Engelsk

Engelsk A essay vurdering

26. maj 2019 af Sofiapige - Niveau: A-niveau

Hej alle sammen! Er der nogen af jer der lige hurtigt vil læse mit essay igennem og vurdere hvilken karakter den ligger på? Har lige været til eksamen for et par dage siden og dvæler i bekymring over, hvorvidt det er dårligt eller ej. Tak på forhånd!


Brugbart svar (1)

Svar #1
26. maj 2019 af Audioholic

Jeg vil nok skyde på 10 eller 

Du anvender engelskfaglig terminologi, teksthenvisninger og der er en fin rød tråd igennem opgaven. Dit essay er også ganske fint bygget op med bl.a. en indledning og en afslutning. 

Grammatisk set er du sikker, og der er kun nogle enkle kommafejl hist og her. Sprogligt er du måske endda lidt for sikker - forstå mig ret - når det er A-niveau, kunne man måske godt have forventet et lidt mere nuanceret sprogbrug samt nogle lidt mere komplekse sætningskonstruktioner.

Ment alt i alt et solidt essay. =)

Men du må ikke hænge mig op på noget. Jeg er ikke gymnasielærer, blot en STX-student fra 2018, der bruger sin gamle engelsklærers vurderingsmetode.


Svar #2
26. maj 2019 af Sofiapige

Okay tak!

Så når du skriver, at jeg sprogligt er lidt for sikker, mener du så, at mit sprogbrug ikke er særligt nuanceret og mine sætninger er alt for simple? :)

- haha, bare rolig


Brugbart svar (2)

Svar #3
26. maj 2019 af Audioholic

Ja, taget i betragtning at det er Engelsk A. :) Jeg tror nu ikke, det er det, som gør den helt store forskel, men hvis nu karakteren ligger mellem 7 eller 10, og censor og lære skal blive enige, så kan censor jo argumentere for en lavere karakter ved at bruge det simple sprogbrug som argument.

- Du må meget gerne trykke "brugbart svar", hvis du kunne bruge mine kommentarer til noget. :)


Svar #4
26. maj 2019 af Sofiapige

#3

Ja, taget i betragtning at det er Engelsk A. :) Jeg tror nu ikke, det er det, som gør den helt store forskel, men hvis nu karakteren ligger mellem 7 eller 10, og censor og lære skal blive enige, så kan censor jo argumentere for en lavere karakter ved at bruge det simple sprogbrug som argument.

- Du må meget gerne trykke "brugbart svar", hvis du kunne bruge mine kommentarer til noget. :)

Hvor meget ville du så vurdere den her til

Vedhæftet fil:Engelsk Termin stu.pdf

Brugbart svar (0)

Svar #5
27. maj 2019 af Audioholic

Jeg kan se, at det er en terminsprøve, så du kender allerede karakteren. :)
Jeg må igen skyde på 7 eller 10

Er jeg helt ved siden af?

Svar #6
27. maj 2019 af Sofiapige

tæt på, haha, fik 10-12 for den. Håber bare det er nogle søde censorer der retter den som ikke er så strenge


Svar #7
27. maj 2019 af Sofiapige

.


Brugbart svar (0)

Svar #8
27. maj 2019 af Audioholic

Jamen den virker også god. Nu har jeg hverken læst historien eller opgaveformuleringen, så det er lidt svært at vurdere.
Hvis jeg skulle sammenligne de 2 du har sendt, så er det klart - og desværre - terminsprøven der er bedst på alle 3 vurderingsområder: Opbygning, indhold og sprog. :)

Svar #9
27. maj 2019 af Sofiapige

kunne jeg også lidt fornemme selv haha, bare lidt nederen når det er eksamenskarakteren der tæller. Så må jeg bare håbe jeg slayer de andre eksamener :)) men tak for din tid ihvertfald


Brugbart svar (0)

Svar #10
27. maj 2019 af Audioholic

Ja, det er sur røv, men sådan er det - livet går videre. Velbekommen og held og lykke med dine andre eksamener. :)

Skriv et svar til: Engelsk A essay vurdering

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.