Søgning på: fysik a 2012. Resultater: 17541 til 17560 af 153574
-
Facitlister?
ForumindlægHej med jer, Jeg har selv opgavebogen "Fysikopgaver til Obligatorisk niveau og HF-tilvalg" 1. udgave. Og jeg regner med også at købe opgavebogen "Opgaver i fysik A-niveau" 1. udgave 2007, men da jeg skal bruge dem til lidt eksamenstræning, så jeg kan blive god, ville jeg rigti... -
2008 eksamensøpørgsmål 5c - haster
ForumindlægHej! Jeg sidder og har lidt problemer med spørgsmål 5c fra stx Fysik A eksamen fra 2008. Det handler om en bjergbestiger, som falder ned fra en klippe, men bliver bremset af sit reb. Spørgsmålet går ud på, at finde ud af hvornår hans hastighed er størst. Vi ved, at han falder 16,1 meter i frit ... -
Stoffet mellem stjernerne?!?!?!
ForumindlægGodaften i dejlige mennesker. Jeg er kørt fuldstændig fast i en fysik opg og det ville være super lækkert hvis i kunne hjælpe mig. Stoffet mellem stjernerne i en galakse består hovedsageligt af hydrogenatomer. Fordelingen af hydrogenatomerne kan fastlægges, idet de udsender stråling i radiobølgeo... -
HASTER
ForumindlægJeg har fysik på B og vil meget gerne høre om I kan hjælpe mig med følgende opgave. Det skal siges, at jeg selv har prøvet at løse opgaven og indtil nu ved jeg følgende * Opgave 3: 1 mol O-H - bindinger har en samlet bindingsenergi på 467 kJ. a) Hvilken bølgelængde har lys nm med en fot... -
Stående bølger og resonans
ForumindlægHej, jeg er igang med at gennemgå en fysikopgave fra eksamen Januar 2009 i fysik. Det er opgave 2, og jeg har vedhæftet opgavebeskrivelsen. Jeg sidder fast i opgave a. Jeg ved at frekvensen ved grundtonen er f0=v/2L og frekvensen af første overtone er f1=v/(2/3)L Mit problem er, at jeg ikke kan... -
Skråt kast udledning af stighøjde formel
ForumindlægHej, det står sådan, at jeg skal udlede en formel for stighøjden af et skråt kast. Jeg har i forvejen gjort rede for den lodrette og vandrette stedfunktion i et kast, hvilket jeg forstår. Men ud fra at kigge i min fysik bog, bliver jeg forvirret, der tager udgangspunkt i det, jeg skriver senere... -
En god start...
ForumindlægHej alle!Synes det kunne være meget nyttigt for mig men også for andre der skal op i matematik på 1-årigt A-niveau, at have en slags basal viden til disse emner:1)Vektorregning i planet2)Vektorregning i rummet3) Bestemt integral (vha over- og undersummer, findes et integral)4)Integral og stamfunk... -
Oversigt til fordel for alle...
ForumindlægHej alle! Synes det kunne være meget nyttigt for mig men også for andre der skal op i matematik på 1-årigt A-niveau, at have en slags basal viden til disse emner: 1)Vektorregning i planet 2)Vektorregning i rummet 3) Bestemt integral (vha over- og undersummer, findes et integral) 4)Integral og sta... -
Voyage 200 Sælges 1000 kr
ForumindlægHey jeg har valgt at droppe ud her i 2g og har matematik på A niveu hvilket også gør at jeg har en Voyage 200 lommeregner men den har jeg ikke brug for mere så jeg sælger den for 1000 Kr. Den er i perfekt stand, bortset fra lidt blyantstreger men det kan hurtigt viskes ud og af ekstra program... -
Medicin - karakter i suppleringsfag
ForumindlægHej alle. Jeg regner med at søge ind på medicin-studiet på kvote 1 i København sommeren 2013. Da jeg har taget en HF mangler jeg selvfølgelig flere fag. Jeg har taget matematik A i efteråret og mangler således fysik og kemi B, som jeg regner med at tage i løbet af næste år. Jeg har hørt fle... -
Beregning af kræfter
ForumindlægHej med jer!Jeg skal beregne flg fysik opg. men jeg ved ikke hvordan man gør. Kan I hjælpe mig med at beregne denne opg.? Opgaven lyder sådan:En togstamme består af et lokomotiv og fem lige store vogne alle med masse 0,8 ton. Gnidningsmodstanden mod hver vogn kan sættes til 500 N. Beregn, hvor st... -
Tage mat b om ved ikke bestået?
ForumindlægJeg er igang med en fuld HF, og er færdig til vinter 2016. Pt er jeg igang med en mat b (samt historie b og geografi c). Men jeg er næsten sikker på jeg ikke består den, da jeg er hægtet helt af. Spørgsmålet er så, kan jeg tage faget om (går på VUC) med undervisning igen? Jeg er villig til igen... -
Væskekraft og bestemmelse af stempeldiameter
ForumindlægHej er igang med vores eksamensprojekt hvor vi skal lave en værsktedspresser og vi har fået nogle værdier af vide af projektoplægget den skal kunne presse 35 tons (350.000N) Stemplets slaglængde 250mm Oliens massefylde 800kg/m3 Det første jeg gerne vil finde er stemplets diameter og står lid... -
Radiosignals hastighed + Cirkelbevægelse i forhold til jorden
ForumindlægHejsa. Jeg har lidt problemer med nogle fysik opgaver, som vi har fået for til en aflevering. Jeg har vedlagt opgave arket som bilag og håber, at der er en venlig og pædagogisk (og ikke mindst tålmodig!) nørd som vil tage et kig på det sammen med mig :-) Mvh. Jacob. Mine egne svar: ... -
VUC
ForumindlægHej! Jeg har virkelig brug for hjælp her. Det er sådan, at jeg gerne vil være farmaceut, men jeg opfylder ikke kravene. Jeg har fagene på de rette niveauer, men jeg opfylder ikke karakterkravene. Jeg ved man kan supplere nogle fag på VUC. De fag jeg skal supplere er Kemi B, Fysik B og matematik ... -
Trækkraft i tropper
ForumindlægHej! Jeg sidder lige med en opgave jeg ikke helt kan finde ud af og håber der er nogen, der har tid til at hjælpe mig. Opgaven: (Fysikkens verden 3, opgave 3.4) En kran løfter stålbjælker, der vejer 500 kg. De kan fastgøres med én eller to stropper (så der bliver en vinkel mellem stropperne). ... -
Energispørgsmål
ForumindlægJeg har brug for hjælp til et par opgaver om energi i fysik: Ved stofskifteprocesserne i en bestemt person produceres der varme med effekten 84 W. a) Hvor længe varer det, før der i personen er produceret 100 kJ? Personens varmekapacitet er 250 kJ/grad. b} Hvor meget vil personens temperatur... -
Differentiation af produkt
ForumindlægHej Alle Jeg skriver studieretningsprojekt i matematik og fysik om jordskælv og differentialligninger og skal bl.a. vise at følgende: f"(x)+a*f'(x)+b*f(x)=0 Har løsningen ?(x)=x*e^kx (og desuden f(x)=e^kx, men det volder nu ikke de store problemer). Når ? skal differentieres to gang... -
Harmonisk dæmpet svingning
ForumindlægHej derude. Jeg er ved at skrive mit SRP inde for fagene matematik og fysik. I den forbindelse skal jeg arbejde med dæmpede og udæmpede harmoniske svingninger. De udæmpede harmoniske svingninger er ikke noget problem at lave en funktion over, men jeg ved ikke hvordan jeg skal opstille en ... -
Droppe ud af 2.g?
ForumindlægHej :-) Jeg overvejer at droppe ud af 2.g, og starte på en 2-årig HF, hvis jeg kan komme ind nu. Mit mål er at komme ind på sygeplejerske-uddannelsen bagefter. Jeg har det ikke så godt socialt i min klasse, og så føler jeg heller ikke at mine karakterer i matematik A, bioteknologi B og fysik B er...
