Søgning på: hitlers tale. Resultater: 17701 til 17720 af 59860
  • Rus og nydelsesmidler.

    Forumindlæg
    Jeg er igang med et projekt om rus og nydelsesmidler. Og jeg skal tale lidt om kanyler og hvad man kan sprøjte ind. men synes ikke rigtig jeg kan finde noget om det på nettet. Så Hvad bruger man med sprøjter? Altså hvad kan man sprøjte ind i sig? :-) Tak på forhånd :-)
  • Statistikker

    Forumindlæg
    HejJeg skal skrive en stil om skole systemet i grækenland og i den forbindelse mangler jeg statistikker/tal der kan sige noget om uddannelse i grækenland.Håber der er nogen der kan give mig en hjemmeside?Louise
  • Lineær sammenhæng

    Forumindlæg
    Hej, jeg har brug for hjælp til følgende: 1. Grafen for en lineær funktion går gennem punkterne (32,43) og (76,-1). Beregn tallene a og b og opskriv regneforskriften for den lineære funktion. 2. Samme spørgsmål for punkterne (21,7) og (11,3). Tak på forhånd!
  • Hjælp til omskrivning

    Forumindlæg
    Hej, jeg forstår ikke helt dette..(kan ikke finde den tast der viser af man opløfter til noget så det her tegn " betyder opløftede til)omskriv Følgende tal til brøker3"-2 og 3"-3 og 3"-5hvordan laver man dem om til brøker ???
  • Social arv - statistik

    Forumindlæg
    Hej Jeg er igang med at skrive SRP, og skal inddrage statisktisk materiale, som viser social arv og mønsterbrud. Har vedhæftet en tabel, jeg tænker at bruge. Men kan ikke lige forstår hvorfor ungdomsuddannelser står der. Synes ikke det giver mening, og hvorfor er tallene så høje der?
  • Dansk/historie i 2g og 3g kun?

    Forumindlæg
    Er der noget krav om, at man SKAL have dansk og historie i alle tre år, eller er timefordelingen ligegyldig, så man fx kan risikere at få dansk i 1g og 2g kun etc.?Jeg taler om stx efter gymnasiereformen.
  • Henfald

    Forumindlæg
    Stoffet I-131 er beta- radioaktiv.Opskriv henfaldskemaet.131 er det det nederste tal eller det øverste ?Hvis det er det øverste må det nederste være 53.Det vil sige skemaet kommer til at se sådan ud ikk:131 131 0 - I --> Te + +53 52 -1 v
  • Kan man skrive det her? - Historisk kontekst

    Forumindlæg
    Halløj, kan man skrive "talens historiske kontekst, er at der to år forinden......" - eller lyder det dårligt? synes ikke selv jeg kan bestemme mig, så vil hjertens gerne høre jeres meninger :)
  • Hjælp til andengradsligning!

    Forumindlæg
    Opgaven lyder på, at jeg skal bestemme b så tallet -3 er løsning til ligningen:4x^2 + bx = 7 Kan ikke lige umiddelbart gennemskue hvordan..Håber nogen kan hjælpe mig??
  • Hjælp til opgave

    Forumindlæg
    En funktion g er givet ved:g(x)=2x^3+3x^2-c*xDet oplyses, at grafen for g har netop én vandret tangent.Bestem tallet c.----Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal gribe det an?Vh Tine
  • Proportionalitet i matematik

    Forumindlæg
    Hej Når et stof nedbrydes ligefrem proportionalt med tid, betyder det ikke så, at der er tale om en lineær aftagende funktion, der hvor stoffet nedbrydes konstant? Men hvis et stof nedbrydes proportionalt med mængden af stoffet i kroppen, så har vi at gøre med en eksponentielt aftagende fun...
  • 10 i fysik skriftlig?

    Forumindlæg
    Hej! Plejer altid at få 12 (én gang fik jeg vist 10) for mine rapporter i fysik, og alligevel ender jeg med et 10 tal i standpunkts. hvad kan der være galt?
  • hjælp mig pleas

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder med et spørgsmål omkring erhverscase. -Hvad sker der med tallene på de enkelte konti i balancen, når Jack&Jones åbner regnskabet for 2006-2007? Jeg har kigget i min bog men er total LOST! Tak på forhånd
  • Hjææææælp !!!

    Forumindlæg
    I en prognose for Angolas befolkningstal benytter man modellen: y = 14*1,023^x y er lig med befolkningtal og x er lig med antal år efter 2000 Hvad fortæller tallene 14 og 1,023 om udviklingen i Angolas befolkningstal?
  • Hjælp haster virkelig meget

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder med et spørgsmål omkring erhverscase. -Hvad sker der med tallene på de enkelte konti i balancen, når Jack&Jones åbner regnskabet for 2006-2007? Jeg har kigget i min bog men er total LOST, nogen der vil hjælpe en pige i nød! Tak på forhånd
  • Hjælp til logaritmer

    Forumindlæg
    Jeg skal løse: log(x+3)=1-log(x) ved omskrivning Jeg har løst den grafisk, som giver x = plus reelle tal, men jeg ved ikke hvordan jeg skal regne det?
  • inhomogene differentialligning

    Forumindlæg
    Jeg har en inhomogene differentialligning, hvor jeg derved har en højreside. jeg er lidt usikker på hvad jeg gør med højresiden, i dette tilfælde tallet 2, når jeg bruger separable variable. Jeg integrerer den vel bare som t? Her er min udregning og resultatat:
  • polynomier

    Forumindlæg
    hej :) når der i en opgave står at man skal finde løsningen på en ligning, ved at bruge diskriminantformlen, er det så det samme som at factorisere (TI-89), fordi har tjekket at resultatet er rigtigt når man bruger factor, men diskriminanten at sætte tallene ind i diskriminantformlen giver ikke r...
  • bestem k

    Forumindlæg
    Om en kontinuert funktion f og et tal k oplyses, atint((f(x))dx)=17 i intervallet [2,6]ogint((f(x)+k)dx)= 14 i intervallet [2,6]beregn kHvordan?
  • haster

    Forumindlæg
    hej. er der nogen som kan hjælpe mig med denne opgave? en funktion f er bestemt ved f(x)=b*a^x. grafen for f går giennem punkterne (2,20) og (4,80). bestem tallene a og b. på forhånd tak.