Søgning på: srp historie musik. Resultater: 17821 til 17840 af 24890
-
Palæstina/Israel??
ForumindlægHej.. Jeg er igang med at skrive en opgave om Jersualems betydning for de tre verdens religioner, også vil jeg vurdere om der er en løsning på Israel og Palæstina konflikten. Så altså jeg har styr på min redegørelse del og vurdering, men ved ikke hvad jeg skal inddrage i min analyse del.. Nogen ... -
Optakt til borgerretsbevægelsen i USA
ForumindlægHej allesammen, Hvordan kan det være at man i starten af 1800-tallet i nordstaterne i USA begyndte at få den holdning, at slaveri var forkert? Tak! -
årskarakter
Forumindlæghej alle jeg har lige fået årskarakter i 2.g.. oprindeligt har jeg mat på B, men jeg har opgraderet til A, tæller den årskarakter jeg har fået så nu i mat eller hvad -
hvordan?
ForumindlægHvordan lærer du bedst? Jeg vil gerne have en mellem lang forklaring. Tak -
Nutid og datid
ForumindlægHej Måske er det et dumt spørgmsål, men må man godt blande nutid og datid? Jeg skal fortælle om middelaldere og så analysere et billede fra middelalderen. Må jeg så godt bruge datid, når jeg fortæller om perioden, og så nutid, når jeg analysere billederne? -
Definition af empiri
Forumindlæger der nogle der kan forklare mig hvad empiri er i humaniora of samfundsvidenskab? Tak -
Hvor lang tid bruger I på at læse op?
ForumindlægJa, hvor lang tid bruger I på at læse op? Det varierer nok fra fag til fag og niveau, men hvad er den generelle regel? :) -
Nogen som er rigtig gode til engelsk??
ForumindlægHvis der er nogen som er gode til engelsk så send mig en pb. Så skriver jeg hvad det drejer sig om. Der modtages betaling -
Adganskrav = snittet af påkrevede fag el. alle fag?
ForumindlægSagen er den at jeg på det seneste har overvejet at give den et skud mod medicin-studiet, og derfor skal opfylde adgangskravet som i 2007 hed 9,5 i gennemsnit. Mit spg. lyder så: Er dette tal gennemsnittet af de relevante fag? (læs: påkrevede fag, i dette tilfælde dansk A, engelsk B, matematik ... -
D-mark valutareform - HASTER!
ForumindlægHej! Er der nogle kloge hoveder, der kan hjælpe mig med den tyske valutareform i Den Kolde Krig? Så vidt jeg har forstået var det Vesttyskland der indførte den, men var valutaen højere, lavere eller den samme i Østtyskland? Håber i kan hjælpe! -
"også du min søn"
Forumindlæger det nogen der kan hjælpe med at forklare hvad Cæsaren endelig mener med "Også du min søn"?? -
"også du min søn"
Forumindlæger det nogen der kan hjælpe med at forklare hvad Cæsaren endelig mener med "Også du min søn"?? -
Hjælp til konjunktiv + indledning
ForumindlægHej, Jeg er i gang med min 24-timers forberedelse til TyF B, og det går egentlig meget godt. Der er dog to ting, jeg har problemer med, som jeg håber I kan hjælpe med: 1) Hvordan skal denne konjunktiv lyde: "Hvis hans far ikke var blevet dødssyg, ville han aldrig fået kendeskab/opnået inds... -
NOGEN DER VIL RETTE? vigtigt
ForumindlægUna mujer llamó Manuela vive en Madrid con su hijo Esteban. En sus 17 cumpleaños de años, ellos lo celebran, para ir al teatro. cuando Esteban abandona el camino después de un coche, para conseguir un autógrafo, y entonces un coche lo insinúa. Los órganos, son utilizados para guardar un otro huma... -
Skal jeg droppe ud? :O
ForumindlægHej studieportalen, Jeg er 16 år og er lige flyttet fra et halvt års grunforløb på HTX til HHX da de naturvidenskabelige fag ingen interesse havde men jeg godt kan tænke mig noget med handel og iværksætteri. Dog kan jeg mærke at jeg er rimelig skoletræt, jeg er rimelig fraværende og laver i... -
Rettelse af min stil
ForumindlægGoddag Er der en venlig sjæl derude, som vil gerne rette min dansk stil på 4½ side? Det ville være et kæmpe hjælp for mig. Tak på forhånd -
Hvilke Ord?
ForumindlægHej alle, findes der et ord for en person, der syntes, at det ene køn er bedre end det andet? -
mediets dækning af Irakkrigen
Forumindlæghar lige et (måske) dumt spørgsmål. Men på den måde mediet dækkede over Irakkrigen, er det egentlig negativ? -
Efter gymnasiet...
ForumindlægSå er gymnasiet snart slut for os 3g'ere og vi skal videre i livet. Men hvad skal I? Ansøgningsfristen er 5. juli så man skal snart beslutte sig! Jeg regner selv med at læse farmaceut. Andre? -
Partier og ideologier
ForumindlægHvilken af de tre grundideologier liberalisme, konservatisme og socialisme passer den residuelle velfærdsmodel til, hvilken passer den selektive velfærdsmodel til og hvilken passer den universelle velfærdsmodel til? Hvilke partier i Folketinget baserer sine holdninger på socialismen og hvilket ...
