Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 17421 til 17440 af 22496
-
rapport
Forumindlægjeg er igang med at samle mine noter sammen til en rapport udfra vores forsøg, men nu falder jeg over et spørgsmål som skal besvares i rapportenhvor stor en del af energien fra gassen forsvinder ud til omgivelserne?(forsøget gik ud på at opvarme 1 l vand med et campinggas og vi skulle veje gassen... -
Forbrænding
ForumindlægJeg har skrevet i mine noter:Ved fuldstændig forbrænding i organisk kemi dannes CO2 og H2O.For et stykke tid siden spurgte jeg om, hvordan man definerede et organisk stof. Og så vidt jeg husker var der enighed om, at CCl4 (et carbon og 4 chlor) var et organisk stof. Men ved forbrænding af denne v... -
Utrolig kort oversættelse
ForumindlægEngland har ikke nogen skreven grundlov. I 1264 mødtes det første parlament, og fra den tid er den engelske grundlov gradvist blevet udviklet. Den er sammensat af talrige enkelte love.England does not have a written constitution. In 1264 the first Parliament met and from that time the English con... -
mdt. fremlæggelse
ForumindlægHeej (: Jeg ville høre om I har nogle gode idéer til, hvad jeg skal fremlægge om, når jeg har trukket funktioners grafer .. Jeg skal ihf. redegøre for skrå, vandrette og lodrette asymptoter for polynomiumsbrøker .. Tænker lidt på beviser og sådan .. Helst seriøse svar, da jeg tager det meget ser... -
Samfundsmæssige fordele og ulemper ved gensplejsning
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive en samfundsfag opgave (i samspil med biologi), der omhandler gensplejsning. Jeg har lige skrevet et afsnit, hvor jeg vurdere hvilke fordele og ulemper der kan være forbundet ved gensplejsning. Jeg tænkte på om der er nogle som vil give noget feedback? Evt. noget d... -
Engelsk sætninger-præposition.
ForumindlægHej med jer.. nogen der vil rette de værste fejl i disse sætninger? på forhånd mange tak:)1. Politiet kan ikke finde beviser for, at han er morderen.1. The police cannot find any proofs that he is the murder.2. Jeg havde ikke tænkt på, at det kunne gå ud over mig selv.2. I had not thought about t... -
Rettelse af kort stil
ForumindlægHej! Nogen der vil rette min stil?Det er et resume af en dansk tekst, så det skal derfor skrives i nutid det hele.Håber nogen vil hjælpe.Caroline Wozniacki is, of age only eleven, one of Europe’s best tennis players. She trains very hard to fulfil her dream of one day become ( -ing ???) the best ... -
Jacob Hansen - "Lock Out" 1900
ForumindlægHej! Jeg har dansk/historie-opgave i 1.g som optakt/træning til den rigtige i 2.g, og har valgt at skrive i dansk. Jeg vil gerne analysere Jacob Hansens "Lock Out" fra 1900, da emnet er industrialiseringen. Da novellen er knap så kendt, har det været småt med at finde inspiration. er ... -
geografi labratorieøvelser
ForumindlægJeg mistet mine noter til labratoieøveler i geografi, håber der er nogen der kan hjælpe med at få dem genskabt - Stavning Ø – BarriereØ og lagunedannelse - Jordbundsudvikling på Stavning Ø - Opmåling og tegning af profil fra hav til lagune - Fremstilling af kort over udsnit ... -
Matematik eksamen uden hjælpemidler
ForumindlægHej Jeg skal op i skriftlig matematik på Mandag.. Men har meget lidt styr på det, og er specielt nervøs ang. den uden hjælpemidler ( den med hjælpemidler kan man vel altid finde noget i bogen eller nogle noter til hvordan man løser det (?)) Jeg vil derfor gerne vide hvilke opgaver der som regel... -
Tidslinje i Dansk
ForumindlægHej alle sammen :) Sidste skoledag nærmer sig, og vi har snart læseferie :) Men jeg er stødt på et lille problem angående dansk og forskellige perioder i tiden ;) Derfor ville jeg hører om du ligger inde med et godt link med årstal og beskrivelse af de forskelllige perioder. Notater kan også bru... -
Verdens mest geniale ide
ForumindlægHej :) apropos ingen ting Jeg Tænkte jeg på (til ledelsen af studieportalen) hvad mulighederne ville være for at lave et download med HELE studieportalen (alle opgaver noter osv. på hjemmesiden) således at man ville kunne have tilgang til det offline og derfor gerne medbringe det til eksamen? ... -
Kan sige det?
ForumindlægSome impressions may often be our occasion of making up friendships in untraditional ways some may not. Some of them are quickly repressed by our consciousness, whereas some of them keep pursuing us throughout life – occasions resulting in love, hate perhaps compassion, a diminutive glance ... -
Eksamen - Platon
ForumindlægSå fik man afvide hvad man skulle op I - håber det er gået ok for jer allesammen. For mig blev det bl.a. old - egentlig okay, men der er en tekst jeg virkelig er HELT lost på hvis jeg trækker; Platons hulebillede.. Hvad pokker skal man sige, tror ikke jeg 100% har forstået den tekst på jeg nok in... -
fra et spil kort... (statistik)
ForumindlægFra et spil kort trækkes et kort, kortet noteres, og det lægges tilbage i bunken. Dette eksperiment gentages 12 gange. Beregn sandsynlighederne for følgende hændelser: A Der er netop 9 billekort (6 decimaler) B Hverken spar eller hjerte forekommer (6 decimaler) C Der er præcis 3 spar (decim... -
Skæring ml. to plan
ForumindlægNå, ja, så er det jo mat. for sidste gang i morgen :)Anyways, hvis du har to plan og de skærer hinanden, hvordan finder man så en parameterfremstilling for linjen de "skærer hinanden i".Hvis f.eks.Plan 1 = -3y + 3x -1 = 0Plan 2 = x -3y + z = 0Jeg har sat dem lig hinanden, substitueret f... -
Tysk eksamen - plz
ForumindlægHejsa... jeg vil meget gerne hører om i har læst nogle af de tekster som jeg skriver ned senere. Det er meget vigtigt for mig, jeg har også selv en del noter, men vil da meget gerne også ha jeres hvis i har noget liggende... Det er altid godt og få læst andres så man er helt sikker Det drejer sig... -
Biord eller tillægsord?
ForumindlægMaybe it's because your radio can't play that loud You may not think it's hard to study for an exam Just promise me you won't take it hard if you don't pass Er der markerede ord biord eller tillægsord, og hvad er din argumentation? -
Hf c-nivau. skriftlig eksamen
ForumindlægHejsa... Jeg var den 8 maj oppe i skriflig matematik c-nivau, ikke så svært, der var dog en opgave der voldte hele klassen problemer, den handlede om bokssplot og går ind under deskriptiv statistik. Jeg havde alle noter med, bøger osv. Men kunne ikke finde noget om boksplot, derudover er der 4 sv... -
hjælp til "Un saxo en la niebla"
ForumindlægJeg står i den (for mig uheldige) situation at spansk var det fag omstændighederne ville, at jeg skulle tilskikkes med. Det ville være synd at sige, at spank var toppen af poppen på mit skema. Jeg skal til eksamen her på fredag, og ville derfor høre om der var nogle der lå inde med noter, oversæt...
