Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 17961 til 17980 af 325233
-
øv for studenter anno 2007!
ForumindlægEr det bare mig eller er den gamle reform begyndt at se lidt skod ud? jeg går lige i øjeblikket i 3.g. Altså nåede jeg lige at komme med på den gamle reform. Syntes selv dengang at det var fedt at jeg nåede det, men ville der ikke klart have været flere fordele hvis man ventede et år så man kom m... -
Skr.Eksame
ForumindlægHej et spørgsmål..;D Hvilke opgavetyper er almindelige? at komme op i (skr.dansk). - Går i 1.g -
Fyret!
ForumindlægEr der nogen, der har prøvet at blive fyret samme dag, som man er blevet ansat? -
Integral regning
ForumindlægHej er der en derude der har en god og nem måde at lære integral regning på??? -
forbrændingsreaktioner
Forumindlæghvad betyder der at en forbrænding er co2-neutral? (og det er i forbindelse med forbrændingsreaktioner, hvor der i alle forbrændingerne frigives carbondioxid) -
Tjernobyl
ForumindlægHej derude. kan i give mig et par eksempler på hvad man kunne bruge faget historie til i en at opgave om tjernobyl ? -
25 øre
ForumindlægHej, hvad vil det sige at skulle afrunde beløbet til nærmeste 25-øre 112,87kr. -
Landvinding?
ForumindlægHeej ! Kan man sige at et boligbyggeri (Brumleby) er en teknologisk landvinding ? (Emne: Koleraepidemien) -
Kraft
ForumindlægHvis jeg har en firkantet betonblok, som vejer 1 ton, som jeg skal støtte med en genstand, for at den ikke falder forover, hvor skal jeg så placere genstanden, for at den bedst muligt sørger for, at blokken ikke falder forover? Jeg ville på en eller anden måde påvirke den med en modsatrettet kra... -
3G
ForumindlægHej alle Sagen er den at jeg er blevet udmeldt fra mit handelsgymnasium fordi jeg afleverede DHO for sent, dette hændte sommeren over 2021 og der er nu gået en uge hvor jeg ikke har lavet noget. Jeg vil nu høre om det er muligt at skifte skole (hvis det ikke er for sent) og afslutte min uddann... -
Stram eller lempelig finanspolitik
ForumindlægJeg har et spørgsmål i opgaveboget til international økonomi:Politikerne kræver, at der betales mere af på statsgælden, så vi er bedre rustet til at klare den store ældrebyrde i fremtiden.Så skal man sige om det er lempelig- eller stram finanspolitik man bør benytte.Kan det passe at man bør bruge... -
Foretnings brev (haster lidt)
Forumindlæghej ville lige høre om nogen kunne klare en opgave for mig her, selve opgaver lyder således: Løs på engelsk nedenstående opgave. I besvarelsen inddrages oplysninger fra den engeksle tekst. der lægges vægt på en selvstændig og fyldig besvarelse.Hovedkontoret for Co-Op supermarkedskæden har beslutt... -
Pre IB / STX / 10. klasse
ForumindlægHej Jeg går i 9 klasse nu og jeg ved ikke rigtig hvad jeg vil næste år. Så overvejer derfor at tage 10.klasse, men er bange for at det bare er et år, som er spildt. Da mine karaktere er gode og nogle kan ikke rigtig blive bedre. Derefter vil jeg bare høre om det er muligt at tage Pre IB og på d... -
Dilemma: KU eller RUC...???
ForumindlægHey!!! Jeg er en fyr på snart 21år, der står over for et vigtigt valg jeg ikke kan beslutte! Jeg skal til at beslutte mig for, hvor jeg vil ansøge om at komme ind og læse. Jeg har længe haft en idé om at jeg ville læse DANSK/NORDISK med henblik på at undervise på gymnasielt plan i faget, men sam... -
Margin
ForumindlægJeg skriver i dokumentklassen report. Når jeg laver et kapitel med \chapter, så kommer der jo en kæmpe topmargin på den side, hvor der kommer til at stå "Kapitel 1" o.l. Jeg vil gerne lige høre, om det ikke er muligt at ændre denne margin? Det ser nemlig ikke ud til at virke med geometr... -
Kemi C. Navngiv 2 kemiske forbindelse.
ForumindlægHej Jeg er igang med at lave en kemi aflevering og har navngivewt en masse kemiske forbindelse men de 2 sidste kan jeg ikke finde ud af. Håber at en vil hjælpe mig, så vil jeg blive glad. A) Fe2(SO4)3 b) Mg(HCO3)2 ALLE tallende skal forstille at været sænket! Hvordan navngiver jeg disse 2? -
Tjen nemme penge i studietiden!
ForumindlægTjen penge på at modtage SMS beskeder!Kort fortalt er smart-sms en tjeneste der betaler dig for at modtage reklamer pr. sms. Du får 1 kr. for de beskeder du selv modtager, derudover får du 25 øre for de beskeder der modtages af dem der er dit netværk, helt ned til dit 3. niveau. Tjenesten er helt... -
Hjælp!
ForumindlægHej alle!Jeg har en artikel (gammel eksamens artikel). Under overskriften står der R-folketingskandidat i Skrive-krdsen. Jeg har forstået hvad hele artiklen handler om, men jeg kunne ikke finde ud af, hvad "R" står for. I en anden artikel om velfærdsmodeller står der at tyskland har lan... -
Matricer
ForumindlægHejsa.. Opgaven lyder som følger: Lad A være en n*n matrix og lad x og y være vektorer i R^n. Vis, at hvis Ax = Ay og x er forskellig fra y, så er A singulær. Vis desuden, at hvis A er nonsingulær, så er A^-1 det også, samt at (A^-1)^-1 = A Hvordan gør jeg dette? Håber der er nogen der kan hjæ... -
Jura - Optagelse
ForumindlægHej Alle! I år 2009 kunne jeg godt tænke mig at søge ind på jura studiet på KBH's universitet. Indtil videre er mit snit på 7,4 hvilket jeg regner med ca. også vil blive mit endelige snit og i år skulle man have et snit på 7,1 for at komme ind. Mit spørgsmål er så om det er realistisk at...
