Almen studieforberedelse (AT)

Fremlæggelse TID :(

26. maj 2009 af chgj (Slettet)

Hvordan skal man kunne fremlægge ALT det må KUN 10 min!!!!!!!!!!!!!
HJÆÆÆÆLP. Mit metode-afsnit og konklusion tager 10 min!


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. maj 2009 af MariaNissen (Slettet)

SÅ må du skærer ned på det og gemme guldkornene til dialogen ;)


Svar #2
26. maj 2009 af chgj (Slettet)

 Jeg hader at man ikke bare må fremlægge alt det man har.
SKAL der være en dialog, eller kan man godt bare fortsætte, hvis lærerne ikke stopper en?
 


Brugbart svar (0)

Svar #3
26. maj 2009 af Jerslev

#0+2: Det er en del af faget, at du skal lære at strukturere en fremlæggelse og efterfølgende dialog, så en rød tråd opretholdes og der samtidig ikke er "underlige" overgange.

- - -

mvh

Jerslev


Brugbart svar (0)

Svar #4
26. maj 2009 af karlp (Slettet)

#0

som #3 også nævner, så er det der man skal kunne finde ud af. Skabe en struktur, med en rød tråd, hvor "alt" kommer med.. med alt menes selvfølgelig det vigtigste.

skal selv op den 2/6 i 3g's AT.. hvad går du i ?

Desuden kan/kunne du med fordel plante en masse general teori om metode og des lige, i din synopsis. For husk på at det der står i Synopsen skal ikke nævnes til prøven / eksamen. I så fald kan du i hvert fald ikke få en top karakter.

Husk også på at du skal komme med noget nyt, ud over synopsen, som kan bruges til dialogen bagefter.


Brugbart svar (0)

Svar #5
26. maj 2009 af Charlotte Pedersen (Slettet)

#4

en lille tilføjelse. hvis du har skrevet meget metodeteori i din synopsis og ikke mener, der er så meget nyt at tilføje, er det stadig vigtigt at snakke om metoderne, da det også er en stor del af hvad AT går ud på..


Svar #6
27. maj 2009 af chgj (Slettet)

 Jeg går også i 3.g og skal op i morgen.
Man skal slutte fremlæggelsen med et oplæg til dialog, hvorefter man indgår i en faglig dialog med lærer og censor? Hvad skal dette betyde? - Er det bare det nye materiale?

Konklusionen. Skal dennes fremlægges, hvis det er den samme?
Metode: Skal man sige det, selv om det er skrevet?
Delkonklusioner: Hiver kun dem frem, som jeg har fået nyt materiale til, er det en god/dårlig ide?
Problemstillinger: Står i synopsis, hvorfor jeg ikke ser nogen grund til at nævne dem?

 


Brugbart svar (0)

Svar #7
27. maj 2009 af Charlotte Pedersen (Slettet)

#6

Vi har flere der er i tvivl om det samme.. men kom med det samme med problemstilling, metode og konklusion - hvis man ikke indleder en dialog afbryder lærer og sensor en automatisk og starter dialogen ved at spørge ind til noget.

konklusion: vi har alle tre år fået at vide at man skal komme med en konklusion ved fremlæggelsen. hvis den allerede står i synopsis giver man bare ganske kort sin konklusion.
Metode: metoden er det AT bygger på og er næsten vigtigere end det man har om - hvis man ikke siger noget om metoden trækker det ned.
Delkonklusioner: det er fint bare at trække det frem der er nyt i forhold til synopsis.
Problemstillinger: vi har altid fået at vide man skal starte med den overordnede problemformulering (uden at læse den op), så det giver mening at komme med sin konklusion, samt at man lige kort får genopfrisket for lærer og sensor, hvad det handler om.


Skriv et svar til: Fremlæggelse TID :(

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.