Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 17461 til 17480 af 156338
-
EN DER VIL RETTE OG EVT GIVE EN KAREKTER ?
ForumindlægHER ER MIN STIL : I have seen your announce in the local newspaper, and I would like to have a sommerjob before school start. I am very interested for hotel working and babysitting. My name is Sumeyra and I am 15 years old, but I am turning 16 in October . I leave 9th class this summer. I start ... -
Rettelse af kort engelsk tekst.. (Ing-form)
ForumindlægHej,Jeg håber der er nogen der gider at kigge på det inden imorgen klokken 05:00....Jeg vil gerne lige sige at det omhandler Ing-formen...DANSK:Gillian og hendes mand bor i Stampleford; hun arbejder i et firma i Cambridge. Hver morgen tager hun toget ind til byen og skynder sig [hen] til kontoret... -
Rette min engelsk oversættelse
ForumindlægOversættelse fra dansk til engelsk. Oversættelse </o:p> Allan og Marie var lykkelige. De var et smukt par, og økonomisk havde de ingen problemer. De første år arbejdede Allan hårdt og seriøst for at bygge sin karriere op. Og Marie syntes at være en god kone: vidunderlig smuk, sexet og c... -
Har jeg regnet rigtigt?
Forumindlæga(a+3b)-ab = a^2+3ba^2 -
Kokain og heroins virkning på nerveceller
ForumindlægHej har brug for hjælp til en biologi-aflevering:) Tak på forhånd. Spørgsmålene står herunder: Nogle af hjernens neuroner benytter dopamin som transmitterstof i synapsens impulsoverførsel. Denne impulsoverførsel påvirkes ved indtagelse af kokain. Kokain binder sig til det transportprotein, der ... -
reduktionopgave
Forumindlæghej. (a+b)2 a2-b2 -1 -
forkort brøk
Forumindlæghvordan forkorter man denne brøk ((a+b)a + a + b)/ a2(a+1)-b2(a+1) ? på forhånd tak -
Ernæring (slankekurer) til torsdag
ForumindlægJeg har bioprøve torsdag kl. 2 om kost og ernæring. Jeg har læst http://studi.dk/opg/pdf/o97.pdf her på siden. Men jeg er ret sikker på der kommer noget specifikt hvor man skal forklare hvorfor de der "superslankekurer" (med store hurtige vægttab) ikke virker. Altså det der sker er jo a... -
Tykke streger i carbohydraters strukturformel
ForumindlægHej Jeg har endnu kun haft kemi på C niveau, hvorfor min viden ikke rækker til at forstå den komplette opbygning af mere 'komplekse' molekyler. Jeg søger svar på, hvad de tykke streger på carbohydraters strukturformler angiver?. Som eksempel kan jeg referere til deoxyribose, som netop... -
KEMISKE BINDINGER ! HURTIGT ;s
ForumindlægÅrsprøve i morgen i kemi (C niveau) Jeg har virkelig brug for hjælp. Har lavet ALT andet end lige det her emne, jeg kan INTET finde ud det, hverken i min bog eller noget. Er der nogle der kan forklare følgende bindinger for mgi ?? Kovalente bindingstyper, ionbinding, kompleksbinding, hydrogenbi... -
HASTER RIGTIG MEGET! I'm desperat.. HJÆLP til mat eksamen på fredag :-(
ForumindlægHeeeej venner.. Jeg skal til mundtlig matematik eksamen her på fredag, det er på 10 klasses niveau.. Ville høre; har I nogle noter fra 10 klasse matematik? SÅ MÅ I MEGET gerne sende dem i en besked eller skrive privatbesked til mig og få min mail .. Ps: hvad SKAL man kunne til en 1... -
Bestemmelse af Marginal omkostninger udfra Marginal produkt
ForumindlægHej Alle, Jeg er igang med en opgave som omhandler en produktion. Produktionsantallet, Q, afhænger af det antallet af ansatte, L. Jeg kan udfra disse oplysninger komme frem til en MPL (Marginal product of Labour) funktion. Jeg er også oplyst om de materielle omkostninger ved produktionen,... -
Samf (c) - Eksamen
ForumindlægHej derude, Jeg sidder og læser til samfundfag eksamen på c-niveau. Jeg har problemer med modellen kaldet "Den Klemte Velfærdstat". Vi har de tre klemmer/problemer: - Forventingsklemmen - Omkostningsklemmen - Popularitetsklemmen Altså, jeg kan godt se hvad problemet er med Omkostni... -
Analyse af Neighbors (Raymond Carver)
ForumindlægHej! Jeg er blevet stillet til opgave at skulle analysere teksten Neighbors af Raymond Carver, det er en shortstory. Mit problem er dog at jeg ingen ide har om hvad jeg skal have med i en analyse, og jeg har ingen modeller til formålet, så vil høre om der evt er nogle der ligger inde med sådan ... -
Tips til billedkunst C eksamen?
ForumindlægHar I nogle tips til at gå til eksamen i billedkunst på c-niveau? Er rigtig nervøs, da der stort set ikke er noget at forberede hjemme... Vi skal bare læse pensum og så trækker vi et spørgsmål til eksamen og får en times forberedelsestid, hvilket jeg ikke føler er specielt meget:/ Vi har et bill... -
Differentialregning - Beviser
ForumindlægHej, jeg skal op i mundtligt matematik på B niveau(stx). Jeg er i tvivl om hvordan man skal bevise følgende: f(x) = x^2 ... er differentiabel med.. f'(x) = 2x f(x) = 1/x ... er differentiabel med.. f'(x) = -1/x^2 f(x) = kvadratrod x .. er differentiabel med.. f'(x) = 1/(2 kvdrtrod x... -
Regneregler for differentiable funktioner
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i matematik b niveau imorgen. Et af mine spørgsmål lyder således: Du skal efter eget valg opskrive og bevise et antal regneregler for differentiable funktioner. Jeg har Gyldensals matematik bog GB2, hvor regnereglerne står på side 20. Hvad menes der med at noget bl... -
Betydning
ForumindlægN&#229;r der st&#229;r &quot;Gennemsnittet af Matematik, Fysik og Kemi/Bioteknologi (minimum de kr&#230;vede niveauer) skal v&#230;re mindst 6,0&quot;, er det s&#229; kun baseret p&#229; standpunktskaraktererne eller det eksamenskaraktererne eller er det begge ting... -
athletic scholarship
ForumindlægHej allesammen. Jeg afsluttede min studentereksamen her i sommers og er nu i gang med mit indtil videre 1. sabbatår. Jeg sidder med overvejelser omkring et år i USA på college, men jeg aner ikke hvad mulighederne for at få et scholarship og endda helst et athletic scholarship efter som jeg spill... -
hjælp med at bestemme d i RSA!
Forumindlæghej alle sammen! skal bruge noget hjælp inden AT eksamen på fredag! jeg skal op i noget om RSA, og da jeg kun har mat på B-niveau er jeg lidt ude hvor jeg ikke kan bunde! det kunne være fedt hvis nogen kunne forklare mig hvordan det skal gøres! jeg arbejder også på et lille tal-eksempel med nogl...
