Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 17621 til 17640 af 111527
-
Medicin-studiet.
ForumindlægHej. Jeg vil gerne vide, hvad man skal have med på studiet fx papir, computer osv., og hvordan det er delt op. Er der mange foredrag, eller sider man alene eller i læsegrupper? Tager man noter i hånden eller på en computer, fx under foredrag? Får man lektier for (en form for pensum løbende), elle... -
funktionen og graffen
ForumindlægHej! Jeg skal arbejde med TI-Interactive og jer har det: "Temperaturen (målt i C) i en speciel ovn til brand prøvning udvikler sig som en funktion af tiden t (målt i antal minutter efter at ovnen er tændt). Det oplyses, at temperaturen som funktion af tiden kan beskrives ved funktionen: f(t)... -
Haster - tab af religiøsitet i Nord Irland - hvorfor?
ForumindlægHej :) Jeg er i øjeblikket i gang med at skrive min religions synopsis på B niveau (stx 3.g), som jeg skal bruge til eksamen. Jeg skriver om tab af religiøsitet i Nord Irland, og da det er en forholdsvis ny udvikling, er der hverken skrevet tykke bøger om emnet og der er ej heller særlig meget at... -
Aalborg: Bliver eksamensklar i matematik/fysik
ForumindlægHej skal du til årsprøve/studenter-eksamen i Matematik (A,B,C) eller Fysik (A,BC)? Går du på HHX, STX, HF? Bor du i Aalborg eller i Nordjylland?Så er hjælpen nær. Cand.Scient i Matematik og Fysik og som til daglig underviser i Gymnasiet (og har flere års undervisningserfaring), tilbyder turbo b... -
Breivik sagen? Hjælp til hvad problemet kan være hvorfor han gjorde det?
ForumindlægHey. Som alle der går i 9 klasse. Ved i at i har projekt uge som gælder til karakter til eksamen. Jeg har valgt emnet terror og er gået i synsvinkel på Breivik sagen. Jeg skal finde imorgen til hvad jeg tror kan være problemet hvorfor han gjorde det? Lad os sige f.eks. "Inspiration af Al... -
Privatlærer til MAT 1 (DTU)
ForumindlægTog et sabbatår efter den gymnasielle STX og har i den grad kunne mærke at pausen har gjort noget ved min matematiske sans .. Jeg er lige begyndt på DTU og har allerede problemer med matematikken. Det er MAT 1 kurset der er snakke om, det er matematik der bygger på matematik A fra gymnasiet ... -
Hjælp til MAT 1 (DTU)
ForumindlægTog et sabbatår efter den gymnasielle STX og har i den grad kunne mærke at pausen har gjort noget ved min matematiske sans .. Jeg er lige begyndt på DTU og har allerede problemer med matematikken. Det er MAT 1 kurset der er snakke om, det er matematik der bygger på matematik A fra gymnasiet s... -
På A
ForumindlægJeg forstår ikke lige det her- nogle venlige sjæle der kan forklare? Opgave fra "vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik" stx A-niveau 2006: 3.012 Der ses en "trekantlignende figur". På figuren ses en 5m lang stige, der er stillet op mod et hus, der ligger 1,5 ... -
Gymnasial supplering
ForumindlægHej, Jeg er igang med mit sidste år på STX. Jeg har planer om at holde et sabbatår efter sommerferien, hvor jeg bl.a. vil læse mit matematik B-nivaeu til et A-niveau, men jeg er blevet i tvivl om, hvorvidt den gymnasiale supplering kommer til at påvirke mit karaktergennemsnit fra min studente... -
Jeg får dårligere årskarakter er det fordi jeg er en indvandre elev?
ForumindlægJeg har gået på HTX i 2.g hvor jeg gik på naturvidenskabelig linje hvor jeg havde Matematik på A , Fysik A osv. men jeg droppede ud pga. depression og nu går jeg på 2-årige STX ( jeg går lige nu i 1.g ) og i dag (Den 1. 30) Fik jeg 00 til årskarakter til Matematik (A) og Fysik (B) både skriftli... -
Italiensk eller engelsk A?
ForumindlægHej gutter Jeg starter på STX efter sommerferien, og tror jeg tager fysik og matematik på A niveau. Det gymnasie jeg skal gå på har italiensk A som fremmedsprog. Jeg er ikke særlig god til fransk for at være helt ærligt, men har hørt at fem A-fag er meget hårdt. Jeg overvejer også at løfte engel... -
TekSam på Ruc?
ForumindlægJeg er faldet over en linie, som Ruc tilbuder, den såkaldte TekSam. Det er vist nok en relativ ny uddannelse. Jeg synes, den lyder interessant, men jeg kunne godt tænke mig at høre fra folk, der har "prøvet den på egen krop", eller på anden måde ved noget om uddannelsen. Jeg afslutter S... -
TI Nspire: Eksponent i videnskabelig notation?
ForumindlægHejsa SP. Jeg skal til eksamen imorgen, og mens jeg sidder og laver regression opgaver på TI-Nspire Cas finder jeg ud af at alle mine regressioner giver disse underlige tal: fx. 1.17017E−919*(2.87489)^(x) i en eksponentiel funktion. I b er der en videnskabelig notation E, hvordan undgår j... -
Kvartilsæt på TI89
ForumindlægSkal op i MAT A i morgen og er lige løbet ind i noget jeg ikke kan huske! Skal bestemme kvartilsæt og lave sumkurve ud fra et skema, hvor der er anført vægt i kg fx. (0,5-0,7 og 0,7-0,9...) og nedenunder er der anført antal. Der er i alt 853 antal, hvilket ikke kan laves ved at opstille dem efter... -
SRP emne?
ForumindlægHej Jeg går i 3.g på STX og skal snart til at skrive SRP. Jeg har valgt fagene Engelsk A og Psykologi B. Jeg søger forslag til gode emner som jeg kunne skrive om. Jeg synes at alle snakker om psykopati, "American Psyko", "Jekyl and Mr. Hyde", og sådan nogle emner, men det gid... -
Sinus og Cosinus definitoner.
ForumindlægHej. Jeg skal til stx mat b mdt eksamen. Jeg har derfor fået nogle spørgsmål jeg er ifærd med at forberede. Jeg har under trigonometri en opgave/spørgsmål der lyder: Gør rede for definitionen af sinus og cosinus. Bevis cosinus relationer. Min lærer har efterfølgende givet nogle råd til disposi... -
Adgangskrav(Driftsteknolog)
ForumindlægJeg stiller lige et spørgsmål for min ven: Han vil gerne tage uddannelsen som driftsteknolog http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsakademiuddannelser/tekniskeogteknologiskeuddannelser/driftsteknolog_-_offshore.aspx#fold3 Men så står der følgende: en studentereksamen (stx), højere handelseksamen (... -
Droppe ud og arbejde?
ForumindlægHej. Jeg er en dreng der lige er fyldt 17 år. Jeg går i 10. klasse i Nordjylland. Mine planer er at jeg vil tage dette 10. klasse år for at få mine karaktere bedre og komme på endten HF eller STX efter året. Sagen er bare det, at jeg ikke gider at gå i 10. klasse. Så min plan B er at jeg go... -
95%-konfidensinterval for binomialfordelingen i formelsamlinger
ForumindlægKære SP-hjælpere, Når der skal konstrueres et 95%-konfidensinterval (herefter betegnes det for KI) for en andel er der tilsyneladende en forskel, afhængig af hvilken gymnasialuddannelse man går på: er man stx- eller hf-elev på mat A eller B bruges KI-formlen ... -
Hvordan man kan forkorte ens studieliv?
ForumindlægHeja Jeg vil gerne studere medicin i fremtiden på universitetet, men problemet er, at der er lang vej til at blive læge. Jeg vil rigtig gerne finde en eller anden måde at forkorte mine år enten på gymnasiet eller universitetet. Jeg kan dog ikke tage en HF, da den ikke opfylder de faglige krav de...
