Søgning på: fysik noter b niveau. Resultater: 17421 til 17440 af 119027
-
studieretningsopgave haster
Forumindlæghej, er der nogen der ved hvor man kan læse om sycklens stabilitet. hvor man så skal inddrage fysikken tyngdepunkt og impulsmoment? tak -
Essay
ForumindlægNogle der vil kigge dette igennem for evt store brølere? :) I opgave 2 skal vi beskrive hvorfor, sådan en myte som pygmalionmyten stadig er populær, har lidt svært ved at komme på noget, skriv endelig hvis du har en idé :) På forhånd tak 1. People meets and fall in love. When you are in love yo... -
Konvergente/divergente integraler
ForumindlægSidder med en opgave som jeg ikke kan få hul på. Jeg har fået givet 2 integraler a) ∫ (1/(x^3-2x^2+x)) dx , [øvre grænse = 1, nedre grænse = 0] b) ∫ (1/(x^3+x^2-2x)) dx , [øvre grænse = 1, nedre grænse = 0] Jeg skal afgøre om disse er konvergente eller divergente. Er der... -
Skift fra HTX til STX?
ForumindlægHej. Jeg står med det problem at jeg meget gerne vil skifte gymnasium. Efter at have fået en ny klasse her til jul synes jeg at det er gået helt galt socialt. Jeg føler mig lidt malplaceret i klassen, da jeg har meget lidt til fælles med de fleste i klassen. Jeg kunne godt tænke mig at skifte gym... -
er det hårdt
Forumindlæg... at gå på gymnasiet? -
ER HTX FOR SVÆRT FOR MIG, DA JEG ER DÅRLIG TIL DE NATURVIDENSKABELIGE FAG!!! HJÆLP DET HASTER!!
ForumindlægHej. Jeg er en dreng på 14 år. Jeg går i 9.klasse, og efter 9.klasse vil jeg gå på HTX, da jeg har en stor interesse for de naturvidenskabelige fag! Problemet er bare at jeg ikke er så god til fagene, Matematik, Fysik og Kemi. Skal vælge Mat og Fysik "A" og Kemi "B" på HTX k... -
AT - atombomben
ForumindlægHej. Som de fleste ved, er AT emnet REJSER - opdagelse, forandring, ny viden. Jeg har tænkt på at skrive om atombomben i historie og fysik. For at få "rejse" ind over det, vil jeg også tage noget med Niels bohrs flugt.. Tror i at det er godt iforhold til emnet Rejser? Har i andre forsla... -
Parameterfremstilling
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til en opgave i matematik. Opgaven er vedhæftet nedenunder. Har brug for svar på a, b og c. Håber nogle kan hjælpe? -
Engelsk A eller Tysk A?
ForumindlægHejsa Jeg skal snart vælge valgfag, og jeg er splittet imellem Tysk A og Engelsk A. Jeg er personligt meget god til begge fag (og kan lide dem begge ligemeget), men nu skal jeg jo til at vælge hvilket af dem jeg vil opkradere til A-niveau. På den ene side har vi engelsk, som jeg er ret god til, ... -
bevis for lineær hældningskoefficient
ForumindlægNu har jeg ledt over det hele, jeg ved jeg har det i mine noter, men kan spimpelhen ikk finde det. jeg har selv prøvet at udlede det.. men kan ikk forstå hvordan man kan skifte y'erne ud, og om man skal starte med at gange eller dividere ligningerne! HJÆLP! hvordan er det det ser ud ?? -
Et spørgsmål til mundtlig matematik.
ForumindlægJeg sidder her og er i fuld gang med at skrive noter til min sidste eksamen nemlig matematik, men jeg er gået i stå lige ved et spørgsmål og det jeg så vil spørge jer om er: Er der forskellige fremstillinger af linjer i planen og rummet - ud over parameterfremstillingen? Bliver nemlig spurgt om... -
Spillekort
ForumindlægHej! Hvordan pokker opstiller jeg dette regnestykke? I et eksperiment med et almindeligt spil kort, går ud på at trække et kort, notere hvilket kort det er, ligge det tilbage i bunken og blande sættet. Hvis dette eksperiment udføres 9 gange, hvor stor er sandsynligheden for at 6 af kortene er e... -
Aftagende eksponentiel regression med Excel
ForumindlægDette er egentlig fysik, men passer lige så godt på matematik. Vi har om radioaktivt henfald og skal lave en aftagende eksponentiel regression/tendenslinje med Excel og kan ikke få programmet til at gøre det, plejer ellers aldrig at have problemer. Er der nogen der ved om det er muligt at løse de... -
EKSAMENS-ANGST!
ForumindlægHey geeks! ;) For manges vedkomne er vi jo allerede godt i gang med eksamensperioden. F.eks. skal jeg selv op i fysik i morgen, hvilket jeg er super nervøs for! Så jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er nogen der har et par gode råd til, hvordan man får nerverne under kontrol? :) anyone? -
Valgfag
ForumindlægHeej Jeg går i 1g på den naturvidenskabelige linje: Matematik A, FysikB og Kemi B. Jeg skal vælge valgfag, og jeg ville spørge om det er hårdt at vælge 5 A fag? Og om det kan lade sig gøre , er der nogle krav til det? Jeg vil godt vælge 5 A fag, fordi jeg vil læse til læge, og derfor skla jeg hav... -
Bevis
ForumindlægHvordan beviser jeg, at den naturlige logaritme er ca. dobbelt så stor som 10-tals-logaritmen. Jeg har i mine noter skrevet følgende (og det giver ingen mening for mig): ln(x) og log(x) x=10^log(x) ln(x)=ln(10^log(x)) - Der bruges 3. regneregl ln(x)=log(x)*0,43 Hermed konkluderer ... -
DANSK ØKONOMI HJÆLP
ForumindlægHej. De dårlige sider ved dansk økonomi er: Dansk økonomi balancerer faktisk på kanten af recession, de snegler sig af sted med 0,2 % i første kvartal. Dette betyder at den danske økonomi fortsat hænger fast i krisen, selvom at væksten altså på overfladen faktisk blev positiv. Mit spørgsmål e... -
Badminton - idræt
ForumindlægAnalyser idrætgrenen BADMINTON mht. hvilke fysiologiske krav der stilles til udøverne og giv dit bud på hvilke typer grundtræning der burde indgå i den daglige træning i din klub. -
hormonniveau
ForumindlægHm er der nogen der ved hvordan en kvindes hormonniveu det ændre sig når hun er gravid? -
Aflevering - danskhistorie-opgave
ForumindlægHejsa Jeg skal skrive danskopgave om bogen "rend mig i traditionerne", her i næste uge og tænkte på om nogle kloge hoveder havde mulighed for at rette min opgave igennem. VI begynder mandag d. 7/5 og skal aflevere den onsdag d. 9/5. Hvis det kunne lade sig gøre forestillede jeg mi...
