Søgning på: fysik projekt. Resultater: 17481 til 17500 af 20689
-
Hjælp mig!! Alkohol 9. klasse
ForumindlægHej alle. Jeg er så ''u''heldig at skule til afgangsprøve imorgen i fysik. Jeg føler at jeg har godt tjek på det hele, men jeg er helt tabt i alkoholer? Jeg forstår deet simpelthen ikke, Er der nogle som vil hjælpe mig? Jeg søger ikke noget desideret - alt vil være godt, da jeg li... -
Haster..
ForumindlægHej.. Jeg har altså fået dette her spørgsmål af min fysik lærer til at jeg skal svare på, men jeg ved bare ikke rigtig om BB teorien er der nogen søde mennesker der kan hjælpe mig med de to spørgsmål? Steady State Jeg har hørt at der engang var en anden teori om Universets udvidelse end Bi... -
Ingeniør og løn
ForumindlægHej alleJeg kan godt lide at arbejde med matematik og fysik og tænkte så på at uddanne mig til ingeniør eller læge. Jeg kan se, at en speciallæge kan tjene omkring 65.000 kr. om året, men en ingeniør har en begyndelsesløn på 29.100.Jeg er mest til ingeniør, men jeg synes ikke det virker som om ma... -
9. klasses afgangseksamen
ForumindlægJeg skal op i fysik mundtligt her i næste uge, og jeg tænkte på om der var nogen der kunne hjælpe med nogle forsøg indenfor de nedenstående kategorier. Evt. nogle gode hjemmesider eller noget i selv har lavet? Vi skal op i grupper på 1½ time. Det periodiske system, atomer og kemiske forbin... -
Himmellegemer
ForumindlægHej :) Jeg skal til eksamen i fysik, og har fået de spørgsmål jeg kan komme op i. Et af dem lyder således: 2. Verdensbilleder. Solsystemet Beskriv opbygningen af vores solsystem og kom specielt ind på, hvilke observationer man kan gøre fra Jorden af de øvrige himmellegemer i solsystemet. Relater ... -
Nanoteknologi
ForumindlægHeyJeg er lige blevet student og er virkelig i tvivl om hvad jeg skal studere. Men et fag jeg synes virker interessant er nanoteknologi. Er der nogen her som studere dette fag? Hvis der er, vil jeg meget gerne høre om hvordan det er osv. Har set at den ikke har nogen adgangskvotient.. har selv et... -
tjekke
ForumindlægHEjsa.. Jeg er i gang med en fysik opgave.. Jeg har lavet opgaven men vil bare lige få den tjekket, om den er lavet rigtigt :) opgaven lyder: Beregn frekvenserne af de tre første partialtoner i et halvåbnet rør med effektiv længde 66,0 cm. Hvad bliver frekvenserne af de tre første partial... -
Opskrift på rapport!
ForumindlægJa, så sidder jeg så her, er lige startet på et gsk-kursus i kemi, og skal i gang med første rapport... Døøøh, nu er det jo så efterhåneden 3 år siden jeg havde kemi sidst, og mine gamle rapporter er ikke lige tilgængelige, så er der ikke en der kan forbarme sig og smide en standardopskrift op p... -
Pendulens hastighed?
ForumindlægHej fysik eksperter,Jeg ville såmænd høre om I kan give mig nogle hints til denne opgave:Et pendul består af en 2 meter snor, hvori der er fastgjort et lod med massen 800g. Snoren vejer praktisk talt ikke noget.For at bringe pendulet i svingninger føres loddet ud i startposition, hvor snoren dann... -
forsøg
Forumindlæghejsa ;) jeg skal til min først fysik eksamen snart. Jeg har her nogle emner jeg kan komme til at trække. Jeg vil høre om der var nogen der havde nogen ideer til forsøg jeg kunne lave til hvert emne, eller hvis i bare har nogle noter det ville være super ;) på forhånd tak emnerne er: magnetisme e... -
Adiabatisk proces
ForumindlægOhøj!Jeg sidder og roder med en opgave om adiabatisk proces:Et stempel holder på luft, der er 10 grader C varm og med et tryk på 2,5 atm.Pludseligt trækkes stemplet ud, så luften har et tryk på 1 atm.Beregn temperaturen i det øjeblik (Grundlæggende Fysik 2 - HTX højniveau - opgave 1.4)Mit facit s... -
Hjælp til 24 timers eksamen på tirsdag - tjen penge
ForumindlægHey. Jeg skal til 24 timers eksamen på tirsdag/onsdag. (trækker tirsdag), og har ikke rigtig nogle som kan hjælpe mig hvis det går helt galt :D Så derfor: Hvis der er nogle kloge hoveder som er gode til fysik, og har mulighed for at hjælpe mig på tirsdag over msn så må i meget gerne skrive. Jeg s... -
Fotonenergi?!
ForumindlægHej!Jeg sidder med et par fysik-opgaver, som jeg har en smule svært ved at løse. Hvis der er nogen, der vil være så sød, at kaste et blik på dem og evt. komme med mulige løsninger, vil jeg blive RIGTIG glad. Opgaverne lyder som følgende:1)Hvilken fotonenergi svarer bølgelængden 187nm til?2)En lam... -
HJÆLP SØGES
ForumindlægJeg sidder med et par fysik-opgaver, som jeg har en smule svært ved at løse. Hvis der er nogen, der vil være så sød, at kaste et blik på dem og evt. komme med mulige løsninger, vil jeg blive RIGTIG glad. Opgaverne lyder som følgende: 1)Hvilken fotonenergi svarer bølgelængden 187nm til? 2)En lampe... -
nogen der her disputioner til:
ForumindlægFRA: NY PRISMA 9 det sure, det salte og det basiske side 8-23 jordens salte side 24-41 partikler med fart på side 58-81 når felter forandres side 82-105 der er noget i luften NB side 114-117 lysets kilde side 130-145 det er de emner jeg kan trække om til fysik i morgen., hvis der er nogen der k... -
Beregning af alkohol procent! HJÆLP!
ForumindlægJeg skal til fysik eksamen imorgen, og trækker jeg nu alkohol og skal destillere det osv., står man jo til sidst med noget ethanol man skal regne alkoholprocenten ud ved. Så jeg tager sådan et 1 ml. bæger eller hvad jeg skal kalde det, og måler det tomt hvorefter jeg måler det fyldt op med mit et... -
Krængningsmåler
ForumindlægHåber på hjælp til denne opgave (nr. 3, side 6 i Eksamensopgaver i fysik 1994-1997).Under normale vejrforhold er der et konstant elektrisk felt mellem jordoverfladen og den øvre del af atmosfæren. Et lille sportsfly flyver i konstant højde gennem et område, hvor dette elektriske felt er homogent ... -
Vunden energi ved spaltning af Uran 235
ForumindlægHej. Som jeg har forstået det, skydes en neutron mod en uran 235-kerne, som kort blliver til uran 236, og derefter spaltes i fx krypton 92 og barium 144. Mit spørgsmål er så, at der er noteret, at der ved denne proces bliver sendt 3 neutroner videre fra denne atomkerne, men det kan jeg ikke få ti... -
reflektion og brydning
Forumindlæghejsa, jeg står og skal løse nogle spørgsmål i fysik under emnet bølgelærer.Spørgsmålet: En havdykker er i færd med en dykning på åbent hav umiddelbart før solnedgang. I hvilken vinkel med vandret ser dykkeren Solen gå ned (under dykningen)?Kan jeg ikke rigtig finde ud af denne opgave, da jeg ikk... -
Reaktionsligninger (Grundstoffer og atomer)
ForumindlægHeej Allesammen :) Jeg sidder her og laver dispositioner til min Fysik/kemi FSA 9. klasse :) Min lærer har opgivet emner og det ene er "Grundstoffer og atomer" - Hun siger det vil være super hvis vi lavede nogle reaktionsligninger vi kunne vise og forklare. Men problemet er at det ALD...
