Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 17441 til 17460 af 117955
-
differentialligninger
ForumindlægHej. Hvad mon man skal stille op med nedenstående opgave? Om funktionen f, der er løsning til den logistiske ligning dy/dx = y(b-ay) gælder at f(0)= 1 og f' ' (0) = 7 og f ' '(0) = 21 Bestem a og b . Håber nogen vil hjælpe mig med at få bedre styr på differentialligninger i... -
Potenssammenhæng
ForumindlægHej :-) Jeg skal op til mundtlig matematik imorgen og har et spørgsmål (ja, jeg ved det er lidt sent at spørge men jeg troede at jeg selv kunne finde ud af det - som så ikke lykkedes). Ser i, der står i et af spørgsmålene til eksamen: "Gør rede for potenssammenhæng nellem to variabler"... -
Skriftlig karakter!
ForumindlægHvad hvis man i 2.g fik 03 i skriftlig mat og 5 i 3.g?? får man så 03 på beviset eller 5? -
Mundtlig årsprøve 1.g
ForumindlægHej, jeg skal op til mundlig årsprøve i engelsk men har ikke rigtig fået at vide hvad prøven går ud på og håbede derfor at en venlig sjæl kunne hjælpe mig på vej ved at besvare dette :) -
Ekspotentielle funktioner
ForumindlægHej.. Jeg skal til mundtlig eksamen i MAT B imorgen.. Jeg kigger på eksamensspørgsmålet om ekspotentielle funktioner, hvor man bl.a. skal komme med nogle eksempler fra hverdagen der opfører sig "eksponentielt".. Er der nogle af jer, der har et eksempel og udregningen af det, som jeg k... -
Består jeg matematik?
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om hvornår man består matematik, hvis det skal være brugbart til en uddannelse efter gymnasiet. Jeg fik 4 i skr. og mundt. matematik i afsluttende årskarakter på b-niveau og skal nu op til sygeeksamen snart. Jeg regner med at få 00 i eksamen. Hvad er reglen for bestået/ ikke... -
Kan man blive biologilærer hvis man har taget en HHX uddannelse?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg sad og tænkte på om det var muligt at blive biologilærer selvom man ikke har haft biologi som fag ud over det obligatoriske som man havde i folkeskolen? -
mængdeberegninger...
ForumindlægHejsahar brug for et bekræftende eller afkræftende svar i denne sammenhæng:Fotosyntesen lyder: 6CO2+6H2O+E-->C6H12O6+6O2.Hvis man har 4,5 mol CO2 og skal beregne de mængden af kulhydratet og oxygenet gør man så ikke således;4,5 mol/6= 0,75 mol4,5 mol/1= 4,5 molC6H12O6= 0,75mol*180,156 mol/g= 1... -
Tips og tricks
ForumindlægHej derude, Jeg ville høre om nogle af jer derude ville dele nogle oplevelser omkring AT-eksamen med mig. Hvad for nogle ting synes I man skal gøre for at det kommer til at gå bedst muligt med AT-eksamen, og hvad gjorde I, som var positivt? Jeg skal selv om her til sommer, og er ret nervøs for ... -
hvad kan jeg bagefter ??
ForumindlægHej alle. Ved at jeg kan supplere mm efter gym Men med en studieretning som er : tysk A , samfundsfag B , psykolog B og matematik B samt Obligatoriske fag på stx, hvad kan man så uddanne sig til ? kan man fx læse psykologi derefter eller læge ?? -
Robotteknologi og samfundsfag
ForumindlægHey! Skal om en uges tid til AT-eksamen og skal til at ha fundet nogle guldkorn jeg kan suplere min synopsis med.. Jeg har om "Robotter i hverdagen-ven eller fjende?", hvor jeg tager udgangspunkt i visionen om robotter i filmen "I,robot". Har fagene fysik og samfundsfag med m... -
Opskrift til et essay på A niveau!!
ForumindlægHeej Er der nogen, som har en slags opskrift/vejledning til et Essay til A-niveau? Synes jeg kun kan finde til B-niveau :( Det ville være til en stor hjælp, hvis nogen gad at hjælpe mig :) tak -
differentialkvotient
Forumindlæghar fået dette spørgsmål til min mundtlig eksame som jeg er igang med at besvarre men har ingen annelse om hvordan det fungere, håber der er en der kan hjælpe mig. se vedhæftet -
Adgangsgivinde fag dumpet??
ForumindlægHej. Jeg skal op i kemi b niveau mandag og regner med at dumpe, da jeg er yderst dårlig. Jeg vil gerne ind på medicin hvor kemi b er påkrævet. Er der nogen der ved, om jeg kan komme ind selvom jeg er dumpet kemi b (som jo er adgangsgivende)? Det skal lige siges, at jeg udover det stadig har snittet. -
Hjælp!!!!!!!
ForumindlægJeg ska skrive min tredjeårsopgave i biologi, har i nogle forslag hva for en emner er gode at skrive om. Mange tak -
Nogen der har FSA opgaver?
ForumindlægHvis nogen havde 2008-2010 FSA opgaver, kunne det være en stor hjælp.. Generelt alt, men biologi ligger jeg meget vægt på.. Skal op om 2 uger! -
sværhedsgraden af spansk på a-niveau
Forumindlægjeg går i folkeskolen lige nu og skal på gymnasiet næste år. på gym har jeg blandt andet valgt spansk på a- niveau. jeg har aldrig haft spansk før. mine lærere er lidt i tvivl om hvordan spansk er på a-niveau. jeg ville bare gerne vide om jeg ikke godt kan tage spansk på a-niveau selvom jeg ikke ... -
Ny karakterskala
ForumindlægBekendtgørelsen om ny karaterskala er nu vedtaget og træder i kraft i gymnasiet for alle nuværende 1.g-ere og fremtidige elever pr. 1. august 2006.Øvrige uddannelser følger efter den 1. august 2007.Bekendtgørelsen kan læses i sin fulde tekst her:http://www.retsinfo.dk/_GETDOCM_/ACCN/B20060044805-... -
Bestem en ligning for tangenten
ForumindlægHej Jeg har en matematik opgave for til i morgen, og sidder lidt fast, håber på hjælp :) Funktion g er bestemt ved g(x)=-x2+bx+c. hvor b og c er konstanterne. Det oplyses, at graferne for f og g har en fælles tangent i t i punktet P(1,f(1). a) Bestem en ligning for tangenten t, og beste... -
Spørgsmål vedr. karaktere
ForumindlægHej alle Jeg afsluttede mat b i år og mine karaktere var således Mundtlig årskarakter: 10 Skriftlig årskarakter: 10 Skriftlig eksamen: 7 Tæller min skriftlige årskarakter så med, når jeg skal regne mit gennemsnit ud, eller er det kun den mundtlige årskarakter og den skriftlige eksame...
