Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 17961 til 17980 af 70316
-
Svingningstiden for et pendul
ForumindlægHej:)_ Jeg sidder oh knokler lidt med en matematikopgave, som jeg har lidt svært ved at sætte mig ind i! Derfor ville lidt hjælp være tiltrangt...Opgaven lyder:Svingningstiden for et pendul er teoretisk bestemt ved: T = 2PI * kvrd(L/gl er længden af pendulet og g er tyngdeaccelerationen. SÅ har j... -
Videreudgående uddannelse
ForumindlægHej allesammen :) - Jeg er på udkig efter en videreudgående uddannelse (på universitetet) som interesserer mig. Jeg kunne - strengt taget - virkelig godt tænke mig at studere fysisk kosmologi. Så jeg ville bare lige spørge om I kendte til nogle gode uddannelser hvor man beskæftiger si... -
Sammenhæng mellem moralrelativisme og postmodernisme
ForumindlægHvis der er en, der vil se følgende igennem, så ville jeg være meget taknemmelig: 1) Hvilken sammenhæng er det mellem moralrelativisme og postmodernisme? (Mit svar:) Jeg vil mere at den første er en konsekvens af den anden. Moralrelativisme opsummerer godt de strømninger, der var i 90'erne ... -
Eksamensprojekt - Haster!
ForumindlægHej, hvor langt må teoriafsnittet være? -
Kemi er forvirrende
Forumindlæghmm.. jeg skal lave en kemi rapport om NaHCO3 og jeg fatter hat af den.. masse, er det, det hvor meget stoffet vejer? f.eks: masse= n/M? og hvis koefficenten er f.eks: 2NaHCO3 så er den molen 2 ik? -
Vektorer
ForumindlægHejsa! Er der nogen af jer der kan give mig nogen eksempler på hvor man kan regne med vektorer? Ved godt vektorer beskriver krafter, men kan kun selv finde på vinde, hastigheder, tyngdekraft og atomkraft :( Mvh Daniel -
PV-skema
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvordan man laver et pv-skema.. Evt. give et eksempel.. På forhånd tak.. -
Tid at tilbagelægge vinkel
ForumindlægHvis jeg kender frekvensen, hvordan kan jeg finde ud af, hvor længe en aksel er om at tilbagelægge x grader? -
Højrehåndskoordinatsystem
ForumindlægHej Hvad er et højrehåndskoordinatsystem, og hvorfra stammer navnet? -
eksame: almen studieforberedelse AT
ForumindlægHejsa allesammen ! Jeg fik her for nylig af vide, at jeg alligevel skulle op til eksamen i AT (almen studieforberedelse), men har desværre ikke alle mine papire dertil. Derfor; Har alle skoler sammen AT-fag ? (er første g'er) Jeg var en del syg den ene periode og det er ret problematisk, fo... -
differentialregning?
ForumindlægHey:) -> Hvad er differentialregning? (nogen som har en kort beskrivelse;)) -> Praktiske eksempler på, hvad diff.regning kan bruges til? Er der ik nogen som kender nogle gode sider hvor man kan få konkret hjælp til det man har brug for.. har søgt og søgt.. synes bare det er nogle ubrugel... -
forsøg!
ForumindlægDen bøjede vandstråle: Lader man en vandhane løbe med en ganske tynd vandstråle, kan man få strålen til at bøje sig. Tag en plastik-grydeske og gnid den i et stykke uldent tøj. Hold skeen tæt ind til strålen helt øverst oppe der, hvor vandet kommer ud. Det giver et overraskende resultat. P... -
Brydningsindeks mm
ForumindlægHey Vil blive rigtigt glad, hvis en kunne hjælpe med spørgsmål A i denne opgave: http: //img259.imageshack.us/img259/2797/opgave2bh4.th.png Har bare overhovedet ingen ide om hvordan jeg skal løse den og skal aflevere i morgen :( Håber at en venlig person vil give en hånd. Med venlig hilsen Maj... -
Matematik hjælp SRP
ForumindlægHej SP Jeg skal i min SRP gøre rede for udligningen af keplers 1. lov. Er der nogen der kan svare på hvad det vil sige at "gøre rede for udligningen" modsat hvis jeg bare udligner den "normalt"? Vh -
Kaos-Matematik
ForumindlægHar hørt en lille smule om Kaos-Matematik, og ved sådan set ikke så meget andet om det, andet end at det er noget af det sværeste matematik der findes, og som kan studeres på universitetet. Spurgte en gang min matematik-lærer, for sjovt, om vi ikke skulle i gang med noget kaos-matematik, og det ... -
Solens og jordens radius
ForumindlægHej (: Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af, hvordan man beregner Solens, og Jordens radius? -
bakke :(
ForumindlægHvis en person kører op af en 87 meter høj bakke. kan man så beregne det arbejde det kræver at komme op på toppen af bakken ? -
tygdekraften og ligevægt
ForumindlægJeg er i gang med mit studieretningsprojekt her i 3.g og har fået dette spørgsmål jeg ikke forstår: Beregn tygdekraften mellem en stor og en lille kugle når systemet er i ligevægt. Nogen der kan hjælpe med hvad det vil sige når det er i ligevægt? -
Molekylers gennemsnitlige kinetiske energi
Forumindlæg1 g H2 og 2 g N2 er placeret i hver sin beholder med ens V og T. Argumenter for, at molekylerns gennemsnitlige kinetiske energi i begge beholdere vil være ens. Skal jeg argumentere ud fra E_kin = ½mv? Hvis den gennemsnitlige E_kin i begge beholdere er ens, så må N2-molekylerne jo være langsomme... -
stofmængdeberegning
Forumindlægdavs, sidder med et ret enkelt problem.. Hvordan beregner jeg stofmængden (mol) af 3,12 ml AgNO3?
