Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 17981 til 18000 af 158923
-
Spørgsmål til eksamen
ForumindlægHej..Jeg skal til engelsk eksamen nu her på fredag, men har lige et spørgsmål til hvordan det foregår.Jeg ved at når jeg kommer op trækker jeg to tekster, en ukendt og en kendt tekst. Derefter har jeg 20 min til forberedelse. Når jeg så bliver kaldt ind til eksaminationen starter jeg med den uken... -
Kronik
ForumindlægEr der nogle der ved hvad en refleksion er i en kronik analyse opgave -
Gallafest??????
ForumindlægHej jeg har lige et spørgsmål til gallafesten når man går i 3.g Skal man have en partner? Det jeg tænker nogle piger går jo bare ind sammen med en veninde hvis ik de har en partner men skal man overhovedet det? jeg tænker er der aldrig nogle der bare går ind alene ? fordi jeg gider ... -
Hvor skulle jeg starte?
ForumindlægJeg har aldrig rigtig hørt efter I klassen og fik aldrig min 9 klasses eksamen. Så jeg har valgt at begynde på VUC og tage et år hvor jeg for håblig får min "anden chance" for en uddannelse. Jeg har valgt at lære lidt for mig selv her mens jeg har tid i sommerferien. Jeg er selv lært ... -
Studieretning? :S
ForumindlægHej. Jeg har set at man skal bruge matematik a fysik b kemi b for at læse medicin men jeg vil gerne ha matematik A kemi A fysik b,, kan man stadig godt læse medicin så? -
JOB FOR EN DAG MED BETALING - LEKTIEHJÆLP.
ForumindlægHej, Jeg er lærerstuderende og skal den 21. maj op i skriftlig matematik og har i den forbindelse brug for hjælp til forberedelsesmaterialet. Det jeg gerne vil have hjælp til er: 1. Læser forberedelsesmaterialet igennem og gennemgår det hele. Alt hvad jeg ikke forstår skal forklares. 2. Hvilke... -
Afstandsformlen
ForumindlægHej.. Jeg skal bevise afstandsformlen i matematik, men jeg ved ikke rigtigt hvordan. Kan nogen hjælpe mig? -
Hjælp!!!!
ForumindlægJeg er lort til matematik kan i løse mine opgaver? plz;)<3 -
Lektiehjælp søges!!!
ForumindlægSkulle der mon være nogen derude der ville være interreserede i at hælpe mig en gang om ugen med Matematik? Jeg starter på Hf på mandag, og har matematik på C niveau. jeg har brug for en der kan hjælpe mig en gang om ugen, og op til prøver og eksamner flere gange om ugen, efter skoletid. Je... -
Statskundskab eller lign.
ForumindlægHej derude. jeg er snart færdig med 3.H og skal snart ha fundet ud af, hvad jeg skal læse videre som. Min store interesse er samfundsfag/international økonomi. Derfor har jeg set meget på statskundskab, som en mulighed, men jeg kan ikke rigtigt andre ting man sådan kan læse, hvis man har den in... -
potensfunktion
ForumindlægHej :) Jeg har et problem med følgende opgave: Funktionen f (x) = b * x ^ a opfylder, at : f (2) = 2 og f (4) = 16 Bestem tallene a og b Jeg har prøvet med formlen: a=log(y2/y1)/(log(x2/x1)) Men jeg kommer ikke langt uden hjælpemidler. Jeg får, at: a=log (8)/log(2). Men så kan jeg ikke komme vide... -
studie tvivl
ForumindlægHeej Jeg går på hhx og har valgt vø afsætning på a og matematik b samt finans b det første spørgesmål er når jeg så får de endelige karaktkter får jeg så de karakter jeg har fået i første år ? på eksamsamens beviset i 3 år og kan jeg godt vælge samfundsfag i 3 år ? -
hvornår passerer skibene hinanden??
ForumindlægHejsa.. Jeg har en opgave, der er lidt tricky.. Jeg har to skibe, som da klokken var 12.00 havde disse variabler: SKIB A: |AF| = 1566,5 m. |AL| = 1200 m a = 1006,7 m Vinkel v = 40 grader SKIB B: |BF| = 1494,5 m. |BL| = 1000 m. b = 1110,6 m. Et halvt minut senere er: Skib A: Vinkel v = 42 grade... -
Samf/mat - Medicinstudiet?
ForumindlægHey Jeg står og skal til at vælge studieretning på gymnasiet, og hælder ummidelbart mest til studieretningen samf/mat. Da jeg ikke er sikker på hvad jeg vil endnu, men synes at jobbet som læge lyder rigtigt spændende og interressant, finder jeg den samfundsmatemstiske linje meget god for mig... ... -
Trekantsberegning
ForumindlægOm trekant ABC oplyses, at vinkel A = 80grader, a = 12 og b = 11. a) Bestem vinkel B og vinkel C b) Bestem længden af medianen m(a) I a) skal man vel bruge sinus relationen, skal man ikke? I b) medianen deler vinklen i halv, så vinkel A i den lille trekant bliver 40 grader? bliver den lille t... -
Naturvidenskabelige vs sproglinjen?
ForumindlægHej Sp. Hvad vil I bedst anbefale af linje på stx - er lige god til begge ting, men dog bedst li Matematik, hvis jeg skulle vælge.På forhånd! -
emneopgave i eksponentielle funktioner
ForumindlægHej. Jeg søger meget hjælp til nogle opgaver, da jeg ikke fatter en meter af dette emne. Jeg har aldrig haft det, da jeg gik i skole og nu kræves der, at jeg skal have c-niveau i matamatik for at færdiggøre min uddannelse indenfor kontor med speciale. Jeg har vedhæftet en fil, hvis der er nogen, ... -
hjælp!!!!
ForumindlægHey er nået til et punkt i min opgave hvor jeg ikke længere kunne komme videre, ville høre om der var nogle der lå inde med eksamenssættet for 2013, med besværelser og om det var muligt at jeg kunne låne det til at færdig gøre det sidste opgaver jeg mangler. -
HJÆLP TIL MATEAMTIK
ForumindlægHej alle, Håber I vil hjælpe med to matematik opgaver? -
Mat. Fys. Kemi
ForumindlægJeg har valgt linien mat.:a fysik:b og kemi: b på et gymnasie. Ville bare gerne høre om forskellene og lighederne mellem mat:a på gymnasiet og matematik i folkeskolen. Er det meget svært? Efter et halvt år på gymnasiet skal man jo opgradere enten fysik eller kemi, hvilke emner hører under hvert f...
