Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 17761 til 17780 af 52987
-
AT - Doping
ForumindlægHej Jeg har valgt fagene idræt (B) og kemi (A) som mine fag. Emnet er doping. Jeg vil høre om der var nogen, som havde ideer til problemstillinger og promblemformulering? Tak! Malene -
M3 - Redningsvest
ForumindlægEr kørt fast i denne opgave, da jeg slet ikke kan gennemskue den, nogen der kan hjælpe med at forklare det, gerne meget i detaljer En oppustet redningsvest kan i vand give en ekstra opdrift af størrelsen 150N på den person der bærer vesten. Man kan regne med at rumfanget af en person med massen... -
Kan man komme på stx hvis man får 00 i mundlig fysik eksamen?
ForumindlægJeg har lige været til prøven og fordi jeg har eksamensangst så fik jeg 00. Kommer jeg videre? -
Isotoper
ForumindlægEr det rigtigt forstået, at hvis antallet af neutroner overskrider antallet af protoner, så bliver stoffet radioaktivt? -
Sidehoved og -tal
ForumindlægHej Alle sammen. Er der nogle der ved, hvordan man får sidehoved OG sidetal øverst på et dokument? Hver gang jeg har valgt enten sidehoved eller -tal, og så vælger det andet, forsvinder det, jeg først har valgt. Jeg kan se, at man kan vælge nogle sidehoveder, hvorpå der står et sidetal. Men der... -
Besvarelse af spørgeskema
ForumindlægJeg laver i samfundsfag et projekt om unge og medier og forsøger derved at få så mange besvarelser som overhovedet muligt. Derfor vil du hjælpe mig RIGTIG meget ved at besvare spørgeskemaet på denne side: http://www.smartsurvey.dk/main/skema/ungeogmedier/ -
Brøk
ForumindlægHej Sidder med en opgave der driller (3+16/kvadratrod4)(3^3/kubikrod27-3) har uploadet en wordfil håber i kan hjælpe -
stykkevis lineære funktioner
Forumindlægda jeg har været på ferie og har denne her aflevering vil jeg hører om nogle kan forklarer mig, og vise migløsningen? har ikke indhentet det endnu da jeg lige er kommer hjem og det er med i min aflevering til i aften det er opgave 2 i afleveringen please hjælp er dig evig taknemlig hvis i hjælp... -
Optagelse på medicinstudie
ForumindlægHej SP! Jeg har fået besked om, at jeg er optaget på Medicin, Aalborg Universitet. For denne uddannelse gælder følgende: Adgangskvotient 10,0 Standby: 9,9 Mit gennemsnit var 9,9, men i stedet for at blive optaget på standby, blev jeg direkte optaget på studiet. Dette har medført tvivl og ur... -
Hvad havde betydning for ny alliances udvikling?
ForumindlægJeg har fået stillet følgende opgave: <span style="font-size:14.0pt;font-family: "Cambria","serif";mso-fareast-font-family:"Times New Roman";mso-bidi-font-family: "Times New Roman";color:#333333;mso-font-kerning:18.0pt;mso-fareast-language: DA"... -
At omregne enhederne til joule
ForumindlægHej. Når man kigger på formlerne for hhv. kinetisk og potentiel energi indgår enhederne kg, m/s, m/s^2 og m. Hvorfor er facit så joule? F.eks. Ekin= 50 kg · 0,5 · (10 m/s)^2= 2,5 kJ Hvad skal man f.eks. skrive i WordMat for at facit står i joule i stedet for "2500 · kg... -
Dansk sprogligt
ForumindlægKære studieportalen jeg har et sprøgsmål Når man ringer til en person eller f.eks. virksomhed Hvis man vil præsenter sig selv hvordan siger man Hej du taler med Simon eller du snakker med Simon og er der bedre måder at sige det på i forhold til at præsenter. Tak på forhånd. -
Hjælp mig med omregning af valuta
ForumindlægHjælp mig. Jeg skal have lavet en matematik aflevering færdig til d.10/3. Jeg kan ikke omregne udenlandske penge til danske kroner. Jeg har glemt hvordan man gør. Der står at jeg skal omregne 269 mio. dollars til danske kroner. Hjælp mig så hurtigst som muligt. Dollarkursen er på 654.40 kr. -
Spændingskilde
ForumindlægHejsa Er en strømforsyning det samme som en spændingskilde? -
Normalfordeling og spredning
ForumindlægOpgave b, nogen bud? -
Bestemme rumfang og k
ForumindlægHej derude :) Jeg sidder her med et matematik eksamenssæt fra 2010, og har brug for lidt hjælp til denne opgaver: To funktioner f og g er givet ved f (x)=sin(x) + ½ x + 4.5 og g(x)= k ⋅x−2.5 For k =2 afgrænser graferne for f og g sammen med akserne og linjen ... -
Grammatik
ForumindlægEr der nogle, som kan gennemskue fejlen i denne sætning? Living in a cottage was very typically of people in the beginning of the 17th century. -
Isomere??
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælp mig med dette spørgsmål?: Håber meget nogen kan hjælp mig med dette opgaver!:) 1. Tegn strukturformler for samtlige dihydroxybutansyrer. I hvilke tilfælde er der stereoisomeri og hvor mange spejlbillede isomere former findes der af hver strukturformel? 2. Stoffet 2,3... -
Destillation, maxgrænse for temperatur?
Forumindlæg#next_pages_container { width: 5px; hight: 5px; position: absolute; top: -100px; left: -100px; z-index: 2147483647 !important; } Hej alle Jeg sidder og forbereder mig til fysik/kemi afgangsprøven, hvor jeg lige nu arbejder med alkohol. Omkring destillation står der i min bog at man skal ... -
Hvad påvirker induktions spændingens størrelse
ForumindlægNogle der ved det? :) Det er til en lille aflevering til i morgen...
