Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 17501 til 17520 af 19441
-
Haster! Vektor i 3D
ForumindlægHejsa! Jeg har vedhæftet opgaven, som jeg har svært ved. Er usikker på opgave a og c a) Jeg har først dannet to vektorer med AB og AC, som jeg herefter har fundet krydsprodukt af for at finde en normalvektor til planen. Den fik jeg til n=(544,1836,-1296). Jeg indsatte dette i planens li... -
Kort tyskoversættelse... Hjælp
ForumindlægJeg ville Blive superglad hvis der var én der gad at oversætte dette her for mig... det ville være en kæmpe hjælp... på forhånd tak... Hartmut Holmes. Privatdetektiven Hartmut Müller er en broder til (= von) Helmut Müller, men han er ikke så kendt eller dygtig som sin broder. Hartmut har været ... -
kemisk ligevægt Hjææælp
ForumindlægDer står i opgaven at man har 0,668g phosgen (COCl2) i en beholder med volumenet 500mL. beholderen opvarmes til 840 grader, hvorefter phosgen spaltes og følgende ligevægt indstiller sig: COCl2(g) <span style="font-size:11.0pt;line-height:115%;font-family:"Calibri","sans-se... -
Det haster
ForumindlægDenne tekst skal oversættes til engelsk.. På forhånd tak Northern Ireland Den irske republik blev selvstændig i 1922, men den nordlige del af øen blev ikke en del af den ny stat. I de seks nordøstlige grevskaber var der flertal for at forblive en del af Det forenede Kongerige, fordi størstepart... -
Thermodynamik
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af spørgsmål nummer 2 i denne her opgave: En cylinder med startvolumen V1 indeholder ilt O2 (der kan regnes for værende en idealgas) med trykket p1 (tilstand 1). Gassen opvarmes nu sa°ledes, at gassens tryk er direkte proportionalt med volumen. Na°r gassens volumen na°r ... -
hjælp til udregning af afkastningsgrad
ForumindlægHej derude, Jeg har brug for lidt hjælp til, at uregne dette spørgsmål (kun det med afkastningsgraden) Beregn for hvert af de tre år afkastningsgraden, overskudsgraden og aktivernes omsætningshastighed med 1 decimal? Jeg kender godt formlen til at udregne afkastningsgraden, jeg kan bare ikke ... -
Haster !
ForumindlægHEj (: hvis der er nogen af jer som kan spotte nogle fejl, vil i så ikke rette dem ? På forhånd tak :D I det tidligere DDR ser fremtiden ikke lys ud for de mange unge, som afslutter 9. klasse. Sådan er situationen også for eleverne på Werner-von-Siemens-skolen i Schwerin. Her har kun tre af d... -
En svær Matematik opgave :(
ForumindlægHejsa. Jeg er i gang med en opgave hvor En funktion er givet ved: http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=36811 (der skal lige bemærkes at der ikke skal være et - tegn men =, efter f(x).) jeg skal bestemme monotoniforholdene for f(x). Jeg skal angive lokale og globale ekstrema for f(... -
HJÆLP TIL TYSK
ForumindlægHej alle (: Jeg har denne her lille oversættelse for i tysk. Jeg vil gerne have den rigtig da det tæller meget i årskarakteren, og da jeg ikke er så god til tysk, vil jeg bare høre om i vil hjælpe mig med at rette den. Jeg har rettet det jeg kan. På forhånd tak. I det tidligere DDR ser fremtide... -
Argumentér ud fra en socialistisk grundholdning imod de synspunkter, der kommer til udtryk
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har en opgave her som snart skal afleveres, og er stødt på det problem, at jeg er gået helt blak!! Opgaven går ud på, at jeg skal Argumentér ud fra en socialistisk grundholdning imod de synspunkter, der kommer til udtryk: ”Når det for os har højeste prioritet at fjer... -
lille oversættelse
ForumindlægHey, er der nogen der vil se denne oversættelse igennem Milagros boede i en landsby i Peru med sine forældre og tre søstre. Hendes bror døde som spæd. En af hendes onkler havde ikke børn selv, og han hjalp tit familien økonomisk. Milagros begyndte at studere i Lima, da hun var 17. Hun fandt et v... -
atomfysik osv. 2.g opgaver mangler hjælp HASTER!
Forumindlæghar nogle opgaver jeg ik helt kan gennemskue og er ved at brække mig over hvor lang tid jeg har sidet og gloet på disse opgaver.. hmm opg 133 en prøve af uranholdigt mineral har gammaaktiviteten 412 Bq fra uran-238 c: hvor mange u-238 atomer er der i prøven? d: hvor mange gram u-238 er der i prø... -
Red min bærbare computer!
ForumindlægHey. Må nok først pointere, at jeg ikke ved meget om computer, men det står sådan til, at min bærbare computer er gået helt i hegnet! Mildt sagt. Symptomerne er, at den er frygtelig langsom, den larmer meget(ventilationen) og en del programmer fungerer ikke ordenligt. Det er mest larmen og den ... -
Symboler i fyrtøjet-please hjælp
ForumindlægHej, jeg skal snart op i dansk mundtlig. Jeg har valgt teksten fyrtøjet, og jeg skal finde symboler i teksten. Synes det er rigtig svært, men jeg fandt noget på nettet. Håber der er nogen der gider forklare mig det eller skrive andre symboler der er i fyrtøjet. Det er specielt det med hunden... -
Hypotakse eller paratakse sætninger
ForumindlægEr der nogle der kan forklare mig, hvorvidt der i denne artikel er anvendt hypotakse eller paratakse sætninger? Kan simpelthen ikke se det. I løbet af de seneste tre år har avisen Vorarlberger Nachrichten udviklet sig til en medievirksomhed med omfattende sideaktiviteter. Telefon, interne... -
Elektronik: Resistivitet
ForumindlægJeg sidder med tre opgaver, som jeg har svært ved at løse. Det drejer sig om elektronik. Jeg har nogenlunde styr på emnet, men begreber såsom resistivitet har jeg ikke specielt styr på. Håber derfor at der er nogen, der gider at se på nedenstående opgaver og hjælpe mig lidt til forståelsen af dem... -
Rettelse
ForumindlægEn lille dansk-tysk oversættelse. Hvis der er nogen, der gerne vil se den igennem for fejl, vil jeg blive meget glad. Steffi und ihre Mutter Steffi er 15 år og bor i Hamburg med sine forældre. Hun har tre ældre søskende, som ikke mere bor hjemme. Steffis forældre arbejder begge som journalister... -
Historie eksamen - Haster
ForumindlægHej alle Jeg sidder lige nu til min 24 timers-forberedelse, og skal op i historie imorgen, men jeg er lidt på bar bund omkring mit emne, og er under pres nu.Jeg har trukket overemnet "Romerriget" med 6 bilag til følge. Der er 3 billeder, hhv. en statue af Kejser Augustus, Colusseum ... -
Old-eksamen
ForumindlægHej Jeg skal op til oldtidskundskab-eksamen her om en uges tid. Pensum består af: -Styreformer: Herodot, "forfatningsdebatten mellem de tre persiske stormænd", Thukydid, "Perikles' gravtale", Pseudo-Xenophon, "Athenernes statsforfatning" -Græsk tragedie og ro... -
Eksamen i retorik - hjælp!
ForumindlægHej alle, Der er ikke et underforum med retorik herinde. Derfor stiller jeg dette spørgsmål i generelt. Jeg går i 2.g, og skal op til retorikeksamen i morgen. Hen af året har vi afleveret en række opgaver, men grundet personlige årsager fik jeg ikke afleveret to af opgaverne. Troede ikke dette v...
