Søgning på: international økonomi a eksamen 2017. Resultater: 17521 til 17540 af 170164
-
Halveringstid/eksponential funktion
ForumindlægI begyndelsen af året 1980 deponeres forskellige radioaktive isotoper. Som bekendt aftager mængden af en radioaktiv isotop eksponentielt med tiden. 1) der deponeres 2,00 g af isotopen Sr-90, der har halveringstid på 28 år. a) Hvor mange gram vil der være tilbage af denne isotop i begyndelsen af å... -
Huntingtoon
ForumindlægHvad kan man læse, hvis man ikke kan få fat i bogen "Civilisationernes sammenstød" ??? skal bruge det tilAT.. skal vide ALT om hans teori.. og hypoteser osv.. -
HHX
ForumindlægHej alle sammen. Jeg vil rigtig gerne ind på hhx, men jeg er lidt i tvivl - SKAL man have Engelsk på A niveau? Kan man ikke vælge en anden studieretning, så man måske får det på b niveau? - Og hvad skal man bruge A niveau engelsk til, hvis man vil arbejde med økonomi? -
Ulandsbistand.
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive en opgave om ulandsbistand hvor vi skal diskutere fordele og ulember ved ulandsbistand i 2010 .. Jeg er gået fuldstændig kold i fordelene, jeg kan kun komme på den fordel at de får nogle penge til at stable en stabil økonomi på benene .. Jeg håber der er andre der vil k... -
"Der er kun en rigtig hue..."
ForumindlægDe fleste gym'ere kender vel sangen, der går på "Du må få min sofa cykel" melodien? og jeg har efterhånden hørt forskellige vers og versioner af den... Hvilken bruger I? og er der andre gode sange man kan brøle til dimissionen? :) -
Antal eksamener
ForumindlægJeg har fem A niveau fag og jeg skal op i fire af dem skriftligt. Hvor mange mundligt kan jeg så komme op i udover AT? Er det to eller en? Jeg startede i gym 2010. -
hjælp til et godt emne
ForumindlægHej alle. Jeg skal aflevere problemformulering i morgen. Jeg skal skrive i engelsk og international økonomi. Mit problem er ikke, at skrive en problemformulering, det er mere at finde et godt emne og en enkelt god tekst til emnet til at lave problemformuleringen ud fra. Det overordnede emne i min... -
En studenterhue
ForumindlægNu er det jo blevet tid til at folk får deres huer, og den evig snak om at den blå HH hue ikke er en gymnasiehue, men en wannabe gymnasieelev hue er så småt begyndt. Hvad siger I? er den blå HH hue ikke ligeså god som den blå "gymnasie"hue... er træt af at blive trampet på i tide og uti... -
Skr. eksamener - hvordan er det gået?
ForumindlægI dag er vores skr. karakterer er blevet offentliggjort - wee! Hvordan er det generelt gået? I kemiA er min klasse blevet slagtet, mange er gået en karakter ned. Heldigvis er der kun en som ikke er bestået. I matA ser der bedre ud end vores lærers sindssyge terminsprøve (alt andet vil også vær... -
Bachelor i samfundsfag
ForumindlægJeg har overvejet at læse bachelor i samfundsfag, men ville høre hvor meget engelsk præget uddannelsen er opbygget? Har nemlig hørt lidt forskelligt, men jeg har kun Engelsk på B, derfor foretrækker jeg at en uddannelse med ikke så meget samfundsfag. Derudover, kan jeg læse kandidat i Internati... -
Skriftlig dansk hjælp
ForumindlægHar i nogle gode fif/tips/ideer til skriftlig dansk eksamen i 9.klasse? Jeg skal op i morgen og har sindsygt svært ved det med bare at sidde og skrive selv i 3,5 timer og jeg kan desuden slet ikke finde ud af at formulere gode sætninger eller en god struktur. -
Jeg vil ikke
ForumindlægHvad er HTX? -
sygeforsikring er ulighed
Forumindlæghej er sygeforsikrin en uloghed i dk, altså de rige kommer ind på de private hospial inden de andre er det iikk rigtig? og er det rigtig der er flere på ARBEJDE i privathospitaler for de for flere penge der, så mister de normale hospitaler arbejdsgiver -
Reaktionsskema - hjælp
ForumindlægHej, Ved opvarmning af hjortetaksalt vil følgende reaktion ske: NH4HCO3 --> NH3 (g) + H2O (g) + CO2 (g) Jeg får så at vide, at hjortetaksalt er et trivialnavn for forskellige salte, der alle sønderdeles ved opvarmning. I hjortaksalt forekommer: - Ammoniumcarbonat - Ammoniumhydrogencarbona... -
Hjælp linær funktion
ForumindlægHej alle! Opgaven lyder: Antallet af landbrug i danmark kan for perioden 1983-2000 med god tilnærmelse beskrives ved modellen y=-2600x+98680. a. hvad fortæller tallene 2600x+98680 om antallet af landbrug i perioden 1983-2000? Denne opgave har jeg lavet, men mit spørgsmål er omkring b. b: hvo... -
Problemer ved devaluering af den danske krone
ForumindlægSkal fremlægge i morgen i international økonomi på A-niveau og emnet er devaluering. Da jeg er ikke er den skarpeste til dette fag samt samfundsfag har jeg virkelig brug for jeres hjælp. Jeg skal snakke om problemerne ved devaluering, og jeg har fået udleveret et dokument over økonomiske politi... -
Procent fald hjælp!
ForumindlægHej derude :) skal finde ud af Hvor mange procent et antal er faldet fra 1999 til 2017? i 1999 var antallet 4384 i 2017 var antallet 1411 -
Jura i England
ForumindlægJeg går og har læst mine øjne ud i studie- og jobbeskrivelser i den seneste tid og synes virkeligt godt om england og det jura studie man kan læse derover, og ville høre om der er nogen der ved hvad kravene er for danske studerende der vil ansøge til det engelske tilsvarende til "Jura studi... -
Skriftlig prøve - tips
ForumindlægHej!Jeg skal meget snart op til FSA i Matemtik skriftlig (på torsdag)...Derfor vil jeg blive glad for at høre, hvordan I ville have forberedt jer?Hvad kan jeg gøre som forberedelse op til matematik-eksamen?Mange tak! -
Vektor
ForumindlægI et koordinatsystem er givet to punkter P(3.1) og Q(20.7) samt vektor a = (4 / -3) ¨ a) Bestem en ligning for den linje, der går gennem P, og som står vinkelret på a. b) Bestem arealet af det parallelogram, der udspændes af vektorerne Vektorerne PQ og a c) Bestem koordinatsættet til ...
