Søgning på: historie begreber. Resultater: 17441 til 17460 af 22480
-
Rettelse af 3 sætninger i tysk.
ForumindlægHej! Jeg er utrolig dårlig til tysk og har virkelig brug for hjælp. Hvis du har lyst må du mere en gerne rette disse tre sætninger. Mange tak på forhånd. :-) <span lang="DE" style="font-size:12.0pt;line-height:150%;font-family:"Times New Roman","serif"; mso... -
Armadillo, dokumentar?
ForumindlægHej. Jeg er igang med at lave en EP opgave om forholdet mellem fakta og fiktion, og har taget udgangspunkt i filmene Brødre og Armadillo. Jeg er blevet stilet spørgsmålet om hvorvidt Armadillo holder sig inde for dokumentargenren, og håber der er nogle af jer der har nogle gode bud på, hvilke ge... -
Cand.mag.?
ForumindlægHej med jer! Jeg ved det her kommer til at lyde ret underligt. Kan man være cand.mag. i to fag, eller det er helt vildt umuligt? -
Hf efter 9.klasse
ForumindlægEr det en mulighed? Jeg ved godt at man normalt skal have 10.klasse eller have været gang med noget andet, men kan man godt tage en hf efter 9.klasse? Tak på forhånd. -
Psykologi eller filosofi?
ForumindlægJeg vil til sommer søge ind på en af disse uddannelser; filosofi eller psykologi. Længe har jeg overvejet og spekuleret i fordele og ulemper ved hvert studie, og jeg er kun blevet mere forvirret. Egentligt er det mest den filosofiske del ved psykologien, som interesserer mig. Her tænkes på de st... -
struktur af læsning
ForumindlægHej Hvordan vil i strukturere en dag med læsning? Synes ikke jeg kan læse ordentligt i løbet af dagen. Hvordan læser i? altså med hensyn til pauser, hvor mange timer/minutter i læser af gangen og alt det er. Vil gerne have lært som meget som muligt i løbet af en dag. Hvor mange timer er det o... -
Engelsk A essay vurdering
ForumindlægHej alle sammen! Er der nogen af jer der lige hurtigt vil læse mit essay igennem og vurdere hvilken karakter den ligger på? Har lige været til eksamen for et par dage siden og dvæler i bekymring over, hvorvidt det er dårligt eller ej. Tak på forhånd! -
Hvordan analyser jeg?
ForumindlægHej alle, Jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal analysere. Jeg kommer altid til at forveksle det med diskussions delen. Jeg har det også med at indramme analyse delen så meget, at jeg kun kan se hvordan man analysere, hvis det er udfra en novelle, en bog osv. Men når det kommer til sådan noge... -
hjælp mig med dansk historieopgaven
ForumindlægHJÆÆLPP MIGG!!! Jeg aner ikke hvordan jeg skal stille min dansk-historieopgave op, jeg har valgt dansk og skal analyser 3 af H.C. Andersens eventyrer, kan nogen hjælpe mig??? svar så hurtigt som muligt tak da den skal afleveres i morgen!!! -
krigen mellem Tyskland og Frankrig 1871
ForumindlægEr der nogen der ved hvilken krig der var mellem tyskland og frankrig i 1871 synes ikke det giver mening hvad det er for noget. -
Hvad betyder "Indre handling?"
ForumindlægJeg skal lave en analyse af folkevisen "Hr. Ebbes døtre", og jeg skal finde tekstens indre handling, personkarakteristik, ydre komposition med struktur. Nogen, der kan forklare mig kort og enkelt, hvad de ovenstående betyder? På forhånd, tak! -
perspektivering
Forumindlæghej alle sammen! jeg er virkelig på bar bund her. jeg har nogle forskellige tekster jeg skal prøve at finde en perspektiverings tekst til. her er den jeg søger perspektiveringstekster til. (de har ikke noget med hinanden at gøre) 1) martin & victoria 2) hosekræmmeren 3) en æggesnaps 4) agne... -
Hvordan får man 12 i tysk B?
ForumindlægHej SP Hvad skal der til for at få 12 i mundtlig og skriftlig tysk? Jeg ligger på 10 lige nu, men kunne virkelig tænkte mig at komme det sidste stykke op, men jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal overbevise min lærer om, at jeg altså "fortjener" at få 12. -
kristendoms videnskab
Forumindlægkristendom I går kl. 13:46 af nissen2009 hej 1. når man er troende kristent og tror på Gud , må man gerne have åben tøj / udfordrend tøj, fx korte nederdele og arme kan ses 2. er det rigtig i gammeldags kristent havde de havde lille tørklæde på ? må man gerne have baddragt på , når man er kristen... -
Skålen
ForumindlægHejsa er der nogen som kan hjælpe med følgende opgaver? -
HJÆLP :( Videnskabsteori!
ForumindlægJeg er igang med AT såsom mange andre, og jeg har om overvågning i DK. Og jeg SKAL have noget videnskabsteori med til min fremlæggelse. Hvis jeg bruger teoretikeren Michel Foucault.. er det så videnskabsteori jeg bruger? Tak på forhånd! -
Hjælp - Vil være på forkant med 'Oldtidskunskab'
ForumindlægDa jeg skal have oldtidskundskab efter sommerferien, vil jeg gerne bede Jer om hjælp. Jeg har prøvet at læse om faget herinde (platon etc), men finder det besværligt at forstå. For mig ser det ud som, at man skal have en baggrundsviden om faget, før man kan forstå informationen på nettet. Derfor... -
Hvor hårdt starter man ud i gymnasiet?
ForumindlægHej hvor hårdt starter man ud i gymnasiet, når man fx som mig har studieretningen,: Mat A, Fys A, His A, Dan A, Kemi B, Eng B, Tysk B, samfundsfag C, idræt C, religion C, oldtidskundskab C og biologi C, mediefag C? ekstra spg. hvor meget bruger i egentlig kantinerne på jeres gym ? Tak på forhånd -
Valg af fag+emne??
ForumindlægHey folks! Jeg skal begyndte mit sidste år på gym her efter ferien. Og SRP kommer til at fylde ret meget, men mit problem er. Jeg aner ikke, hvilke fag eller emne. Jeg har Mat og Kemi A. Min studieretning er Mat A, Kem og Fys B. Er der nogle, der har nogle gode kombinationer af fag eller bare ko... -
invictus
ForumindlægEr der nogle som har set filmen Invitus ??
