Søgning på: kemi b isis. Resultater: 17521 til 17540 af 96602
-
En lille opg.
ForumindlægHej igen Antallet af ræver i Ålborg vokser efter forskriften: f(x) = 400 * 1,04^x Hvor x er antal år efter år 2000 Beskriv konstanterne i forskriften (400 og 1,04) hvad er konstanterne?? Hvor mange ræver vil der være i år 2025? Er det rigtigt at man her siger: f(x) = 400 * 1,04^2025 -
Medianen i en trekant
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i matematik i morgen og vil gerne vide om nogle kender til en formel hvor man "i ét hug" kan udregne medianen i en trekant. tak -
areal af ikke retvinklet trekanter
Forumindlæghvordan regner man arealet af en ikke retvinklet trekant -
ligebenet trekant
Forumindlægjeg behøver formlen for arealet af en ligebenet trekant -
Tyngdefeltet
ForumindlægEr der nogen, der kan fortælle mig om kinetisk og potentiel energi i tyngdefeltet nær Jorden? Jeg forstår godt hvad kinetisk og potential energi er for nogle størrelser. Men forstår bare ikke den sidste del. (tyngdefeltet nær Jorden) -
stamfunktioner med konstanten k ?
ForumindlægHej :) Nogen der ved, hvorfor en funktion "blot" er parallelforskudt, når en stamfuntion F(x)får en konstant, k, på.. er der måske et bevis, der forklarer dette? håber nogen kan hjælpe. -
Eksponentielle udviklinger - værdimængden
ForumindlægHvordan kan man bevise at Værdimængden for f ved eksponentielle udviklinger er alle positive tal? -
Logistisk vækst
Forumindlæg- Gør rede for begrebet logistisk vækst. Er der en der i korte ord kan forklare mig, hvad det er? Jeg vil endvidere gerne kunne lave beviset for det, hvis jeg skulle være så uheldig at komme op i netop dette til eksamen :-) -
Kvadratrod og anden potens
ForumindlægHvorfor indgår kvadratroden og anden potens i den pythagoræiske formel - hvilken egenskab har de? -
Algebrabetegnelsernes betydning
ForumindlægJeg ved det ikke hvorfor kvadratrod og anden potens indgår som en del af Pythagoras' læresætning. Hvad er deres funktioner i læresætningen? -
Disposition af stof til A niveau
ForumindlægHalløj, jeg sidder og sysler med dispositioner til spørgsmålene til matematik A niveau, men vores lærer har valgt ikke at uddybe spørgsmålene "du skal redegøre for...." hvorfor vi selv skal disponere stoffet. her bliver man jo også bedømt i forhold til om man disponere stoffet relevan... -
pH
ForumindlægEn vandig opløsning af 0,1 M phosphorsyre som justeres til pH 2,12 indeholder .. svaret 0,05 M phoshorsyre og 0,05 M dihydrogenphosphat -
Egne bilag?
ForumindlægHej, Må man selv medbringe bilag, som man selv har fundet, til 24-timers synopsis-eksamen samfundsfag. -
Sprolige spørgsmål?
ForumindlægHej jeg skal op i mundtlig dansk d. 24. Jeg har meget svært ved at finde ud af hvad de sproglige analyse spørgsmål går ud på. Hvad er relevant? Er der en analyse model man kan gå ud fra i medieanalyse og i en sproglig analyse af f.eks. et digt? -
cosinusrelation
ForumindlægHej... Har siddet og læst til mat eksamen, og kan overhoved ikke overskue at isolere cosinusrelationen hvor man finder siderne til den relation hvor man finder vinklerne... Lyder indviklet men håber nogle kan hjælpe.. -
HJÆLP, låg til TI-89
ForumindlægHej med jer, Nu må I hjælpe mig her.... Til min TI-89 mangler jeg et låg, så min lommeregner bliver slukket og går i stykker når jeg har den i min taske osv. Jeg bor i Norsjællad, men det er ret ligemeget med hvor i bor, da jeg har bil. Med venlig hilsen, En ulykkelig TI-89 bruger -
Bestem den oprindelige grunds mål ved at stille problemet op i en ligning!
ForumindlægJeg har en opgave jeg ikke kan finde ud af. Jeg har en rektangulær grund som er 20 meter længere end den er bred. da der skal anlægges en ny vej er skal man tage 3 meter af længden. men tilgengæld øges grunden med 2 meter i bredden. hermed bliver grunden 4 m2 større end den var før. hvad var... -
Statestik - Betinget sandsynlighed
ForumindlægJeg sidder med en opgave i statestik, som jeg simpelthen ikke ved, hvordan jeg skal beregne. Så håber i kan hjælpe mig. :) Opgaven lyder: Tulle og Mogens har begge to en lektieaflevering for. Sandsynligheden for at mindst én af dem laver sin lektieaflevering er 80 %. Sandsynligheden for at Tulle... -
HA jura på AAU
ForumindlægHej SP'er, Jeg går i 3.g på HHX. Jeg vil gerne studere HA jura på AAU til sommer, men jeg har desværre ikke et høj gennemsnit. Mit gennemsnit ligger præcis på 4. Derfor er jeg i tvivl om, at jeg kan komme ind på studiet med det gennemsnit. På universitetets hjemmeside står der: "alle... -
Matematik
ForumindlægNogen der kan hjælpe med disse to opgaver. Sidder lidt fast :) Tak på forhånd
