Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 17561 til 17580 af 52987
-
Integration i TI Interactive
ForumindlægEr der nogle der kan finde ud af at integrere i TI Interactive??? Når jeg f.eks. taster flg. ind: integral(∫sinx√cos(xdx får jeg IMPUT ERROR: Syntax Hvad er det jeg mangler? -
Newtons 2.lov
ForumindlægHejsa. Er der nogen der ved hvad newtons 2. lov siger om masserne m1 og m2. Ved i desuden hvordan det kan opskrives ? -
Hjæp, jeg skal skrive en En indledning og afslutning til en litterær artikel om novellen "Sex" af Jan Sonnergaard
ForumindlægHjæp, jeg skal skrive en En indledning og afslutning til en litterær artikel om novellen "Sex" af Jan Sonnergaard!! men jeg ved det ikke hvordan jeg skal lave den???? er der nogen der har ideer, eller kan hjælpe mig igang???! -
Problem med reducering af minus parentes i anden
ForumindlægHej, jeg sidder med dette udtryk: a^2-b^2-(a+b)^2+2*ab og skal reducere.. jeg får det til følgende: a^2-b^2-(a+b)*(a+b)+2ab a^2-b^2-a^2-ab-ab+b^2+2ab= 0 Jeg er usikker på -(a+b)^2, om hvorledes jeg har reduceret denne rigtigt.. er det ellers : -(a+b)*-(a+b) ?? håb... -
AT HJÆLP!
ForumindlægHej Alle. Det ville være super hvis i kunne hjælpe!? - TID? Hvor længe skal den selvstændige fremlæggelse vare ? Og trækker det ned hvis man taler mere end det ? Må man godt ikke have været sin disposition igennem når tiden for den selvstændige fremlæggelse er ovre? - STRUKTUR? Har valgt dansk o... -
hvad nu
Forumindlæg4x2=100 så kommer der til at stå 4x2-100 a=4 B=0 c= -100 hvad gør man når man ikke har nogen b værdi -
Excel, Indsæt, Figurer
Forumindlæg -
Er niveauet højt nok?
ForumindlægHej. Jeg skriver AT med mediefag B og samfundsfag A som fag. I mediefag snakker vi om en film fra 1915, som var revolutionær for sin tid. Filmen skildre de sorte som de onde og de hvide som de gode. Derfor vil vi i samfundsfag snakke om fordomme og sterotyper. Derudover vil vi forklare de voldsom... -
investiturstriden
ForumindlægJeg sidder fast ved dette ene spørgsmål i historie, "Hvad siger investiturstriden om magtspillet mellem stat og kirke?". Nogen, som kan hjælpe? -
ekspotentiel funktion, find a
ForumindlægEn eksponentialfunktion er givet ved ??(??) = 10 · ??x , hvor a er et positivt tal. Grafen for funktionen går gennem punktet P(3,270) Og så skal jeg bestemme tallet a, men ved ikke hvordan jeg gør. Nogen, der kan hjælpe? -
Er det et krav at CV følger med på en kvote 2 ansøgning hos alle uddannelser?
ForumindlægSom standard skal der følge et CV med når man laver en motiveret ansøgning, men jeg kan ikke se netop det krav hos ITU (https://www.itu.dk/uddannelser/bacheloruddannelser/saadan-soeger-du-ind). Ud fra det der står på ovenstående side, så lyder det umiddelbart som om, at man ikke skal inkludere ... -
Valuta/ kurs og salg af juletræer hvordan???
ForumindlægHej jeg sidder med en irriterende opgave her, jeg ikke rigtig kan løse. En plantageejer eksporterede 12 000 juletræer til England. Prisen var 6000 kr./ 100 stk. Hvad menes der med det??? Hvor mange engelske pund indbragte salget? Kursen på engelske pund er på 10.85 Forstår ... -
Bjerrumdiagram - er jeg inde på noget af det rigtige?
ForumindlægEr pH-intervallet 0 - 5, eller ...? Ellers, er der en der pædagogisk kan forklare mig hvordan sådan en opgave skal løses? TAK! -
fakta
Forumindlæghejsa hvordan kan man vide hvem forfatteren og den implicitte forfatter er i en faktatekst? :S -
Alkaners egenskaber
ForumindlægHej allesammen Har et lille spørgsmål. Hvilke bindingstyper kan alkaner have? Hilsen Sofie -
PlEAS EN DER VIL HJÆLPE! :(
Forumindlæghej er der ik en der ude som vil hjælpe med spansk det er noget oversættelse som er noget vigtigt til imorgen og har skrevet ind mange gange uden svar PLEASE HJÆLP LYDER desperrat men det er fordi jeg har brug for hjælp dansk oversættelse Der er mange spillesteder i Spanien De mest populærere st... -
hm!
Forumindlæghvordan ville du skrive: Hun ville leve ulykkelig til sine dages ende. ?? på spansk altså :) -
Gennemsnittet....
ForumindlægHej.. Jeg har nu overstået mit første år på gymnasiet uden helt præcist at vide, hvordan det kommer til at foregår mht. at finde det endelige gennemsnit efter 3.g. Kan forklare, hvordan det beregnes f.eks. gennemsnittet af årskarakterene og derefter .... !!! på forhånd, tusind tak -
Fortællertype i Herman Bangs novelle Irene Holm
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med at kigge på fortællertypen i Herman Bangs novelle Irene Holm. Jeg har dog svært ved at finde ud af, om der er tale om en personbunden eller alvidende fortæller. Jeg har undersøgt sagen på nettet, hvoraf jeg kan forstå, at der er tale om en alvidende fortæller. Mit... -
gamle testamente nedskrevet?
ForumindlægSidder og laver kildekritik af bibelen til min SRP og tænkte om nogen ved hvornår det gamle testamente blev nedskrevet? Eller om I kan hjælpe mig med anden kritik af bibelen. særligt dette citat: ”I unge folk vær de gamle underdanige og føj dertil ydmyghed thi gud står de hoffærdige imod, m...
