Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 17501 til 17520 af 31467
-
bias
ForumindlægHvad vil det sige at noget er bias? Hvad vil det sige at have lav bias og høj bias? For et estimat mu_hat af mu eksempelvis? -
* Stamfunktioner *
ForumindlægJeg kan ikke se logikken i stamfunktion og herfra bliver det bare endnu værre. Jeg har f(x) = 1/(3√x2) (3-tallet står på roden) Jeg skal finde stamfunktioner, facit er : 3x1/3 + k Jeg har hørt at jeg skal bruge potensregneregler. Men hvilke? Jeg kan i hvert fald ikke genkende nogle stamfunk... -
Ekstra fag efter afgangs eksamen ved en STX uddannelse.
ForumindlægHey alle sammen :) Jeg bliver færdig med stx her til sommer, nu kommer jeg bare i tvivl om hvor vidt mit gennemsnit rækker til min drømme uddannelse. Jeg vil gerne være flyveleder, hvilket kræver et gennemsnit på 6,0 - hvis alt holder som det er nu, men hvis der er noget der går galt så mit genn... -
Organisation af noter, opgaver mm.
ForumindlægHej,\n\nJeg tænkte på om der var nogen der kunne give nogle gode råd mht. hvordan man kan organisere sine papirer fra skolen. \n\nMange tak! -
Drømme-job
ForumindlægHej allesammen!Dem der skal på gymnasiet ikk´!Hvad er jeres drømme-job?Er selv i tvivl om hvad jeg skal være i fremtiden! =D -
Karakterer og deres betydning
ForumindlægKære brugere, Jeg håber, der er nogen der kan slå fast for mig, hvilke karakterer der tæller, og hvordan de forskellige karakterer vægtes. Jeg troede, jeg havde styr på det, men jeg får hele tiden nye ting at vide (selv mine lærere giver mig forskellige svar). Jeg er udmærket klar over, at det ku... -
gældsannuitet hjælp
Forumindlæger der nogen der kan fortælle mig hvad der menes med en gældsannuitet? Jeg skal gøre rede for det, og må ærkigt indrømme at jeg ingen ide har om hvad det er :) -
tilvækst?
ForumindlægNogle spørgsmål til fysik(nørderne):tilvækst - er det altid negativt? (og hvad så med delta? det synes jeg min lærer siger, men jeg forstår det ikke helt for tilvækst er jo en stigning?MVH. parisa -
skriftlige eksamener tilbage
Forumindlæger der nogen som har fået deres skriftlige eksamener tilbage ? der har jeg nemlig , og det er gået sååååååååååååååååååååååååååååååååååååå dårligt!!!! jeg tænkte på hvis der er andre som har den samme følelse, så kunne det være jeg ikk havde det såå dårligt længere! :( det gør faktisk meget ondt... -
Bevis for tallet e
Forumindlægnogle der kan hjælpe mig med et bevis for hvorfor følgende er rigtigt? e = lim (1+1/n)^n for n --> uendelig -
Margin - SSO
ForumindlægEr der nogle regler for hvor stor margin skal være? -
A-niveau fag
ForumindlægHej allesammen! Jeg vil gerne vide hvad det betyder, når man har et fag på A-niveau? Bliver a-niveauet bygget på i 3.g, eller hvordan? -
Differentialligninger og komplekse funktioner
ForumindlægEr det rigtigt, at der er en nær sammenhæng imellem differentialligninger og komplekse funktioner, forstået sådan, at man ved hjælp af den ene kan finde løsningsmuligheder for den anden og omvendt? I fald, hvad kaldes denne matematiske disciplin? -
VIGTIG !!!!!
ForumindlægVærdien p (i kr) af en bestemt vare kan beskrives som en funktion af tiden t (i uger), hvor t ≥ 0 Værdien y=p(t) forventes at opfylde følgende differentialligning y'=5-1/10*y a) Bestem forskriften for p når det oplyses, at tiden til t = 0 er værdien af varen 500 kr b) Bestem det tidspu... -
0!
ForumindlægHvordan beviser jeg at 0! = 1 -
Eksamen
Forumindlæghalløj. Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan fysikeksamen foregår? VH. ELWIS -
SSO
ForumindlægVille lige høre jer hvad i fik i jeres sso'er (dem der går på 3. år) og hvad i skrev i og om i er tilfredse..? er bare nysgerrig :) -
Fysikprojekt - ideer?
ForumindlægJeg står og skal til at lave det større eksperimentelle projekt i fysik højniveau, og er desværre fuldstændig tom for ideer til et eksperiment der kunne være interessant. Kravene er, at det skal være et eksperiment, der ikke er alt for simpelt - tage et par timer at lave i laboratoriet -, og ska... -
"Matematiske tegn"
ForumindlægHey Jeg ville høre, om der ngn der ved hvordan man laver de forskellige "matematiske tegn" på computeren. Altså hvordan man f.eks skriver kvadrat rod på computeren? Sætter ngt i anden? osv Håber at der er ngn der kan hjælpe mig. Vil nemlig gerne skrive mit mat projekt ind på compute... -
Bestem f'(x)
ForumindlægHej, jeg skal til mundtlig eksamen på mandag og har fået til opgave at: Du skal ved hjælp af tretrinsreglen bestemme for en funktion. Nogen der kan hjælpe og komme med en forklaring?
