Søgning på: finanskrise opgaver. Resultater: 17721 til 17740 af 141881
-
barndommens gade
Forumindlægjeg skal snart skrive en store skriftlig opgave. nu har jeg endelig bestemt mig. j eg vil gerne skrive om tove ditlevsens roman. jeg har ikke læst bogen og derfor vil jeg lige høre om det er nogen der har læst bogen og om det er en god ide at skrive om den bog... -
Problemregning for 5. klasse
ForumindlægJeg har forsøgt at finde regnestykker af passende sværhedsgrad til 5. klasse, men jeg har ikke fundet ud af at søge efter et bestemt klasse-niveau. Jeg vil f.eks. gerne finde opgaver af typen "... når boldsspilbanen er ... bred og ... lang og hver spiller skal bruge ... kvadratmeter, hvo... -
Halveringskonstant
ForumindlægT½=ln(½)/-k (tal fra min opgave indsættes) 347=ln(½)/-k (et k udtrykt positivt skal findes) -k=ln(½)/347 k=0,002^-1 Hvorfor gælder sidste led af min udregning? Hvor k bliver posotiv og resultatet oplyftes i minus første? -
metoder - haster
ForumindlægGodaften folk.. Jeg sidder med en opgave i dansk og samfundsfag om novellen "den blomstrende have og det senmoderne samfund. Jeg har analyseret novellen og beskrevet, hvad senmodernitet og identitetsdannelse er for noget. Det helt store problem er bare, at jeg søger og søger, men kan ikke fi... -
Haster!
ForumindlægOPG 2.005 i bogen STX B-NIVEAU 2006 Jeg kan ikke rigtig finde ud af denne opgave, så derfor håber jeg på at kunne modtage lidt hjælp til løsning af den. Den lyder således: I NATO's varslingskæde indgår AWACS-fly, der er flyvende radarstationer. Disse har den fordel i forhold til radarstatio... -
Graf
ForumindlægHej Nogen der ka hjælpe med denne opgave: "Funktionen f er givet ved f(x) = x^2. Om en anden funktion g vides, at g(x) er omvendt proportional med f(x), og at g(2) = 1. Bestem forskrift for g." Ved ikke hvad jeg skal gøre, så håber nogen ka hjælpe mig.. -
Student med skriftligt fravær?
ForumindlægHvordan er det i dag med skriftligt fravær når man slutter 3g? Kan man stadig godt gå til eksamen og få hue på hvis man stadig mangler nogle opgaver, eller skal de være lavet inden en hvis dato? Har hørt nogle sige at hvis man stadig har skriftligt fravær efter den sidste karaktergivning skal m... -
Hjælp
Forumindlæghey mennesker:) har virkelig brug for hjælp: er lige blev færdig med min danskopgave, men mangler lige Konklusion og er ikke helt sikker på hvordan jeg bygge den op. Mange siger at konklusion er sløjfen til opgave. Nu hvor jeg ikke er Dansker og er bestemt ikke god til at skrive kolklusioner.. ha... -
beregn pH før og efter tilsætning af dichloreddikesyre
Forumindlægdette er teksten på opgave (e) fra kemi OL sættet 2005 1 runde. kan i hjælpe mig med at beregne pH for eddikesyren før og efter tilsætning af dichloreddikesyre, når man får oplysningerne: Cs = 0,5 M og V = 1 L for eddikesyren og Cs = 1,0 M V = 0,25 L for dichloreddikesyren ? tak på forhånd -
Digt og novelle
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave at sammenligne et digt og en novelle - jeg mangler dog lidt inspiration til at komme igang. Til at starte med, skal jeg sammenligne de to genrer (jeg skal ikke skrive en indledning), men jeg har fået lidt skriveblokering og kan ikke lige helt finde ud af hvordan ... -
Oversættelse af 2 siders tekst
ForumindlægHEJ! Jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg har en oversættelses opgave til om 1 uges tid. Faget er fransk, og jeg må ærligt indrømme at jeg ikke fatter noget som helst af sproget. Jeg overvejer at betale mig fra oversættelsen, men det er dumt? Er det ikke? Nogen der kan hjælpe? Det drejer si... -
Ligning for parabel
Forumindlægen parabel går gennem punkterne: (-1,0) (0,-1) og (3,0) Bestem en ligning for parablen? jeg er klar over at den skal komme til at ligne y=ax^2+bx+c men jeg kommer ikke frem til det rigtige resultat når jeg regner på opgaven....nogen der kan hjælpe? :) -
Planck konstanten
Forumindlæg253,6 283,0 303,9 303,9 366,3 nm 2,60 2,11 1,81 1,47 1,10 U/V Lav en grafisk afbildning af tabellens data og bestem ud fra den en værdi for Planck konstanten h og løsrivelsesarbejdet A-L. Er der nogen rare mennesker, der gider fortælle mig hvordan jeg skal løse den her opgave?? Og hvilken... -
Andengradsligninger ?
ForumindlægJeg har fået en opg. her om andengradsligniger, som jeg ikke helt forstår. Jeg har lært det med diskriminanten osv. men kan ikke se hvordan jeg kan bruge den i de her opgaver... 1) 2*x(4-x) = 0 2) x²-1 = (x-2)(x+1) Er der ikke nogen der kan give mig et hint om hvordan man begynder disse 2?? -
POTENS OG BRØK
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig med at forstå og regne denne opgave. jeg skal forkorte disse to brøker: 1) (4x)2*y/(2y)2 2) (2xy)2*(4x)2/(2x)4 Jeg håber virkelig i kan hjælpe Hilsen Frida -
pH i hele blandingen
Forumindlæghej.. håber der er nogen der kan hjælpe mig: 10,0 ml 1,00M HCl blandes med 20,0 ml 0,500M HNO3 a)pH for blandingen Beregnede pH til 0,1759 Denne blanding tilsættes 20,0 ml 0,250M CH3COONa(base) b)pH for den dannede blanding Men i opgave b går jeg i står.. -
Umuligt
ForumindlægHej jeg har fået en svær opgave som jeg ikke forstår at løse. Kan nogen hjælpe mig? I trekant ABC er vinkel C ret. Endvidere er siden b=3, og vinkelhalveringslinjen VA=4 a) Tegn en model af situationen og betem de ukendte sider og vinkler i trekant ABC. Hvordan tegner jeg den? Hvordan findes... -
SRP. Overenskomstforhandling
ForumindlægHej alle kloge =) Jeg skal i en opgave give en analyse af et traditionelt forløb for en overenskomstforhandling samt for regeringens og folketingets interesse for og rolle heri. Er der nogle der kan hjælpe mig til hvordan jeg skal gribe dette an og måske med nogle gode idere.? Jeg går i gym... -
Koordinatsystem
ForumindlægHej er der nogen der vil vær sød og hjælpe mig med den her opgave... To højspændingsmaster er placeret med 80 meters mellemrum. Ledningerne mellem masterne danner såkaldte kædelinjer, der i et koordinatsystem med begyndelsespunkt midt mellem de to master kan beskrives ved ligningen y = 5(e^x/20... -
Reducer
ForumindlægHej. Ville høre om i ville hjælpe mig lidt. Er nemlig lidt i tvivl om nogen ting angående at reducere. Hvis f.eks. stykket hedder 2a(3bc+6a)-4b Hvilke og hvornår må jeg ligge bogstaverne sammen? Har aldrig helt forstået det med bogstaverne. Hvad vil resultatet være af sådan en opgave? På ...
