Søgning på: matematik fp10 december 2020. Resultater: 17861 til 17880 af 33233
-
Beskrivende statisitk
ForumindlægHej alle. Jeg skal op til en prøve i matematik i morgen ang. beskrivende statistik. - Er der nogle der evt. kan fortælle mig om hvordan de forskellige resultater findes, såsom frekvens, hyppighed osv. -
HJÆLP!!! Trekant
ForumindlægI trekant ABC er vinkel C ret, og |BC| = 5 Bestem |AB| som funktion af x, når |AC| = x. Hjælp, kan ikke finde ud af denne måske simple matematik opgave, nogen der vil hjælpe. -
HJÆLP;
ForumindlægI trekant ABC er vinkel C ret, og |BC| = 5 Bestem |AB| som funktion af x, når |AC| = x. Hjælp, kan ikke finde ud af denne måske simple matematik opgave, nogen der vil hjælpe. -
Reducering
ForumindlægHalløj matematik eksperter :) Jeg har glemt alle regler omkring reducering. Nogen der kan hjælpe mig med, at reducere dette stykke, så meget som muligt: (a+b)^2-a^2-ab -
Mat hjælp
ForumindlægHjælp søges til matematik vidergående niveau! Det vil være med løn ! -
ligninger
ForumindlægHej allesammen, sidder og laver lidt matematik til aflevering og er gået lidt i stå i denne: "x^3+3x^2+3x-26". Er der nogle der har en muligt og forståeligt bud? -
Nulreglen: 6x^2=3x (hvordan skal den løses)
ForumindlægHej derude Er det nogen der er gode til nulreglen for jeg har akut brug for hjælp Jeg skal løse ligningen 6x2=3x med nulreglen og jeg er ikke det store matematik geni så det ville være super hvis nogen ville hjælpe :) -
Sexagesimaler
ForumindlægHej.. Hvis jeg skal skrive et tal med 3 sexagesimaler, skal jeg så have 3 tal efter semikolonnet eller bare 3 i alt? Håber der er nogen der har arbejdet med babylonsk matematik herinde, som vil hjælpe mig.. -
HASTER SRP
ForumindlægHej dér.! Jeg er ved at skrive min SRP om Flodrigernes matematik. jeg har et problem. Er en farao og en konge det samme i Ægypten ? Hvis nej, hvad er forskellen ? Tak på forhånd -
Emneopgave binomialfordeling/normalfordeling og hypotesetest
ForumindlægHeeej, jeg er igang med en emneopgave i matematik og er kommet til en opgave som jeg absolut ikke har nogen ide om hvordan skal løses. Er der nogen som vil tage et kig på den (se vedlagt billede)? -
Afgangsprøve
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål. Hvad sker der hvis nu jeg dumper (matematik) problemløsning? Jeg er allerede kommet ind på den gymnasium jeg skal efter sommer. Kan jeg stadigvæk komme ind eller hvad? Håber i svarer:) -
Andengradsligninger
ForumindlægHej alle Jeg skal lave en fremlæggelse i matematik med beskrivelsen: "Andengradspolynomium og -ligning (forskellige slags), parabelegenskaber og toppunktskoordinater." Hvad tror I, der menes med andengradsligning (forskellige slags)? Mange tak -
Hvordan kan parabler anvendes som modeller til løsning af problemer?
ForumindlægHej, Jeg sidder med en matematik opgave, som jeg ikke forstår, hvordan jeg skal løse. Jeg skal give et eksempel på, hvordan parabler kan anvendes som modeller til løsning af forskellige problemer. -
Gennemgang af SRP
ForumindlægHej Allesammen. Er der en person eller flere personer, der har lidt tid til gennemgang af min SRP ? De involverede fag er HISTORIE og MATEMATIK ( hovedfag). Emnet er Det gyldne snit. På forhånd tak:) -
Vedrørende Studieportalen kompendier
ForumindlægHej. Er det muligt at få en download på nogle af de kompendier som ikke har den grønne "download" knap. Helt specifikt gælder det bare dette kompendie: https://www.studieportalen.dk/kompendier/matematik/formelsamling Mange tak. -
Find ved hjælp af tretrinsreglen differentialkvotienten for funktionen f(x)= ax2?
Forumindlæghej, til munlige matematik b spørgsmåelt ser sådan ud Find ved hjælp af tretrinsreglen differentialkvotienten for funktionen f(x)= ax2? hvad vil det sige? Håber der en der kommer med en bud tak på forhånd -
Hjælp til SRP
ForumindlægHej Er der nogle herinde, som kan hjælpe mig med min SRP opgave, give gode råd og svar på mine spørgsmål. Jeg skriver i matematik og fysik om universet. -
HASTER!, skriver 3.års
ForumindlægHej. Håber li der er nogle Eng/matematik genier: Skal virkelig vide hvordan man siger "Ensvinklede trekanter"- på engelsk?, da jeg skal bruge dette i mit abstract! Mvh Nadia -
Vil du læse min SRP? plz.
ForumindlægHej :) Er der nogen der nogen der gider at læse min opgave igennem når den er færdig, og evt. også give noget respons? Jeg skriver i kemi og matematik. Det vil være et stort hjælp:) -
Procentvækst i eksponentiel funktion
ForumindlægHej. Jeg skal op til mundtlig matematik, og gar fået følgende spørgsmål: "Redegøre for, hvad der menes for procentvækst" - og det er inden for eksponentielfunktion, og jeg ved ikke hvad jeg skal svare.
