind på betydningen af tallene a og b på, hvordan a og b kan bestemmes?
  • Hjælp med blæk

    Forumindlæg
    Heeej med jer. vil I hjælpe mig med denne opgave På hven lejer familien en cykler til alle. Lejen for en cykel er 60 svensk kr. om dagen. Kursen for svensk kroner er 88,52 . Hvad bliver familien's udgift i dansk kroner til leje af cyklerne ?
  • matC opgave!!

    Forumindlæg
    i el-afgift betales hvert kvartal en fast afgift på 140 kr plus et beløb på 0,70 kr pr kWh 1) lad x betegne forbruget i kWh og y den samlede pris. opstil en ligning, der angiver y udtrykt ved x. 2) en familie fik en el-regning på 660,10 kr. hvor mange kWh havde man brugt?
  • anvendelse af andengradsligning??

    Forumindlæg
    Det ville virkelig være dejligt, hvis nogen kunne hjælpe. Er kørt helt fast med denne opgave: Foran et haveskur skal der anlægges et bed met et areal på 40 kvm. Til bedet står der 18 m hegn til rådighed, som skal indhegne bedet. Hvilke mål skal bedet have? (bemærk : bedet ligger altså op imod s...
  • Indekstal m.m.

    Forumindlæg
    en virksomhed fremstiller DAB-radioer, prisen "p" som funktion af efterspørgslen pr. måned er givet ved følgende forskrift: p = f( x) = -0.01x + 200. de variable omkostninger udgør 70 kr, pr. radio. desuden er der en fast omkostning på 85.000 kr om måneden forbundet med produktionen. A)...