Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 17641 til 17660 af 117955
-
figur 26
Forumindlægplease venner hjælp mig med disse opgaver.... 1. forklar hvordan ilten transporteres fra blodet til celerne og hvad er årsagen til transporten 2. hvad sker der med væsken i arterieenden? 3. hvad sker der med væsken i venenden? 4. hvilken betydning har proteinene i blodet? 5. hvilket stof tra... -
metode, rel+bio
ForumindlægHvilke metoder benytter man i henholdsvis rel og bio?? -
Hjælpppp
ForumindlægHej Jeg skal i uge 2 have et underemne klar til lærerne. Vores overemne er “verdenen omkring os”. Har selv tænkt det skal være noget naturvidenskabeligt, men er åben for alle emner. Vi skal have 2-3 fag med i emnet. Nogen som har en eller flere ideer til underemne?? På forhånd tak?? -
Lidt hjælp her
ForumindlægHvad forstås ved biologisk halveringstid ? -
Hvordan er iltindholdet i en ren å sammenlignet med en å med mange vandplanter (’grøde’).
Forumindlæg. -
Hvad er naturfag?
ForumindlægHej, kan et naturfag være naturgeografi? , og vi snakker om gymnasiale naturfag .. Håber der er nogen derude som gider at svare mig, på forhånd mange tak :) -
hvad er transskription
Forumindlæghvad er transskription -
2. prøveforsøg i skr. mat
ForumindlægHej alle sammen!Kan man gå til re-eksamen i skriftlig matematik efter 2.g, når det blot er en delkarakter?Jeg fik nemlig 8, hvilket jeg mener, jeg godt kan gøre bedre, og det er jo lidt ærgerligt, når den trods alt tæller 1/3 af den endelige karakter...Jeg håber, at I kan hjælpe mig.//Eskapist -
regression
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke gennemskue a, b og c i mit regression -
Dumpede kemi
ForumindlægHej, jeg har lige være til kemi b eksamen og fået 00, men fik 7 i årskarakter. Så her er mine spørgsmål: hvor meget trækker det ned i snit Skal jeg læse kemi op, hvis bestået kemi kræves på en videregående uddanelse, eller redder årskarakterne mig? Har jeg dumpet kemi fuldstændigt og er de 2... -
studie tvivl
ForumindlægHeej Jeg går på hhx og har valgt vø afsætning på a og matematik b samt finans b det første spørgesmål er når jeg så får de endelige karaktkter får jeg så de karakter jeg har fået i første år ? på eksamsamens beviset i 3 år og kan jeg godt vælge samfundsfag i 3 år ? -
bevis for løsning af andengradsligning
ForumindlægHejHvordan er det lige jeg kommer fra:x2+(b/a)x = -(c/a)x^2+(b/2a)^2+2*(b/2a)x = (b/2a)^2-(c/a)Jeg kan godt se at jeg gør det for derefter at kunne bruge kvadratsætning, og resten af beviset er jeg med på, men hvor ved jeg lige fra, at der er (b/2a) jeg skal bruge??Håber der er nogen der kan hjæl... -
ER DER VIRKELIG IKKE NOGEN DER KAN HJÆLPE MED BILAG?
ForumindlægJeg skal have fundet bilag. Har samf på B, skal til eksamen imorgen, er ikke sikker på hvor mange billag jeg skal have, men er det ikke 3? Jeg har temaet og emnet, unge fravælger sport og vælger fester. Hvilke bilag kan jeg have der, vil meget gerne have hjælp til at finde bilag da jeg fø... -
arbejdsspørgsmål
ForumindlægHej SP. Jeg er i gang med naturfag med 3 arbejddspørgsmål som indgår til biologi. Har valgt at undersøge vindenergi. mit problemstilling er "Hvordan kan vindenergi være med til at få et bæredygtigt samfund? Og hvordan påvirker det vores dagligdag? Nogle der har ideer til 3 arbejdsspørgsmå... -
supplering
Forumindlægheyhar en veninde som har søgt ind på radiografuddannelsen med er blevet afvist da hun ikke havde et snit på 6 i mat A som var et krav, nu spørger hun mig om hun kan nå at supplere det, og hvis ja skal man så til eksamen igen?jeg kunne ikke rigtig svare hende derfor spørger jeg herinde.. -
Tæller årskarakterer ikke for noget som helst?
ForumindlægHører jeg nogen sige, men hvis de ikke gør, hvad skal så stoppe folk fra ikke at lave sine afleveringer? Jeg hører fra en anden at årskarakterene i de fag man ikke kommer op i kommer til at tælle. Altså vil min dansk årskarakter tælle hvis jeg ikke kommer op i dansk til eksamen.. hvordan foregå... -
forklarings problem ang, hældningstallet
ForumindlægI en linær funktion y=ax+b er a voksende hvis a>0 og a er aftagende hvis a<0 hvorfor er det sådan, kan ikke se det, håber en vil hjælp da jeg skal til mundtlig eksame imorgen. -
Åh nej! (:
ForumindlægHej alle sammen' jeg sidder og skal til eksamen i mundtlig matematik B, og er stødt på et problem i et af spørgsmålene. Er der nogle der ved hvordan jeg klare den her: • Bevis at en lineær funktion er differentiabel og at differentialkvotienten er hældningskoefficienten. På forhånd tak . -
Noter for Matematik c
ForumindlægHej venner! Er der nogle som ligger inde med sådan nogle notater.. De jeg sådan set skal bruge er mest til mundelig eksamen. Så hvis der er nogel som kender link eller noget, er de meget velkommende til at skrive. -
Hjælp! integration e, simpelt og ikke simpelt
ForumindlægJeg bøvler med en ellers ret nem opgave, der kræver en smule baggrundsviden. jeg skal bruge trapezmetoden til at bestemme en approximation S jeg skal blot finde det bestemte integrale af f(x)=e^-x^2, hvor a er 0 og b er 1. NB: jeg er ikke helt sikker på om der i virkeligheden skal stå e^(-x...
