Søgning på: SO2 - Studieområde del 2. Resultater: 17901 til 17920 af 198015
-
hurtig en
Forumindlæghej, hvordan regner man x ud her? 230/x^30 -
Korstoge - Synopsis
ForumindlægEn der kan svare mig på dette ? Hvad skyldes det dårlige forhold mellem muslimerne og de kristne? Et spørgsmål jeg har stillet i min synopsis .. Er det overhovedet et godt spørgsmål ? : o Hvis ikke, hvad kunne så være et godt spørgsmål? -
Konflikter!?
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg sidder lige med en opgave, som hedder Konflikter. Den er fra sygeeksamen 2006 og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal komme i gang med opgaven og der ligger ikke nogle opgaver herinde som jeg kan bruge til noget.. Kan I ikke hjælpe mig?? -
ligningssystem.
ForumindlægBestem løsningen til ligningssystemet. 4x+5y=13 x-y=1 Hjælp(: -
pH i opløsninger
Forumindlæg"Find den fremkommende pH i en opløsning mellem 20mL 0,2 M H2SO4 og 50 mL 0,1 M NaOH" Nogen der ved, hvordan man griber denne opgave an? -
BIOLOGI FSA
ForumindlægHvordan gik jeres biologiprøve? -
hvordan laver man gange på pc?
Forumindlæghvordan kan man lave gange på pc?? skal jeg sige * -
almen viden og dog?
Forumindlæger der nogen der kan forklare ilttilførsels teorien med knap så biokemiske ord? ved f.eks. at forklare den process der sker ved anaerob og aerobt arbejde? plus også lidt indsigt i muskelarbejde, muskelfibre, røde og hvide fibre, betydningen af muskeltværsnit osv? Gerne sådan en hurtig og tilgæ... -
Æneiden (romernes syn på grækerne)
ForumindlægEn ting jeg ikke forstår i Æneiden: Romerne ælskede jo grækerne... men Æneas var en trojaner som kæmpede MOD grækerne. Hvordan hænger det sammen? -
HLÆLP...!
ForumindlægHej allesammen. Har brug for lidt hjælp ang. karaktergennemsnit. Nu er det sådan at jeg ønsker at læse psykologi, hvis laveste gennemsnit man kan komme ind på i DK (Ålborg) lige pt ligger på 9,4. Jeg bliver student om en måned med et forventet gennemsnit på omkring 9,2-9,4, så har måske en chan... -
Hjælp til eksamen
ForumindlægHejsa, Jeg skal snart til eksamen i spansk på højniveau, og jeg har problemer med hvordan jeg skal læse de forskellige værker op, uden at læse dem alle sammen forefra igen. Men man trækker jo et stykke fra et af værkerne hvor man skal fortælle hvad der foregår. Jeg har hørt at det er godt at skr... -
Hjælp til AT-opgave
ForumindlægJeg skal aflevere en synopsis i AT- religion/biologi om organdonation på torsdag.. Jeg er desværre stadig i tvivl om hvad der spiller ind på vævstype-bestemmelser. I den bog, vi bruger står der: Det er karakteristisk for MHC, at det viser stor genetisk polymorfi med et meget stort antal alleler s... -
Maplenørder hjælp med let spg.
ForumindlægHej, hvordan løses denne opgave i maple? jeg kan ikek finde ud af deet når der kommer betingelser for x.opgaven i sig selv er ikke svær, for når jeg løser den uden betingelser, får jeg den til 2/3*pi. men det vil min lærer ikke have som resultat(uden betingelser) OBS: vi bliver ikke under... -
Eksamen
ForumindlægHej alle Står og skal til eksamen her på torsdag, og jeg har desværre ikke helt styr på, hvordan en historie eksamen foregår, hvad der er vigtigt at kunne, hvor meget der skal relateres til pensum etc? Jeg går i 3.g, så det er Historie A-niveau.. Ville være meget glad, hvis der var nogen der k... -
Opgaver i organisk kemi
ForumindlægHej alle sammen, jeg har virkelig brug for noget hjælp, da jeg ikke kan finde ud af disse opgaver selv om jeg har prøvet flere gange. Tegn strukturformler for følgende stoffer a) 2-methylhexan b) Propylheptan c) 3,3-diethylpentan d) 3-ethyl-2-methylheptan e) 4-ethyl-2,3,4-trimethyloctan Tegn st... -
Bibliotekkar
ForumindlægJeg læste IGEN på ug.dk hehe om uddannelsen bibliotekkar. Man skal åbenbart ikke have nogen form for gennemsnit, adgangskravet er et studentereksamen. Men man skal studere 5 år for at blive bibliotekkar, er det ikke spild af tid altså det burde jo ik tage en evighed at blive færdig med sådan en u... -
telefoninterviewer
Forumindlægnogen der ved om det kræver erfaring at arbejde som telefoninterviewer? -
Frie Ioner
ForumindlægHej Som i jo nok ved virker destilleret vand isolerende overfor strøm, og tilsættes der et salt, fx NaCl kan de frie ioner bære strømmen gennem vandet.. men hvis man skal have rigtig mange frie ioner i vand hvordan kan man så optimere dette? Kan man blande fx NaCl+NaOH+KOH og få voldsomt mange... -
Postmodernismen og den nye realisme
ForumindlægHejsa Hvordan kan postmodernismen og den nye realisme placeres i forhold til hinanden. Postmodernismen kommer først, men er der tale om at de overlapper hinanden som "perioder"? Hvorfor jeg spørger er, at der på flere sider står at postmodernismen strækker sig til nutid. Og hvis de to... -
Ligninger
ForumindlægHej allesammen. Kan du/I hjælpe mig med et par ligninger ? Der må gerne være forklaring til, tak :) Jeg har selv prøvet at løse det første, at stykket, men er så gået i stå....... HJÆLP please ! A 9x + 3 = 5x + 12 1/3 4x + 3 = 12 1/3 4x = x = B -4x + 4 = 2x - 12 1/2
