Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 17821 til 17840 af 52987
-
Bøger/hjemmesider, hvor man kan lære latin
ForumindlægHej alle :) Jeg kunne godt tænke mig at lære latin. Derfor spørger jeg, om der er nogle af jer, der kender nogle bøger/hjemmesider/apps, hvor man kan lære det. Helst på dansk, men engelsk er også helt i orden :) -
HF
ForumindlægHej Jeg er interesseret i enten den 2 årige HF eller en HF fagpakke. Hvad kan bedst betale sig hvis man gerne vil være socialrådgiver/sygeplejerske ? Kan man få en hue når det er en HF fagpakke ? Susan -
spørgeskema
ForumindlægHej med jer Min studiegruppe og jeg er igang med at skrive et eksamensprojekt , der omhandler genbrug af mobiltelefoner og vi ville værdsætte, hvis i besvaret vores spørgeskema om brugte telefoner. Det er helt anonymt og tager kun et lille øjeblik, tak på forhånd. https://www.survey-xact.dk/... -
skriftlig dansk
Forumindlæghej er der nogen som vil fortæller mig hvordan man opbygger en kronik og en litterær artikel tak skal i have venner hilsen gym elev -
Atmosfære på sædet af en stol
ForumindlægAngiv den kraft, hvormed atmosfærens tryk påvirker sædet på en stol, der måler 40x40 cm^2. Er det mere eller mindre en tyngden af en elefant på 2,5 ton? Hvorfor braser stolen så ikke sammen? Nogen der kan hjælpe? :) -
Betty Nansens Allé
ForumindlægJeg har fået tilbudt et værelse på Betty Nansens Allé kollegiet, og jeg vil meget gerne høre fra nogen der har boet der.Hvordan er værelserne? Er der internet? Hvordan er området?Jeg har ikke kunne finde en hjemmeside om kollegiet eller noget som helst, så det er lidt svært at bedømme det. -
Log eller kvadratrod?
ForumindlægHejsa Jeg har en ekspotentiel funktion som ser således ud 35=80*0,95^x+20 Jeg kan regne det meste ud til at blive 0,1875=0,95^x men hvordan får jeg liiige x isoleret? skal jeg logge? og hvis ja hvor og hvordan? Håber at i kan hjælpe:D -
Filosofi studiet
ForumindlægHej, Jeg har søgt filosofi på de forskellige universiter. Jeg ville derfor høre om der er nogle der har erfaringer med netop dette studie. Endvidere vil jeg høre om, hvilke jobmuligheder der vil være efterfølgende. -
Kort rettelse?
ForumindlægJeg skal fortælle rigtig kort om min sommerferie på engelsk, jeg har prøvet at oversætte hvad jeg kunne, vil i tjekke om det er rigigt? DAN TEKST: Jeg har været i Danmark, og grillet i vores kolonihave, med min familie. Det bedste var i min sommerfer... -
DNA-profil
ForumindlægHej. Jeg skal til AT-eksamen på fredag, og jeg har om DNA som overvågningsinstrument. Er der nogle, der kan forklare mig kort og godt, hvad en DNA-profil er? På forhånd TAK! -
bestem afstanden fra Q til linjen m
ForumindlægOpgaven hedder: bestem afstanden fra Q til linjen m Jeg kender godt Når jeg skriver bruger dist-formlen på min lommeregner (ti-nspire) og siger: (lcrossP(3,2,-1),(-5,-1,6))/sqrt(3^2+2^2+(-1)^2) så får jeg ikke en længde som ønsket, men jeg får tre resultater, jeg ved ikke hvordan man omregne... -
Orla Lehmanns tale ved casino mødet
ForumindlægHej alle sammen, jeg har brugt for lidt hjælp, hvad var hensigten med at Orla Lehmann holdte en tale ved casino mødet? og hvorfor kom den til at betyde så meget for starten på demokrati i DK? Og hvordan skal jeg lave en analyse af den tale? På forhånd tak! -
Hjælp til løsning af en ligning.
ForumindlægHej. Jeg skal løse en opgave med lignere. Den er opsat på den måde at der er en vægt og nedenunder nogle tal og et x. Det eneste der står er: Bring vægten i ligevægt og bestem vægten af den ukendte blå kugle (x). Der er intet felt hvor man kan skrive hvad x er Nogle der kan hjælpe mig me... -
EKSAMEN!!!!!!!! næringsstoffer
ForumindlægJeg sidder ligenu og læser til eksamen, og skriver om de tre vigtigste næringsstoffer i vores kost: fedt, protein og kulhydrater. Jeg skal kunne forklare hvad kroppen skal bruge kostens næringsstoffer til og er det ikke bare for at man skal kunne overleve? eller hvad? -
Kemi C - eksamen: Hvordan foregår det?
ForumindlægNu er det sådan at jeg skal op til kemi-eksamen på mandag, men jeg ved ikke helt hvordan det foregår. Jeg ved kun at der er en forberedelsestid og eksamination som hver tager 24 minutter. Men hvordan foregår de 24 minutters eksamination? Er det sådan man selv skal "fremlægge" det spørgs... -
Økonomi
ForumindlægHej, en som kan hjælpe mig med mine sidste spørgsmål som jeg sipelthen ikke kan finde ud af: (model er vedhæftet) - hældningskoefficienten? - hvad ville fremtiden være hvis udviklingen fortsætter? I korte træk skal jeg forklare hvad denne figur vil medfører til... det ville gøre mig meget gla... -
Mundtlig samfundsfag
ForumindlægHej! Kan i fortælle mig hvordan en mundtlig eksamen i samfundsfag C foregår?? Jeg skal snart i juni måned op og er allerede ret nervøs.... På forhånd tak -
Kan stimulanser være syntetisk fremstillede?
ForumindlægHej mit spørgsmål er: kan stimulanser være syntetisk fremstillede? jeg ved at svaret er ja? men nogen, der kan uddybe det mere? -
Hjælp!!!
ForumindlægHej alle, Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan man kan bestemme tyngdeaccelerationen på andre planeter -fx. på månen? På forhånd tak -
gæring HASTERR!!!!
Forumindlæghej alle. nogen der vil hjælpe jeg skal til eksamen imorgen i fysik, og ved ikke helt hvad jeg skal vise af forsøg hvis jeg trækker gæring please er der ikke nogen der vil hjælpe på forhånd taaaak :)
