Søgning på: spansk eksamen mundtlig. Resultater: 17541 til 17560 af 44012
-
HJÆLP PLEASE!!
ForumindlægHej venner! Nogen som har tid til at hjælpe mig trin for trin med et eksamens spørgsmål? Det er et mundtligt spørgsmål som skal fremlægges. Jeg har fået afvide jeg skal have skitser beregninger.. Alt hvad jeg kan finde om opgaven. Spørgsmålet er: RUMGEOMETRI - - Redefør for planen og hvad d... -
Stærkt brug for hjælp!
ForumindlægEr der nogen som gider hurtig kigge igennem min synopsis og fortælle mig hvilke punkter i synes er vigtigst og hvad jeg kunne have gjort bedre? Jeg skal nemlig op til mundtlig eksamen :-) Den handler om "videnskab og ansvar" med fagene fysik og engelsk. (Det eneste rigtig engelsk i det... -
Hvilke metoder blev anvendt, da kilderne blev analyseret?
ForumindlægHej, Jeg skal op til mundtlig eksamen og min lærer har allerede fortalt, at jeg skal besvare, hvilke metoder jeg har anvendt, da jeg analyserede mine kilder. (Jeg har skrevet en synopsis i forvejen i faget samfund og dansk). Hvad er det der menes med spørgsmålet? Egentlig har jeg jo bare læse... -
krydsprodukt af vektorpar 2D
ForumindlægHEJ , Jeg skal op snart i matematik mundtlig eksamen , og jeg har et spørgsmål som lyder sådan : Gør specielt rede for determinant og krydsprodukt af vektorpar og hvad det kan anvendes til. Vælg selv en eller flere sætninger du vil bevise. jeg har redegøre for determinant og har valgt to sætni... -
Dataanalyse
ForumindlægHej, Jeg går pt. på HD 1.del og skal til eksamen i dataanalyse, mundtligt. Jeg søger derfor en som kunne have lyst og tid til at læse min eksamensopgave igennem og fortælle mig om det er helt skidt, eller om jeg er på rette vej. Hvis der er nogen der har tid og forstand, så sig endelig til,... -
Lave om på årskarakterene når de er givet?
ForumindlægHej Er det muligt for lærerne at lave om årskarakterene når de er givet? Altså er på det afsluttende år og har lavet et virkelig dårligt eksamensprojekt som skal afleveres i morgen og som dermed ikke tæller med ind i årskarakteren. Men kan læren når hun er hvor dårligt projetet er, nå at ændre k... -
Resistant
ForumindlægHej folkens. Jeg er lige ved at læse fysik op til mundtlig eksamen. Der er en formel for resistans i parallel kobling der hedder: 1/R=1/R_1 + 1/R_2 Hvordan vil man i hånden isolere R? Jeg spørger her, da det på sin vis ikke har noget med fysik det jeg spørger efter :). Tak på forhånd -
Trigonometri
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i matematik, og har blandt andet et eksamensspørgsmål, der har det overordnede emne "Trigonometri". Jeg har styr på cosinus og sinus-relationerne - og beviserne for disse, men er desværre helt blank indenfor teorien om enhedscirklen. Er der nogen, der hel... -
Sgr. hjælpe-noter til mdt mat B
ForumindlægNogen der skulle kende et link til et sæt med noter til mundtlig eksamen i matematik på B niveau eller nogen der har nogen liggende de kan maile? Håber nogen kan hjælpe... Har svært ved at gennemskue hvor meget og lidt man gerne skal have med under de forskellige punkter og synes det jeg er gået... -
Forskrift til eksponetiel funktion
ForumindlægI mit eksamens spørgsmål i Mat C niveau mundtlig står således: Du skal behandle regneforskrift og graf for en eksponetiel udvikling. Selve det med regneforskriften er jeg med på. Men hvordan vil i "behandle graf for en eksponentiel udvikling"? Forklare om enkelt log papir, og hvordan m... -
Vækstmodeller
ForumindlægHey gutter og gut-inder. Jeg har lige et mundtlig eksamens spørgsmål til matematik C igen: "Gør rede for, hvordan man kan analysere et datasæt for om det passer på en bestemt vækstmodel. - og gør rede for, hvordan man kan bestemme variabelsammenhæng." Jeg er blank!!!:S nogle der kan ... -
andengradsligningen?
ForumindlægSidder og arbejder med eksamensopgaverne til mundtlig eksamen... Et af spørgsmålene skal man specielt forklere om andengradsligningen... Hvad ville i komme ind på derunder? Der har været et spørgsmål om grafen, sååe det skal man vel ikke så meget ind på? det vel mere hvordan den løses ved brug af... -
metode i fysik - haster
ForumindlægJeg har skrevet AT om jordens undergang og er kommet ind på stjernemodeller.. findes der er et fint ord på linje med hermeneutik eller samtidskontekstualitet for at se på modeller og teser som andre har lavet? og er det en god ide til den mundtlige eksamen at forklare om de metoder der bruges nå... -
formlen for 2. grads ligningens rødder
ForumindlægHej folk, jeg skal snart til mundtlig matematik-eksamen og har derfor brug for noget hjælp. Et af mine spørgsmål lyder: ''Du skal udlede formlen for 2.gradsligningens rødder'' har det noget med denne sætnigen at gøre: ax^2+bx+c = a(x-r1)(x-r2) ?? -
Hjælp til hedenskaben
ForumindlægHej:) Jeg mangler noget viden omkring skiftet fra hedenskaben til kristendommen, primært på Island/Norden? Hvordan skete det, og ændrede tilværelsessynet sig? Jeg tænker primært på Islandske sagaer og tiden omkring år 1000 hvor man mener at Island blev kristent. Skal kunne redegøre for det til e... -
tal og regningsarter - fagfagligt
ForumindlægHej Jeg skal til mundtlig eksamen i matematik, og jeg skal vise at jeg kan noget seminariefagligt/fagfagligt indenfor "tal og regningsarter" Er der nogen der har nogle gode forslag til noget seminariefagligt jeg kan vise? evt nogle beviser eller noget i den stil på forhånd tak Gudrun -
produktion af biomasse
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe, skal have svaret på denne redegørelse og jeg har slet ingen idé om hvad jeg skal. - Gør rede for hvilke faktorer der har betydning for produktionen af biomasse på de forskellige trofiske niveauer i et økosystem. Jeg sætter på pris på enhver form for hjælp, jeg er f... -
Differentialregning
ForumindlægJeg har fået stillet et spørgsmål til min mundtlige eksamen der lyder: Introducer differentialkvotienten. Udled den generelle formel for tangentens ligning og gennemgå bestemmelse af lokalt ekstremum og monotoniforhold ved hjælp af differentialregning. Er der nogen der har idéer til hvordan jeg... -
Integration af polynomialsbrøker.
ForumindlægSidder og forbereder mundtlig matematik eksamen (økonomi, 1.semester). Til spørgsmålet om integrationaf polynomialsbrøker mangler jeg lidt ekstra synes jeg. Har indtil videre "kun" en masse eksempler og lidt om polynomisk division, men vil høre om der er nogle gode ideer til perspektive... -
heelp dansk
ForumindlægHejsa venner Jeg skal op i dansk mundtlig prøve i glostrup pædagog seminariet. Det er en prøve som skal fortælle om jeg er ejnet til seminariet, så jeg har ikke haft undervisning der jeg skal bare op til en prøve. Jeg har fået vide at jeg skal op i en novelle og det er tekster fra 1940 erne. Hvor...
