Resultater: 17741 til 17760 af 436512
-
Engelsk - at dømme på forhånd
ForumindlægMan skal ikke dømme andre på forhånd, hvordan oversætter man lige det til engelsk? -
Efterlysning af fætter/kusine & papsøskende i kæresteforhold
ForumindlægVi (Fotograf Hanne Paludan Kristensen og journalist Ida Haagen Hansen) søger nogle cases til en artikel om kærlighed der er "på kanten til det forbudte". Det vi helt specifikt søger er sammenbragte børn der har forelsket sig i hinanden. Fætre og kusiner der har forelsket sig i hinanden.... -
Afmægtighed
ForumindlægEr der nogle der har læst "som englene flyver" af naja marie aidt?Jeg skal skrive opgave om hende, og kan ikke finde ud af Sisses afmægtighed i kraft af hendes køn. kan i hjælpe mig? -
Energi afgivelse og effekt
ForumindlægVed et fysikforsøg anbringer en elev sin hånd i et stort termobæger, som er fyldt med 400g vand. - Vandet er 20°C til at starte med. Efter 2 minutter er temperaturen af vandet 22,5°C. a) Hvor meget energi afgiver hånden til vandet? b) Bestem håndens effekt. Håber virkelig der er no... -
Danskopgave om Edgar Allan Poe... Hjælp?
ForumindlægJeg har om forfatteren Edgar Allan Poe og om hans novelle Huset Ushers Fald... Jeg synes selv jeg er kommet godt afsted med hvad jeg har fået lavet, men nu viser det sig bare at min dansk lærer er ekspert på netop Poe. Så jeg er blevet lidt bange om det er godt nok.Ville hører om der er nogen der... -
Alkyler
ForumindlægHej Jeg bliver ved med at blande alkyler sammen med alkaner, alkener og alkyner (carbonhydrider)... De forvirrer mig nemlig lidt. Alkyler fremkommer ved at fjerne et H-atom fra et alifatisk carbonhydrid. Men hvad betyder det at en alkyl er monovalent radikal, og hvad er et alifatisk carbonhydri... -
pensum
ForumindlægHvor meget vil i lægge i at læse læsepensum? Jeg ved godt at det vi kan komme op i hører under eksamenspensum...men hvor vigtigt er de at læse det læsepensum...hvis man nu kan huske de essentielle ting fra læsepensum, er det så vigtigt at læse det hele igen? -
Har brug for hurtig hlæp
Forumindlæghej jeg har en ligning som jeg næsten har løst. jeg stopper et sted, ved ikke hvordan jeg skal løse den færdig, er der nogen der kan hjælpe mig hurtigt -
Jeg har virkelig brug for hjælp!!
ForumindlægHej alle! :) Jeg er ved at skrive en emneopgave, med min gruppe om : lineære funktion, og vi har så delt opgaverne lidt op, så vi kommer ind på mange punkter inden for emnet..... Jeg har skrevet om de punkter jeg skal...... Men der er simpelthen to punker jeg ikke kan huske indenfor lineære... -
Tonalitet, dur/mol, kirke eller pentaton?
ForumindlægHej alle! Jeg har en teoriprøve om hjørnet, og vil derfor høre om der nogen der kan hjælpe med hvordan man udfra et nodebillede (enstemmig melodi) kan skelne mellem tonaliteter? altså dur/mol-tonalitet, kirke/modaltonal eller pentaton? på forhånd tak! -
Analyse af graf! Hjælp
ForumindlægHej allesammen.Jeg skal analysere en graf, og jeg kan ikke rigtig finde ud af det. har aldrig prøvet det før, og behøver lidt hjælp til det. håber at nogle af jer har mod på at hjælpe, så sig til! så sender jeg den via. e-mail. på forhånd tak! -
beregning af rumfanget
ForumindlægJeg har lidt problemer med at løse den sidste opgave, hvor man skal beregne rumfanget af den udviklede mængde gas. Stoffet NaHCO3, natriumhydrogencarbonat, anvendes som bagepulver i bla. Brunkager. Det skyldes, at det ved kraftig opvarmning spaltes, hvorved der i dejen frigives gasserne vanddamp ... -
fra dansk til spansk
ForumindlægHej allesammen. Jeg har skulle oversætte dette fra dansk til spansk. Men ville høre om nogle ville tjekke fejl? :-) Da moderen mødte en mand i Barcelona, flyttede familien til Catalonien. For Laura, som var 15 år, var det svært at begynde i skolen i Catalonien. Undervisningen var mere kedelig... -
Tysk på nettet?!
ForumindlægHej alle sammen Jeg er lige startet på HG voksen, som kontorassistent.. og jeg skal ha tysk!! ARH!!.. Har aldrig i mit liv haft tysk før, så skal starte helt fra bunden af.. uff!! Tænkte på om der var nogle der kendte nogle sider på internettet hvor man kunne lære tysk for begyndere.. Håber det v... -
sucrosemolekylet
ForumindlægHej alle sammen:D Jeg kunne rigtig godt tænke mig noget hjælp, da jeg snart skal op til en nv mundtlig prøve i 1.g. Jeg skal op i kemi eller biolog og har selv valgt kemi. Jeg vil op i en rapport om sodavands sukkerindhold. Men der er noget jeg ikke rigtig forstår: Formlem for sucrosemolekylet er... -
Polterabend
ForumindlægHej!Jeg skal snart til eksamne i dansk, og vi opgiver polterabend, men hvilke genre er den i? Jeg har det selv til noget med realistisk/psykologisk novelle, men er ikke helt sikker -
Matematik HHx, onsdag - hvordan gik det?
ForumindlægHej ;Lige som mange af jer var jeg oppe i Matematik A skriftlig i dag, hvordan synes i andre den var?Jegselv synes den var nem og overskuelig, på nær opgave 6 med differentialligningen, jeg tror på trods af det at vi var heldige, mange "typeopgaver" i blandt. -
redusering
Forumindlæghej hvad er (4a-5)*3 -10a ? -
Vektor 3-space
ForumindlægHej.. Håber der er nogen der kan hjælpe med en eksamens opgave: Bestem en forskrift udtrykt eksplicit ved de variable t og s for funktio- nen f, og løs dernæst ligningen f(1, s) = 0. Når vi har 3 vektorer: a_t = (t,2,t^2) b_s = (1,s,1) og c = (0,1,2) Tak på forhånd.. -
Engelsk, som ikke er direkte oversat.
ForumindlægHej. Som jordens største engelsk-spasser, har jeg (sjovt nok) et problem. Alle de stile jeg skriver bliver altid så "ikke engelsk agtig", fordi jeg kommer til at oversætte direkte. Derfor ved jeg ikke hvordan ordene skal byttes om, så de lyder mere Engelsk. Kunne I hjælpe mig med nog...
