Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 17641 til 17660 af 156338
-
Dumpet skriftlig og mundligt matematik :/
ForumindlægHej.. Jeg er lige dumpet i skriftlig matematikl og fik 02 i mundtlig matematik så jeg har dumpet faget matematik :/ rigtig trist, da jeg står og skal bruge det til min videregående uddannelse.. Nogle som ved hvad jeg kan gøre?? Kan man tage matematik om eller hvordan? HJÆLP.. -
Koffein
ForumindlægHej.. er der nogen der kan fortælle mig hvordan koffein virker på kroppen eller nogen gode hjemmesider.. de hjemmesider jeg har søgt på, er der ikke så meget om hvordan koffein virker på nervesystemet.. har virkelig brug for hjælp... på forhånd tak -
Downloadning af opgaver
ForumindlægJa, er det egentlig smart, at man kan downloade opgaver fra internettet? Er det ikke en alt for let løsning i nogle situationer? Kan lærere altid gennemskue det? Det er da lidt snyd! :P -
Fy da føj for en eksamen!
ForumindlægHar lige været oppe i dansk i dag og fik 8. Er egentlig tilfreds med karakteren, men det er jeg bestemt ikke med min lærer og censor. Nøj, hvor var de stride og ubehøvlede! Jeg var ikke kommet rigtig igang, før de hang over mig med alle deres spørgsmål, og så sad de tilmed og afbrød mig gang på g... -
Gruppeeksamen i samfundsfag!
ForumindlægHej Alle! Jeg skal op til samfundsfagseksamen her om et par dage, og jeg tænkte på, om nogle af jer herinde havde nogle tips? Det handler om den nye 24-timers ordning, hvor man trækker et spørgsmål, og går op og fremlægger en forberedt synopsis ca. 24 senere. Dem, der har været oppe i den form... -
Alken isomeri?
ForumindlægKan en alken udelukkende have geometrisk isomeri altså cis/trans eller er det også muligt for den at have strukturisomeri og spejlbilledeisomeri? Tak på forhånd. -
Novelle med intertekstualitet
ForumindlægHej! Jeg skal aflevere en novelle med intertekstualitet d. 1-12, men jeg er slet ikke begyndt. Opgaven er at skrive en novelle med intertekstualitet. Er der nogle som har eventyr eller myter man kan reflektere til? -
Milna Moser: Mein zweiter Mord?
ForumindlægHej, jeg har trukket denne tekst af Milena MOser: Mein zweiter Mord. Jeg har forstået teksten godt, men er i tvivl om teamerne og slutningen. Er der nogle herinde der er har læst den? Svar tilbage tak :). -
"Sabbat"-år mellem 2 og 3 g.
ForumindlægHej! Jeg har af personlige årsager overvejet at tage et sabbat år mellem 2 og 3 g.. Jeg er ikke skoletræt og vil faktisk gerne bruge året som et slags dannelsesrejse, hvor jeg gerne vil ud som frivillige. Min eneste frygt er bare at jeg vil ende med ikke at kunne følge med. Vil bare høre om ... -
Spansk eller tysk? Hjælp
ForumindlægHej derude, Jeg er i tvivl om jeg skal forstætte med tysk på gymnaiset eller starte på spansk. Hvad siger I til det? Det vil være dejligt, hvis I kommer med jeres egne erfaringer omkrign tysk eller spansk. Eller bare generelt fortsættersprog og nybegyndersprog på gymnasiet. - GA -
afkøling af vand
ForumindlægHjælp! Jeg sidder og skal skrive en journal om afkøling af vand. Jeg kan se ud fra mine data, at temperaturen aftager hurtigt i starten, men efter tiden går det langsommere og langsommere. men hvorfor gøre den det? -
dy/dx=y^2/(2+x)
ForumindlægJeg skal finde den funktion der er løsning til ovenstående differentialligning, og som går gennem punktet P(2,3). -
Forkortelse
ForumindlægHej, Nogle der lige vil hjælpe mig med at forkorte følgende brøk: ((x^2)+2x)/(4x+8) Jeg tænkte på at forkorte med 2, men hvad skal jeg så gøre med x^2? På forhånd mange tak, Freud -
Socialisering
ForumindlægHej, Er der nogle herinde der kan give mig en lang og uddybende forklaring på, hvad primær og sekundær socialisering er? :) Evt nogle eksempler -
Statskundskab eller lign.
ForumindlægHej derude. jeg er snart færdig med 3.H og skal snart ha fundet ud af, hvad jeg skal læse videre som. Min store interesse er samfundsfag/international økonomi. Derfor har jeg set meget på statskundskab, som en mulighed, men jeg kan ikke rigtigt andre ting man sådan kan læse, hvis man har den in... -
fysik
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med opgaven, som jeg har vedhæftet -
Hvad betyder unipolær?
ForumindlægNår der i en tekst står: interesser i et unipolært internationalt system. - hvad skal unipolært så betyde?? - hvad betyder det generelt? -
øvelse inden skriftlig eksamen
Forumindlægtænkte på om der er nogen der kan komme med en slags huskeliste for de mest vigtige ting at øve sig på inden den skriftlige eksamen uden hjælpemidler... på forhånd tak:) -
Essay start?
Forumindlægskal skrive et lille overskueligt essay på én side med emnet: At skrive er at lære. har tænkt mig at skrive afleveringer føles som tests som bliver taget direkte med i årskarakteren. Derfor føler jeg mig presset og lærer minimalt ved det, og i nogle tilfælde vil jeg hellere udlade en opgave. Selv... -
"også du min søn"
Forumindlæger det nogen der kan hjælpe med at forklare hvad Cæsaren endelig mener med "Også du min søn"??
