Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 17441 til 17460 af 23489
-
formel vers
Forumindlæg2 spørgsmål:hvad skal man vide om formel vers i kontekst til homer og odysseen??og hvad er forskellen på dramatisk ironi og tragisk ironi og hvilken gør sig gældende i ødipus??jeg takker som altid for den gode hjælp!!! -
gør jeg det rigtigt?
Forumindlægdifferentialligning:y/y^2+1*y' = (1/2)x^-1separerer (og fixer y-siden)S y*(y^2+1)^-1*dy = S (1/2)x^-1*dxsubstitution:t=y^2+1dt=2y(1/2)S 2y*(y^2+1)^-1 = (1/2)S x^-1(1/2)S t^-1 = (1/2)S x^-1S t^-1 = S x^-1ln(t) = ln(x)+kln(y^2+1) = ln(x)+ke^ln(y^... -
Hjælp til rettelse af fransk!
ForumindlægHej, jeg skal skrive en kort anmeldese af filmen Koret, er der nogen der har mulighed for at komme med rettelser/kommentarer til det, jeg har skrevet? Critique du film Les Choristes Les Choristes est un petit film francais qui se passe á une école, nommé ‘Fond de l'étang&r... -
Abrahams sønner
ForumindlægEt spørgsmål vedrørende Abrahams sønner i religionerne Jødedommen og Islam.Kan det passe, at Abraham i jødedommen fik Isak og Jakob. Hvor det var Isak som skulle ofres.Og i Islam fik Abraham Isak og Ismael, hvor det var Ismael som skulle ofres?Findes Ismael også i GT, og findes Jakob i Islam - el... -
vækst
ForumindlægNår man bruger vækst er det typisk noget med hvad et pågældende tal, vil være efter et hvis antal år. fx hvis der på nuværende tidspunkt er 500 fugle, hvis antal vil stige med 10% hvert år. Så kan man sige 500*1,10^med antal år. Men hvordan kan man let, uden at side at gætte på lommeregneren, reg... -
hjælp til grammatik
ForumindlægHej, jeg skal også, som nogle af Jer andre, op i skriftlig fransk på onsdag og har lige nogle få sprøgsmål til grammatikken. 1) Hvordan kan man se om "vil" på dansk skal oversættes med futur eller er udtryk for en vilje på fransk, og kan det ikke være begge dele på en gang, hvor man er ... -
Negativt areal?
ForumindlægJeg har en funktion hvor jeg skal finde arealet af den punktmængde som ligger imellem f, x-aksen og løber fra -1 til 2.Opgaven er meget let og tage kun 2 min at løse, men jeg har trods alt et problem nu:Jeg deler punktmængden op i 2 parter da 0 til 2 liggur under x-aksen så jeg har 2 integraler n... -
Eksamen i morgen .. xD
ForumindlægHejsa .. jeg skal til 9. klasse mdt. matematik i morgen ... (Fuck >.Jeg ved at der vil være nogle opgaver med f.eks. bygninger, måske et slot ... mit spørgsmål er så, hvad kan jeg komme ind på hvis jeg nu trækker noget med et slot eller noget lignende - udover det oplagte .. ? -
AT - kritik af egen synopsis
ForumindlægJeg har tænkt på en ide, som jeg meget gerne vil høre hvad i synes om, for jeg kan ikke helt finde ud af om den holder i "byretten" :) Jeg sidder og er ved at lave mit talepapir til den mundtlige AT årsprøve, og er stødt på et problem. Jeg har om individets rejse fra land til by, og ... -
Svimmelhed
ForumindlægJeg har i læseferien oplevet flere perioder med svimmelhed. Jeg er besvimet to gange og bliver nærmest svimmel hver gang jeg rejser mig fra siddende og liggende tilstand. Det sortner og jeg kan ikke finde rundt før der er gået 5 minutter.Tror I det har noget at gøre med, at jeg sidder så meget ne... -
Fremlæggelse TID :(
ForumindlægHvordan skal man kunne fremlægge ALT det må KUN 10 min!!!!!!!!!!!!! HJÆÆÆÆLP. Mit metode-afsnit og konklusion tager 10 min! -
Analyse af konkurrencesituationen
ForumindlægHej alle sammen! Sidder og er ved at lave en disposition til min SRP og har fået til opgave at bl.a. analysere konkurrencesituationen i revisionsbranchen. Jeg skriver i afsætning og virksomhedsøkonomi. Da jeg prøver at få en rød tråd i hele min opgave har jeg valgt at bruge disse to modelle... -
Hvad gør I med alle jeres parpirer?
ForumindlægHejsaEr 3.g'er og jeg har efterhånden samlet en kæmpe stak af gamle papirer - noter, stile, rapporter mm, og det er jeg sikker på at også mange andre har. Så jeg vil bare vide om I smider dem allesammen ud eller gemmer dem? Er det for langt ude at gemme sine gamle stile og matematikaflevering... -
figurer
Forumindlæghejer der en der har noter til figurerne i bøgerne "Genetik og gen-etik" og "Fysiologi - kroppens funktioner"? -
DIG - Hvad kom du op i ?
ForumindlægHey..Jeg er lidt nysgerrig! Hvad kom i op i i dansk-eksamen?? Altså forfatter og tekst(novelle). -
Sommerferie!
ForumindlægAhhhh, det bliver dejligt med sommerferie. Jeg kan næsten ikke vente, selvom jeg for det mest bare skal arbejde :)Hvad skal du lave i sommerferien? -
Ny regl ang. uddannelse inden for 2 år
ForumindlægJeg hørte at hvis man går i gang med en uddannelse indenfor 2 år efter man har afsluttet gym mm. må man lægge 0,8 til sit snit? =/... passer det? Er reglen trådt i kræft og kommer det til at påvirke adgangskvotienten? -
Studentervogne?
ForumindlægHejsa (:Nu er det min tur til at køre med vognen næste år, jeg glæder mig allerede, men jeg sad lige og tænkte på, hvor langtid ingen skal man bestille en vogn? hvor meget kommer hver enkel elev til at betale nogenlunde (hvis man fx. er 20-25 elever), og er der nogen studenter som vælger hestevog... -
optagelse
Forumindlægjeg er inde på optagelse.dk for at indsende ansøgning, men kan ikke finde den uddannelse jeg vil ind på..??weird..er der nogen som kan hjælpe? det er biomedicin..lang udddannelse på 5år, og det er på SDU.. -
Ik noget med lektier at gøre!
ForumindlægHejsa..Tja.. Vidste ik ellers hvor jeg sku spørge om dette henne?Men håber alligevel at der r nogle som kan/vil hjælpe :DJeg har en film som jeg lige har downloadet ned og som jeg gerne vil brænde ned på en cd (dvd). Har så et program hvor man kan brænde det ud som en dvd, men problemet er bare l...
