Søgning på: matematik fp9 maj 2018. Resultater: 17801 til 17820 af 33890
-
Lommeregner
ForumindlægHej derude... Håber der er nogen som kan hjælpe mig. Jeg har brug for en Texas instrument ti-83 eller ti-84,... det er lige gyldigt... hvis der er nogen som sælger en til nogenlunde pris så skriv hurtigst muligt -
Eksamensangst
Forumindlæghej :) Jeg er en dreng, der skal til at prøve kræfter med terminsprøver. Umiddelbart har jeg forsøgt at fortælle mig selv hele dagen, at 02 og 4 er fantastiske karakterer, for ikke at blive skuffet. Jeg føler mig i den grad lost, fordi jeg føler ikke min klasse er blevet vejledt ordentligt, og få... -
Differentialregning bruges til?
ForumindlægVi er lige blevet introduceret til differentialregning. Jeg glemte at spørge min lærer hvad man bruger det til, aå hvis der lige er en, der gider at ridse det kort op, så bliver jeg glad :) -
problemregning
ForumindlægHej, Er der nogle af jer der kender nogle gode tips til hvordan man kan forberede sig før man skal op i en problemregning?:) -
Hjælp
ForumindlægHvad er kraven for at gå videre på 2 HF ? -
2 årig HF-læse statskundskab
ForumindlægHvis man søger for at få mat på B-niveau. -
Lommeregner
ForumindlægHej, hvilken lommeregner vil i anbefale mig jeg går i 9. Tænkte den der hedder: TI-83, men har hørt at der er en bedre end den, samme model --> TI -
Bestem integralet
Forumindlæghej venner! :-) Jeg sidder og laver mat opgaver uden opgaver, hvor jeg er røget ind i et problem! :( Jeg skal bestemme integralet, men jeg kan ikke finde ud af det, så jeg håber at der er nogle som vil hjælpe mig! TAK:) ∫(2x-1)6 dx .. -
lineære/ulineære
ForumindlægHej Hvordan kan man på følgende ligninger afgøre om de er lineære eller ej? :/ -
beviser for differentiation af et produkt af to differentiable funktioner
ForumindlægJeg skal op i Mundtlig Mat a og er igang med at lave dispositioner til spørgsmålene. Men er gået i stå ved dette spørgsmål .gennemgå beviser for differentiation af et produkt af to differentiable funktioner. er der nogen der har nogen beviser liggende eller bare kan hjælpe? :) -
at isolere en variable
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med en aflevering hvor jeg arbejder med ligninger og andengrads polynomier. De fleste ting forekommer mig rimeligt let, men aller første opgave, som skulle være den nemmeste har jeg tykket på længe nok nu .. den falder mig ikke let ind .. Den lyder .. Isoler 'f' i li... -
Almen dannelse
ForumindlægEr det kun i gymnasiet, man "lærer" almen dannelse, eller er det også meningen at htx, hhx og hf (dvs. de gymnasiale uddannelser) skal indeholde nogle elementer af almen dannelse? God påskeferie! -
Vil du hjælpe mig?
ForumindlægHej med jer.. Jeg går 1.g og har engelsk på A. Men jeg er ikke så god til det. Er der nogen som vil hjælpe mig på en måde? -
Ingen årsprøve?
ForumindlægJeg går i 2g med studieretningen mat A, fys/kemi B. Til næste år skal jeg have fys A. Skal jeg så ikke op i skri. årsprøve i år i fysik? Det samme "problem" for en af mine venner, der har eng A, mat/samf B, han har så valgt mat. Skal han heller ikke op i skri. årsprøve i mat? Ellers d... -
Vægter års karakterer hvis jeg har været til eksamen i faget?
ForumindlægJeg står i den situation, at jeg har fået 4 i fysik eksamen, men jeg har fået 00 i års karakter. Og der står både vægt 1 ved begge to, så jeg er i tvivl. Vægter både min årskarakter og min eksamens karakter til mit gennemsnit? Det ville være dejligt hvis jeg kunne få lidt svar hurtigst muligt, ... -
Indledning til logaritmer
ForumindlægNogen der har en god indledning til emnet logaritmer? Er igang med at lave en dispostion for logaritmer (specielt med henblik på regneregler for logaritmer, samt beviset for dem) Synes bare det ville være mest optimalt hvis man til eksamen kom ind og præsenterede sit emne og derefter gik igang me... -
Lineær differentialligning
ForumindlægEr ax+b det samme som f(x)*y+g(x) -
ØKONOMI UDDANNELSEN ELLER TANDPLEJER?
ForumindlægHvilken af følgende uddannelser (ØKONOMI ELLER TANDPLEJER?) ville DU vælge og hvorfor ? -
Volumenformler kommer fra integralregning?
ForumindlægFormler til udregning af volumen (kugler, cylindere, kasser!) kan alle udledes ved integralregningen, ikke? Selvom det måske er lidt overkill i kasse- og cylindertilfældene :) Er der andre måder at udlede formlen for voluminet af en kugle uden brug af integralregning? -
Gymnasial supplering
ForumindlægHvis man nu skal supplere nogle gymnasiefag for at eksempelvis kunne søge ind på medicin (kvote 1) næste år, tæller de karakter man får fra kurset for noget, eller er det fuldstændig ligemeget om man får 6 eller 11, bare man har det rigtige niveau? I mit tilfælde gælder det mat A samt kemi B, og...
