Studievalg og videregående studie

Optagelse på medicinstudie

28. juli 2020 af Fad2012

Hej SP!

Jeg har fået besked om, at jeg er optaget på Medicin, Aalborg Universitet.

For denne uddannelse gælder følgende:

Adgangskvotient 10,0

Standby: 9,9

Mit gennemsnit var 9,9, men i stedet for at blive optaget på standby, blev jeg direkte optaget på studiet.

Dette har medført tvivl og uro ift. om der er forekommet fejl eller lignende og jeg er bange for, at optagelsen trækkes tilbage. Er der tilfældigvis nogen der har styr på, hvorfor jeg blev optaget?


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. juli 2020 af Mellemmanden

Først og fremmest - stort tillykke!! Prøv at læse her:

https://forum.studmed.dk/t/optaget-med-9-9-gennemsnit/18615

Denne person står i præcist samme situation. Du kan for øvrigt bruge hjemmesiden studmed.dk fremover, hvis du ikke allerede kender den! (:

Svar #2
28. juli 2020 af Fad2012

Tak for henvisningen. 

Det er dog også mig som har skrevet derinde / oprettet indlægget, haha :).

Jeg spørger kun her for at få flere synsvinkler på situationen, hvilket jo aldrig kan skade.Vil bare sikre mig, at jeg ikke lige pludseligt modtager en besked, der siger at jeg ikke er optaget alligevel. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
02. august 2020 af PSXL

Jeg blev i 2014 optaget på Klinisk Biomekanik (kiropraktoruddannelsen) og var i samme situation som dig med mit snit. Og jeg startede altså op på studiet, det var ikke en fejl. Hvis du vil være helt sikker, kan du ringe til Optagelsen og høre om det virkelig kan passe. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
06. august 2020 af guzbak

Det kan være fordi en allerede er sprunget fra og du så har modtaget pladsen i år. Standby er jo for at fylde alle pladser op, så hvis nogen fra kvote1 hopper fra så får den øverste på standby listen denne plads!
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Optagelse på medicinstudie

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.