Engelsk

Engelsk A essay vurdering

26. maj 2019 af Sofiapige - Niveau: A-niveau

Hej alle sammen! Er der nogen af jer der lige hurtigt vil læse mit essay igennem og vurdere hvilken karakter den ligger på? Har lige været til eksamen for et par dage siden og dvæler i bekymring over, hvorvidt det er dårligt eller ej. Tak på forhånd!


Brugbart svar (1)

Svar #1
26. maj 2019 af Audioholic

Jeg vil nok skyde på 10 eller 

Du anvender engelskfaglig terminologi, teksthenvisninger og der er en fin rød tråd igennem opgaven. Dit essay er også ganske fint bygget op med bl.a. en indledning og en afslutning. 

Grammatisk set er du sikker, og der er kun nogle enkle kommafejl hist og her. Sprogligt er du måske endda lidt for sikker - forstå mig ret - når det er A-niveau, kunne man måske godt have forventet et lidt mere nuanceret sprogbrug samt nogle lidt mere komplekse sætningskonstruktioner.

Ment alt i alt et solidt essay. =)

Men du må ikke hænge mig op på noget. Jeg er ikke gymnasielærer, blot en STX-student fra 2018, der bruger sin gamle engelsklærers vurderingsmetode.


Svar #2
26. maj 2019 af Sofiapige

Okay tak!

Så når du skriver, at jeg sprogligt er lidt for sikker, mener du så, at mit sprogbrug ikke er særligt nuanceret og mine sætninger er alt for simple? :)

- haha, bare rolig


Brugbart svar (2)

Svar #3
26. maj 2019 af Audioholic

Ja, taget i betragtning at det er Engelsk A. :) Jeg tror nu ikke, det er det, som gør den helt store forskel, men hvis nu karakteren ligger mellem 7 eller 10, og censor og lære skal blive enige, så kan censor jo argumentere for en lavere karakter ved at bruge det simple sprogbrug som argument.

- Du må meget gerne trykke "brugbart svar", hvis du kunne bruge mine kommentarer til noget. :)


Svar #4
26. maj 2019 af Sofiapige

#3