Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 17981 til 18000 af 31547
-
Historie
ForumindlægHej jeg vil gerne have hjælp til en opgave som jeg ikke kan finde ud af. Skriv en lille historie i dit hæfte hvor du bruger følgende ord: drenge, hjul, byer, orm, kys og æbler. Hilsen Victor. -
Argumentér
ForumindlægHej alle samfundsorienterede og interesserede læsere! Jeg har et spørgsmål i en samfundsfagsopgave, der lyder: Argumenter ud fra en liberalistisk grundholdning imod Klimakommissionens forslag om øgede miljøafgifter. Er der nogle forslag til, hvad man kan komme ind på? Jeg har selv nogle ideer, de... -
Gammelt drikkevand
ForumindlægHej. Jeg har nu kæmpet med dette spørgsmål i lang tid, derfor jeg søger hælp her... Det lyder: Regnvand indeholder en meget lille af den β-radioaktive tritiumisotop, 3H. Aktivitetsmålinger på grundvand fra et dybtliggende magasin viser, at tritiumsindholdet i dette grundvand kun er ca. 3... -
elektroner neutroner og protoner
Forumindlæghej jeg sidder fast med et lille opgave der bliver fortalt at jeg skal finde hvor mange elektroner, neutroner og protoner der findes i mg. jeg fandt ude af at der findes 12 elektroner ude fra periodesystemet, men jeg kan ikke finde de andre. er der ikke nogen der kan fortælle mig hvordan man kan... -
Kan denne opgave løses? differentialeregning/optimering
ForumindlægJeg har fået denne opgave stillet. Jeg har spurgt nogle af mine matematik-kloge bekendtskaber og vi er alle kommet frem til den samme konklusion: Så længe der ikke er krav til volumen kan dåsen laves uendeligt lille og der kan dermed ikke findes mål. Er der nogen her der kan modbevise det og ... -
hvad kan jeg lave som produkt? opgave emne: kultur
ForumindlægHej. Jeg har brug for idéer til, hvad jeg kan lave som produkt til min lille 'projektopgave'. Det overordnede emne er kultur, og min problemstilling er "Hvad er amerikansk mad- og tøjkultur, og hvilken indflydelse har kulturerne på Danmark?" Produktet skal kunne understøtte mi... -
Din mening, tak!
ForumindlægHej kloge folk Jeg sidder her færdiggjort med min Tysk stil. Jeg har bare dette problem, at der ingen der lige vil tage et lille kig på den. Så jeg tænke på, om I ville bare tage et kig, og komme med jeres positive meninger, tak! Filen skulle rigtig hedde: Tysk, og ikke Tusk! -_-' -
Historisk genstand
ForumindlægHej, Jeg har fået en lille hjemmeopgave i Historie: "medbring en genstand som er vigtig for vores nutid, og som i en eller anden forstand har/får historisk betydning". Jeg har få ideer indtil nu, men da vi gerne skal tænke ud af boksen (så ikke ting som computer, smatphone osv.) ville... -
Hvor mange procent er lønstigningen?
ForumindlægHeej. Jeg har et lille problem med mit matematik. Opgaven siger: Kenneth har fået lønstigning fra 50 kr. I timen til 52 kr. I timen. Hvor mange procent er lønstigningen? Hvordan regner jeg det ud?? Tak på forhånd (: -
arealet af en trekant
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har et lille spørgsmål, som jeg burde kende(jeg ved det). Men her kommer det: Bestem arealet a trekant ABC udtrykt ved c. Siderne a, b, c, har jeg regnet mig frem til henholdsvis a=2, b=2,5, c=2,5 . -
åndedræt
ForumindlægHej med jer, Jeg er i tvivl om disse spørgsmål / opgaver .. håber i har bare en lille ide om, hvordan jeg skal løse dem / hvad jeg skal svare .. På forhånd tak :) -Beregn jeres eget inspiratoriske reservevolumen og definer dette volumen. -Forklar hvad lungernes restvolumen er. -Beregn det ... -
Beregning af pH.
ForumindlægGodaften. Beklager tidspunktet at skrive på. Jeg sidder med en lille kemiopgave som jeg løser slavisk via. min lærebog. Men jeg har en ide om at metoden jeg bruger er forkert, da jeg ender med en negativ værdi undervejs i beregningerne, hvilket ikke må være tilstede. Er der nogen der kan hjælpe? ... -
Hjælp til skrivning af reportage.
ForumindlægHej jeg har så sat mig ned og prøvet at skrive en reportage, jeg har så fået en god ide om at skrive om klasse lokalerne, og så inddrage et lille interview, som jeg selv digter (tilladt) Men jeg kan ikke komme igang. Kan jeg evt få hjælp til hvad jeg kan skrive om ang. klasselokalerne?Muchas grac... -
tretrinsreglen
ForumindlægHej alle! Jeg har et lille problem, som jeg håber, at der er nogen, som kan finde ud af :). Først skal jeg vise, at X3 – x03 er lig (x – x0)*(x2+x0x + x02). Derefter skal ved hjælp af tretrinsreglen vise, at f(x)x^3 er differentiabel i x0. På forhånd mange tak :) -
Reaktionshastighed
ForumindlægHej (: Jeg har et lille spørgsmål, jeg ikke har fået svar på endnu. Hvis man siger at man har 0,3% brintopløsning og tilsætter en katalysator har man en forøget reaktionshastighed. Men hvis man så har en 3% brintopløsning og tilsætter en katalysator vil reaktionshastigheden så være højere end med... -
Engelsk Grammatik
Forumindlægjeg er ikke den skarpeste til engelsk, så jeg søger en der kan hjælpe mig lidt med mit engelsk, men jeg har en lille spørgsmål, i engelsk fleretal er det ikke s eller es man sætter på ? f.eks. I have two boxes, er det ikke korrekt ?? som jeg sagde tigligere så søger jeg en der kan hjælpe mig med ... -
lidt hjælp tak
ForumindlægHar en lille opgave her, som jeg ikke kan løse, nogen der kan hjælpe. Stedfunktionen s(t) de første 4 sekunder for en cykelrytter er givet med: s(t) = 1,12 m/s2 * t2 Hvor langt har cykelrytteren kørt i løbet af de første 4 sekunder ? Opskriv hastighedsfunktionen og øjebliksaccelerationen for be... -
Hjælp til oversættelse af en sætning
ForumindlægJeg er ved at skrive en lille opgave, hvor jeg skal ha' skrevet noget lig med: "til sidst bad han til Gud om at hans trøje ville blive spist af møl" (på fransk selvfølgelig) Jeg kan virkelig ikke formulere den sætning.. ikke engang på dansk. Hjælp mig! -
solve brøker med logaritmer
Forumindlæghej, sidder med en lille opgave som driller: 1/(e-x+2) = 0,3 jeg skal finde x, hvordan løser man sådan en? Jeg gjorde det på denne måde: 1/(e-x+2) = 0,3 --> ex/2 = 0,3 --> ex = 2 * 0,3 --> x = ln(0,6) hvad gør jeg forkert? tak på forhånd -
Gasser
Forumindlæghej, klappen er gået helt ned for mig, så vil være rart med en lille boost så jeg kan komme i gang... spørgsmålet lyder: vi ser på 5L atmosfærisk luft ved standardbetingelserne, dvs. ved et tryk på 1atm og temperaturen 0grader beregn mængden af molekyler i mol skal man ikke benytte formlen V = n ...
