Søgning på: matematik fp9 december 2024. Resultater: 17721 til 17740 af 32900
  • Excel HASTER

    Forumindlæg
    Hej, jeg er i gang med en matematik aflevering og ved ikke hvordan man kan skrive Log_2(3), altså jeg skal finde 2 talslogaritmen for 3, hvordan gør man det i Excel??? på forhånden taak
  • Tabel

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg sidder lige og laver min matematik aflevering, da jeg stødte på en opgave, som jeg har lidt svært ved at løse. Se billedet nedenunder.
  • stamfunktionsbegreb

    Forumindlæg
    Skal op i mundlig matematik HF B. Hvis der står: gør rede for begrebet stamfuktion samt gøre rede for emner som har forbindelse med stamfunktionsbegrebet, herunder arealberegning. Hvordan vil i så gribe det an?
  • Svar fra skriftlig prøve, hvornår?

    Forumindlæg
    Hejsa Var til skriftlig matematik b (hf) her d. 31. maj. Er der nogen der ved hvor lang tid ca. der går før man får svar?
  • Hjælp :((((

    Forumindlæg
    Hej jeg har lige brug for hjælp til matematik. Der står tegn et koordinatsystem med enheden 1 cm indtegn punkterne A = (2,-1) B=(5,-1) og C=(5,-6)
  • Fordelingsfunktionen

    Forumindlæg
    Hej Matematikker. Jeg sidder her og ikke rigtig ved hvad en fordelingsfunktion er. Er der en klog sjæl der gerne vil forklare mig lidt om den? Den skulle se således ud: F(x) = P(V ≤ x).. mange mane tak for hjælpen.
  • Tutor til mat A - Fredericia og 50 km radius

    Forumindlæg
    Søger en matematik tutor der kan hjælpe ca 5 timer om måneden. God løn. Helst weekend. Bor i Fredericia, men kører gerne efter det.
  • Beregne skæringspunkt - HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har brug for hjælp til en matematik opgave Hvordan beregner jeg skæringspunkterne af denne funktion:g(x)=x^2+2 og denne ligning: y=3x Help Tak
  • Redegørelse for Opsparingsannuitet

    Forumindlæg
    Jeg har et projekt i matematik om Opsparingsannuitet. Jeg skal redegøre for formlen Kn = K(((1+r)^n)-1)/(r) Jeg skal bevise hvordan man kan finde frem til den. På forhånd tak.
  • Kvantemekanik - srp

    Forumindlæg
    Nogen som har lyst til at hjælpe mig med min srp. .. jeg har simpelthen taget munden for fuld, og sidder nu og er helt forvirret :( Jeg skriver i fysik og matematik
  • Prisfunktion

    Forumindlæg
    Er godt nok i matematik jeg har fået dette spørgsmål, men blev anbefalet at spørge i VØ-forummet. Hvad menes der med når der står "Redegør for de matematiske konsekvenser afhængig af om prisfunktionen er fast eller variabel"?
  • Regneregler for retvinklede trekanter

    Forumindlæg
    Hej med jer! Hvis jeg i mundtlig matematik bliver bedt om, at redegøre for regnereglerne i en retvinklede trekant. Hvordan skal jeg så bærer mig ad? Eller hvordan ville det være en god ide, at gøre?
  • Nogen som har tid?

    Forumindlæg
    Hej alle :) Jeg har siddet og lavet en matematik aflevering og tænkte på om nogen har lyst til at kigge den igennem, og se om det giver mening? :) Man skal dog have TI-interactive for at kunne se det! *På forhånd tak :)
  • Hvor mange fag må man dumpe i gymnasiet?

    Forumindlæg
    Hej Alle. Går rundt med en sjov tanke, hvor mange fag må man egentlig dumpe i gymnasiet?? Vil gerne vide det, for tror ikke jeg består fysik og matematik, som jeg har begge to på c niveau:)
  • Rette SRP

    Forumindlæg
    Hej ! Jeg vil høre om der er en sød sjæl derude som har lyst til at rette min SRP. Det må helst gerne være en kemi og matematik kyndig da det er disse fag jeg skriver i!!!
  • f´(x) med brøk

    Forumindlæg
    Hej jeg skal i min matematik opgave finde f´(x) for men jeg kan ikke huske hvordan man finder f´(x) når der er en brøk i funktionen Håber i kan hjælpe mig med at forstå hvordan man gør
  • Ugrupperet til Grupperet?

    Forumindlæg
    Har en emneopgave for i matematik, som jeg er gået lidt i stå i. Håber I kan hjælpe. - Redegør for hvordan et ugrupperet observationssæt efterfølgende kan gøres til et grupperet. Giv et eksempel. Har meget brug for hjælp her.
  • Hjælp..! Bestemt integral

    Forumindlæg
    Hey. Kloge Matematik Genier :) Har fået en opgave der lyder sådan her : ∫(op 2, ned -3) (1 - x)dx Normalt kan jeg godt finde ud af det, men den her driller :D
  • Færdighedsregning 9 klasse 2010

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg tænkte på, om der var nogle der havde link eller opgave til Færdighedsregningsprøven 2010, i matematik selvfølgelig. Jeg forguder jer virkelig hvis i kan skaffe mig noget. Det skal være inden mandag, tak :-D.
  • Hjææælp!

    Forumindlæg
    Hej Allesammen! Hvis i sider m. Trip's Matematik Grundbog; vil jeg gerne have hjælp til en opgave - s. 143 Opgave 46.10 Håber der er nogen der vil hjælpe mig (-Tak på forhånd) :D