Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 17521 til 17540 af 158923
-
Vectorer, hvordan gør jeg?!
ForumindlægHey alle på SP! Jeg har været på udenlandsophold i hele 2015, og har derfor været igennem nogle andre emner indtil nu, end hvad min danske studiegruppe har været igennem i Matematik. Nogle der kan hjælpe med at komme i gang? Vores opgave er vedhæftet som PDF :) Kh. Nikita! :) -
Studieretningsopgave/3.g opgave
ForumindlægJeg skal til studieretningsopgaven skrive i 2 fag (mener jeg), hvoraf det ene SKAL være matematik. Det andet kan så være kemi, fysik, historie eller dansk. Umiddelbart virker det mest oplagt at vælge to naturvidenskabelige fag, så jeg søger ideer til et godt og letilgængeligt emne? Evt. nogen de... -
Binomialfordeling
ForumindlægNår der produceres klodser hos LEGO er det vigtigt, at størstedelen af klodserne er en succes, altså at der ikke er fejl på disse. I en undersøgelse på 10.000 klodser var 9700 en succes (altså klodser uden fejl). a) Bestem antalsparameteren n = 10.000 b) Bestem sandsynlighedsparametere... -
ekstreme karakterspring
Forumindlægsad og tænkte på om der egentlig er andre der i deres gymnasietid, har oplevet voldssome karakterspring. Har selv oplevet at gå fra 7 til 10 ved et enkelt læreskift i historie, og oplevet samme forskel indenfor dansk med 7 i mdl og 10 i skriftlig.siger det ik ret meget om hvor subjektive og unøja... -
Lektiehjælp
ForumindlægHej!Jeg er studerende på MØK CBS og har 5-års universitets uddannelse i matematik. Jeg tilbyder hjælp til matematikopgaver i alle niveau (A,B,C). -
Læse fag op?
ForumindlægHej, jeg har en drøm om at kommer ind og læse medicin, og det er det jeg stræber for. Jeg er dog noget forvirret, angående hvad der sker, når man læser et fag op. Jeg regner nemlig med at læse Mat op på A efter min udannelse. Mit spørgsmål er så: Vil mit gennemsnit ændre sig hvis jeg læser mat op... -
Hvor mange b niveau fag skal man have for, at afslutte en gymnasial uddannelse?
ForumindlægHej Jeg har 5 fag på A-niveau, en på B og 7 C-niveau fag. Spørgsmålet er så, er det nok eller skal jeg have et B-niveau fag mere? Jeg ved at man skal have en vis mængde løft/boks. Tror det 22-23. Er der nogen der kan fortælle mig mere om det? Tak på forhånd -
Anbefaling af litteratur
ForumindlægHej. Er der nogen der kan anbefale noget litteratur, der omhandler emnet inertimoment, og "bevægelsen af stive legemer" ? Måske der er nogen der i fortiden har faldet over en god bog eller noget. Niveau B til A tak -
Grænseværdi, kontinuitet og differentiabilitet
ForumindlægPrøver lige en sidste gang - kunne virkelig godt bruge lidt hjælp inden imorgenJah jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at svare på disse spørgsmål, jeg skal forberede mig på bil imorgen. Hvad jeg har overvejet at sige står i parantes. Hvad er en grænseværdi? (Det er en værdi der nærmer sig et and... -
differentialligning
Forumindlægnr 5179 i eksamensopgaver i matematik - den er lidt svær at skrive. Sidste delspørgsmål hvor man skal bestemme den eksakte værdi for a....Hvordan kan det være at den generelle løsning for g er:g(x)=c1 * e^(sqrt(a)*x) + c2 * e^-(sqrt(a)*x)Hvor kommer kvadratroden fra?? Har fået af vide at det var ... -
Eksamenset
ForumindlægJeg skal op til årsprøve i matematik og jeg vil i den anledning prøve at løse nogle eksamenset fra de tideliger år for at få noget øvelse, jeg har matematik A og går i 1.g. Har prøvet at kigge lidt omkring men kunne ikke finde noget -
Hvordan det er at gå i gymnasiet
ForumindlægJeg skal starte i 1.g efter sommerferien på Espergærde Gymnasium og HF. For at være lidt forberedt kunne jeg godt tænke mig at høre hvor mange timer I bruger på lektier om dagen, hvor mange afleveringer I har om ugen samt om I synes det er hårdt at gå i gymnasiet. -
Mat/fys/kem - Studieretningsprojekt
ForumindlægHej, jeg skal skrive studieretningsprojekt i to af fagene matematik A, fysik A og kemi B. Er der nogen som har et emne som de bare synes er vildt spændende eller bare har en god ide til hvad man kan skrive om? -
undervisning søges
ForumindlægHejJeg søger en som kan hjælpe mig med matematik på A-niveau, samt fysik og kemi dog primært Matematik. Du skal være sikker i din viden og være god til at lære fra dig. Jeg tænker på ca 2 timer 1 til 2 gange om måneden til jeg mener at have styr på det. Skriv din mail her så kontakter jeg dig sna... -
Studieretningsprojekt
ForumindlægHej Jeg går i 3.g i matematik-fysik på A-niveau. Skal til at skrive om de to fag. Jeg har tænkt over flere dag på nogle emner som både fysik og matematik indgår, men der var ikke noget som passede mit niveau Har brug for jeres råd Tak på forhånd -
Matemetik programmer
ForumindlægNogen der kender gode programmer til matematik, som jeg kan downloade? -
Hvordan forklarer man følgende begreber
ForumindlægHejsa Jeg sidder lige nu med en emneopgave i matematik, hvor jeg skal forklare hvad følgende er. Og kan ikke finde en forklaring i mine matematik bøger der giver mening. Så er der nogen der kan hjælpe Med hvordan man forklarer nedenstående Hvad er en stokastisk variabel (Både kontinuert og dis... -
Alle fag skal være bestået
ForumindlægJeg stødte på det her på uddannelsesguiden for det jeg vil læse videre på: "Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B og matematik A. Desuden enten fysik A og kemi B eller fysik A og bioteknologi A eller fysik B og kemi A. Alle fag skal være bestået." Bestyder det at jeg skal b... -
Hvilken linje er den bedste at vælge, hvis man gerne vil være revisor???
ForumindlægHej Studieportalen Jeg går i 9.klasse, og skal efter sommerferien i gymnasiet. Jeg vil meget gerne være revisor, så jeg har tænkt mig at vælge HHX, men er denne linje den rigtige at vælge. Følgende linje: Økonomisk orienterede studieretninger: International økonomi A - Virk. økonomi A Der er o... -
Spørgsmål omkring terminsprøve
ForumindlægHej alle. Næste år skal jeg have en terminsprøve i Maj. Jeg har læst på nogle hjemmesider, at hvis man skal være oppe til en prøve, er det bedst, at man øver sig, ved hjælp af gamle eksamenssæt. Men er det egentlig tilladt at spørge ens lære om gamle eksamenssæt? Hvis ja, hvor mange må man så ...
